طراحی سالن آرایش مو “Slundre” / معماران BHIS

طراحی سالن آرایش مو

طراحی سالن آرایش مو “Slundre” / معماران BHIS

طراحی سالن آرایش مو Slundre  / معماران BHIS

معماران:

BHIS

موقعیت مکانی:

Iwaki, Fukushima Prefecture, Japan

سرپرست معماران:

Cohta Asano

محصولات اصلی:

KEYTEC

مساحت:

137.0 متر مربع

سال پروژه: 2014

عکاسان:

Toshiyuki Azuma

طراحی سالن آرایش مو

از زبان معمار: سالن آرایش موی “SLUNDRE” یک پروژه نوسازی در بخشی از طبقه دوم یک سازه فروشگاه در شهر ایواکی Iwaki ، فوکوشیما می باشد. “SLUNDRE” به معنای آهسته و مطمئن می باشد. اسم آن توسط صاحب آن نام گذاری شده است.طراحی سالن آرایش مو طراحی سالن آرایش مو

 

نقشه این سالن آرایش از سقف آن نشات گرفته شده است. سقف این فضای دارای مشخصه های موجود و قاب های فولادی اکسپوز بوده است. فضایی با گنجایشی بزرگ، که باعث می شود در قسمت هایی تفکیک شود ، مانند الماسی که دارای وجوح متعدد می باشد و در عین حال که جایگاه بالای خود را محفوظ نگه داشته است. بدین ترتیب من عملکرد های مختلف  را در نظر گرفتم و فضا را شکل دادم. از تخته چوب های روکش شده لمینت (laminated veneer lumber (LVL به عنوان متریال اصلی ساختمان  استفاده شده است.

طراحی سالن آرایش مو طراحی سالن آرایش مو طراحی سالن آرایش مو

نحوه ساخت LVL به طور ترکیبی و سازه ای عمل می کند، قاب های  فولادی که از  قاب های فولادی موجود نشات گرفته است، سازه آن را پشتیبانی می کند. تمام LVL هایی به عنوان دیوار عمل کرده اند، تخته طبقات و اثاثیه به شکل مثلت درآمده اند. خود طراحی طبقات به این شکل فضای جالب و کارآمدی برای قرار دادن وسایل مربوط به افراد را فراهم میکند. اگر چه نمای بیرونی مسطح یا فلت می باشد، فرمی چند و جهی در فضای شستشو و شامپوی مو، یک ترکیب پیچیده و منحصر به فرد چند وجهی را تشکیل داده است.  مردمی که وارد این فضا می شوند، یک تجربه فضایی متفاوت را از طریق عبور از یک شکاف چوبی عظیم به ارتفاع 5 متر را درک می کنند.

طراحی سالن آرایش مو طراحی سالن آرایش مو طراحی سالن آرایش مو

طراحی سالن آرایش مو طراحی سالن آرایش مو

فضای داخلی به لطف پنجره های بزرگ موجود دارای نورموثر ورودی برای محیط کاری آرایشگاه می باشد. اما نورپردازی سقفی نیز به صورت گسترده برای ایجاد نور محیطی کافی هنگام کار در شب تعبیه شده است.

منبع: archdaily

گردآوری در تحریریه پویانو|پردیس ترکمان زاده

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

معرفی پروژه های خارجی: معماری داخلی استودیو لافت

طراحی فروشگاه کفش “اهمیت پیاده روی” / PRAXiS d’ARCHITECTUR

طراحی داخلی دفتر Movet / استودیو Alexander Fehre

طراحی داخلی داروسازی و مرکز پزشکی Unipri

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید