طراحی سالن زیبایی آرایشی

طراحی سالن زیبایی آرایشی

طراحی سالن زیبایی آرایشی لونورا / معماری استودیو ووید

 

طراحی سالن زیبایی آرایشی
طراحی سالن زیبایی آرایشی لونورا

 

 

خرده فروشی داخلی – مکزیکو سیتی، مکزیکو

معماران: استودیو ووید

سال: 2022

عکس­ها: زیکز موز

تیم طراحی: لوئیزا فرناندا رودریگز اورانگا، جوئل آرماندو مارتینز والدز، رودریگو دوران

تیم ساخت و ساز: آرک­مینز

شهر: مکزیکو سیتی

کشور: مکزیک

 

طراحی سالن زیبایی آرایشی

 

 

نمای خیره کننده سمت خیابان – قسمت های پذیرش و نیز سالن انتظار به همان اندازه که از لحاظ ظاهری جذاب به نظر می­رسند، راحت هم هستند. یک نوار رنگ و یک نوار هم مخصوص بازدید­کنندگان. بخش­های خصوصی مربوط به میکروبلیدینگ با ظاهر و عملکرد مشابه کلینیک. بخش­های آرایش مو، پدیکور، مانیکور و خدمات مربوط به مژه، به طور کاملا مرتب در دسترس قرار دارند و علاوه بر این، در معرض دید کارفرما هستند تا قادر باشد همیشه و در هر حال، سرویس دریافتی توسط هر کدام از مشتریان را مدیریت کرده و نیز تلاش و فرایند خدمات پرسنل سالن را که بیش از سی نفر هستند و هر کدام، خدمات مخصوص به لاین خود را ارائه می دهند، زیر نظر داشته باشد.

 

طراحی سالن زیبایی آرایشی

طراحی سالن زیبایی آرایشی

 

برآورده کردن نیازهای مرتبط با طیف متنوعی از خدمات و تعداد مشتریان لونورا چالشی بود که دفتر معماری مسئول طراحی، تصمیم گرفت دقیقاً با کمک گرفتن از مفهوم حرکت به آن بپردازد. انرژی، پویایی، سیرکولاسیون یا همان گردش در فضا و در نهایت، منحنی­ها مواردی هستند که در این رابطه لحاظ شده­اند تا کارفرما را به هدف دلخواه برسانند. پس از درک ماهیت عملکرد هر یک از لاین­های سالن زیبایی و ویژگی­های اساسی مربوط به هر یک از آن­ها، تیم طراحی استودیو معماری ووید، یک پیشنهاد معمارانه ارائه کرد. این پیشنهاد به نحوی بود که بتواند در عین این که ویژگی­های خاص برند را منتقل می­کند، به نیازهای یک استودیوی زیبایی با این عظمت نیز پاسخ مناسب دهد.

 

 

 

طبقه همکف

 

 

 

طبقه بالا

جریان طبیعی لاین­های این کلینیک زیبایی طی سطوح مختلف و در سراسر فضا به صورت یکپارچه و منسجم در آمده است: در بافت و دانه­بندی چوب، در پله های سینوسی اجرا شده در طبقه همکف، در طاق های نمادین آینه­ها و همچنین با ظرافت تمام در نصب پارچه­های نیمه شفاف ابر­مانندی که در سقف کار گذاشته شده­اند.

 

طراحی سالن زیبایی آرایشی

 

 

حس وسعت فضا با استفاده از شیشه – در فضای داخل و خارج – و نیز از طریق ترکیب ریتمیک آینه­ها حاصل شده؛ به این شکل که این موارد باعث می­شوند مکان و آن فرایندی که در داخل آن اتفاق می افتد، از نظر بصری و به صورت کاذب گسترش پیدا کند. این انتخاب متریال، همچنین تاکیدی است بر شکل کلی سالن زیبایی در نقش یک آرایشگاه که در آن، مدیر سالن یا همان کارفرمای پروژه، موقعیتی پیشرو و در راس دارد؛ به شکل فضایی که توسط درخشش ظریف صفحه برنجی قاب شده و به شکل تاج، هر لاین خدمات قابل ارائه در سالن را در بر می­گیرد.

 

طراحی سالن زیبایی آرایشیطراحی سالن زیبایی آرایشی

 

 

فضای این سالن زیبایی، به دلیل استفاده از دیوار شیشه­ای، قوس های نمادین، راه پله و فضای ارایه خدمات با فرم جزیره­ای، کاملاً شفاف به نظر می­رسد. استفاده از این عناصر، هم فضا را نظم می دهد و هم آن را تزیین می­کند. طبقه دوم فروشگاه رو به بیرون باز است و تصویر یک فضای آرایش را تداعی می کند، مکانیسم توسعه و انعکاس را تکرار می کند و در نهایت سبب می­شود تجربه مشتریان از فضا گسترش داده شود.

 

طراحی سالن زیبایی آرایشی

طراحی سالن زیبایی آرایشی

 

رنگ­های به کار رفته، حس گرم و مطبوع شیرینی ایجاد می­کنند که در نور طبیعی می درخشد و با طراحی نورپردازی و نیز صفحات برنجی اطراف آینه­ها، ستون­ها، میله­ها و میز کار روی آن تاکید می شود.

 

طراحی سالن زیبایی آرایشی

 

 

خطوط و چیدمان مبلمان که تقریباً نامرئی هستند، روی زمین، نظم و گردش را با هم هماهنگ می کند. به همین ترتیب، کیفیت بافت­های ارگانیک چوب با ریتم دینامیکی ایجاد شده توسط پله ها، ایستگاه­ها و صندلی ها در فضا ادغام می شود.

 

 

 

تیم تخصصی طراحی پویانو همیشه در کنار شماست برای تحقق یافتن آرزوهایتان