طراحی سالن آرایش say no mo / معماران balbek bureau

طراحی سالن آرایش say no mo / معماران balbek bureau

شرح متن که ارائه شده توسط معماران پروژه : سالن آرایشگاه Say No Mo یک قالب مفهومی جدید از یک سالن زیبایی است .در قلب سالن نواری است که هم برای خدمات زیبایی و هم برای پذیرایی های نوشیدنی های  سنتی استفاده می شود. وظیفه اصلی که Balbek از همان ابتدای فرآیند طراحی با آن روبرو بود ، جدا شدن از برداشت سنتی از یک سالن زیبایی معمولی و تمایز جنسیتی آن بود.

صاحب موسسه کانادایی است. او در سالهای فعالیت در صنعت زیبایی آموخته است که چگونه مشتری را خوشحال کند. این درک اساس راه حل های داخلی ارائه شده توسط دفتر Balbek شد. قرار گرفتن در همان موج ذهنی با مشتری مهمترین جنبه هنگام کار روی یک پروژه است. تیم معماری ما موفق به انجام این کار شد. به همین دلیل است که مفهوم پیشنهادی بلافاصله شروع به کار کرد: ابتدا در قلب و ذهن ها و نیم سال بعد – در خیابان 36 شواتا روتاولی در کیف تحقق یافت.

این سالن زیبایی 200 متر مربع است.  دو سطح محل در یک ساختمان قدیمی در کف. با هندسه دیواره های منحنی و بدون یک دیوار موازی تنها ، این مکان دارای سقف های 4 متری است و از یک فضای متمایز برخوردار است. سطح زمین سالن دارای چندین منطقه است: پذیرایی ، اتاق نشیمن ، مانیکور / بار و پدیکور. سطح زیرزمین شامل یک منطقه آرایش ، مراقبت از مو ، لوازم آرایشی ، سرویس بهداشتی و امکانات است.

منطقه پذیرش یکی از اصلی ترین نقطه فکوس دیداری سالن در محل پذیرایی قرار دارد و باعث ایجاد یک اثر فوری در بازدید کنندگان می شود. طاق “شکسته” بتونی ریخته گری شده به عنوان استعاره ای از کلیشه های شکسته در صنعت زیبایی عمل می کند. از بتن ریخته شده ساخته شده و چند صد کیلوگرم وزن دارد. ساخت این فرم یک فرآیند چند مرحله ای بود. بیش از 4 ماه از مونتاژ اتصال به اتصال نهایی قیچی و رنگ آمیزی سازه طول کشید.

 

پیشخوان پذیرش نیز از بتن ریخته گری شده در محل ساخته شده و از نظر بصری به یک بلوک سنگی شباهت دارد. با این حال ، ظاهر یکپارچه مانع عملکرد آن نمی شود – این یک دسکتاپ و نقاط اتصال پلاگین برای اطمینان از یک فضای کاری کاملاً کاربردی دارد. منطقه پذیرایی دارای یک اتاق نشیمن با گروه های مبلمان و یک شومینه است که نه تنها به عنوان یک محل انتظار بلکه به عنوان محلی برای معاشرت در هنگام مهمانی های کوکتل نیز عمل می کند.

در این سالن زیبایی محدوده پدیکور منطقه پدیکور بر روی تریبون هایی قرار دارد که طراحی ارگونومی آنها کاملاً مناسب برای تکنسین های ناخن است. سکوها برای استفاده از کارکنان سالن مجهز به کشوها و دستشویی های کشویی یکپارچه هستند. هنگام مهمانی ها ، آنها با میزهای قهوه توخالی پوشانده می شوند. در وسط منطقه ، یک دستشویی مستقل وجود دارد که از دو وان حمام نوزاد دوران اتحاد جماهیر شوروی مونتاژ شده است. به طور کلی ، ناحیه پدیکور با رنگ های روشن با لهجه های طلایی متضاد به پایان رسیده است و بدون داشتن ظاهر استریل از یک سالن عمل ، به آن احساس پاکی می بخشد. طراحان موفق به دستیابی به اثر “برلین دهه 60” شدند.

 

محدوده کاشت ناخن گذرگاهی که به منطقه هنری ناخن منتهی می شود دارای یک صندلی چوبه دار معلق است که به یک مکان مورد علاقه اینستاگرام بازدید کنندگان سالن تبدیل شده است. حوضچه ای به عمق 2 متر آب در اتاق هنر ناخن هنگام تسطیح دهانه بتن کشف شد. تیم ما تصمیم گرفت این ویژگی منحصر به فرد را حفظ کند و آن را پر از توپهایی به رنگ فرود کند. یک کف شیشه ای در بالای حوضه جمع شده بود.

منطقه آرایش ، شستشو ، آرایشی و بهداشتی. سطح ‘-1 سالن در طبقه زیرزمین واقع شده است. با توجه به کمبود نور طبیعی ، ارتفاع کم سقف و مساحت مربع کم محل ، کل طبقه با استفاده حداکثر از آینه ها با رنگ سفید به اتمام رسیده است ، که از نظر بصری باعث می شود فضا سبک و مطبوع باشد. نام سالن – Say No Mo – با رویکرد balbek bureau در این پروژه هماهنگ است. “No Mo Mo” به دیدگاه سنتی در مورد طراحی سالن های زیبایی ، تمایز جنسیتی ، راه حل های معمولی. و “بله” – به پرواز تخیل ، خلاقیت و زیبایی شناسی.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی  | پویانو