طراحی ساختمان مطب پزشکی اطلس در همدان

طراحی ساختمان مطب پزشکی اطلس در همدان

شرح متن پروژه طراحی ساختمان مطب پزشکی توسط معماران ارائه شده است. ساختمان اداری پزشکی اطلس که در منطقه تجاری اصلی همدان واقع شده و در بین چندین ساختمان مرتفع و کم ارتفاع واقع شده است، در اواخر سال 2019 از اولین ساکنان خود استقبال کرد. این ساختمان نحوه استفاده از استراتژی های ابتکاری طراحی و ابزارهای دیجیتال پیشرفته همراه با هزینه را به نمایش می گذارد. مواد موثر و سیستم های ساخت ساده می توانند منجر به یک نتیجه طراحی جدید شوند. این پروژه از مصالح ساختمانی با منبع منطقه ای برخوردار است و در طول مراحل ساخت از نیروی کار و تجربه محلی برخوردار بود.

ساختمان های اداری همدان ، ایران

معماران: احمد بطحایی ، مرضیه زاد ، محسن مریزاد ، رها اشرفی

مساحت: 3200 متر مربع

سال: 2019

عکسها: فرشید نصرآبادی

تولید کنندگان: AutoDesk ، Enscape ، Lumion ، 3ds max ، Adobe ، Robert McNeel و

مورفولوژی ساختمان از یک فشرده سازی داخلی ایجاد می شود ، که از طریق یک سیستم هندسی منحنی شکل ایجاد می شود که به مسیرهای خورشیدی پاسخ می دهد و امکان ایجاد ارتباط بصری بین سطوح را فراهم می کند. استراتژی “کنده کاری خورشیدی” یک رویکرد معماری مستقیم برای بهینه سازی سطح نور طبیعی در یک فضای تنگ است. نشان دادن اینکه چگونه یک محدودیت درک شده می تواند به سمت یک طراحی هوشمندانه و منفعلانه پاسخگو باشد.

روند طراحی به دنبال یک سری مراحل تکراری و یکپارچه سازی به دنبال جمع آوری مقدماتی انجام شد که توسط مقررات ساختمان و خواسته های مشتری تعیین شده بود. جرم ساختمان در امتداد مسیرهای خورشیدی و زوایای خورشید محکم شد تا جریان نور طبیعی روز به داخل ساختمان را تسهیل کند. هر طبقه شامل سه واحد انباشته عمودی است که در نتیجه سه برج به صورت افقی از هم جدا می شوند. از سیستم هندسی نوارهای منحنی برای متحد کردن سه برج در یک طرح واحد استفاده شده است. با پیش بینی الگوهای حرکتی آینده از طریق و اطراف ملک، یک گذرگاه اتصال راهرو شهری اولیه به یک خیابان فرعی برای دسترسی عابران پیاده عمومی در طول روز ایجاد شد.

کنش متقابل فضای مثبت و منفی به طور خاص برای تأکید بر کیفیت مکان سازی و فضایی ایجاد شده است. در نتیجه ، ارتباطات نور و بصری به طور برجسته ای نشان داده می شوند در حالی که فرم و فضا در هم افزایی یکدیگر را تکمیل می کنند. نمای منحنی از یک حرکت مقعر و محدب پیروی می کند، تراسها و مکانهای ملاقات را در سطح مختلف ایجاد می کند و بر دسترسی شهری خوش آمدید در طبقه همکف تأکید می کند.

منبع :archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو