طراحی ساختمان لحظه 16 / معماران پی

طراحی ساختمان لحظه 16 / معماران پی

طراحی آپارتمان های شهر های بزرگ یکی از بخش های پرکار معماری است. به ویژه که این روزها شاهد کوچک شدن مساحت زمین و آپارتمان ها بیشتر از سالهای گذشته هستیم. آشفتگی بصری و بی نظمی در ظراحی نما ساختمان ها یکی از دغدغه های شهرسازان شده است. هزینه بالای متریال و نیاز به اجرای سریع برای مجریان و سازندگان بخش ساختمان باعث شده است که این روزها نمای شهری ساختمان ها از محبوبیت پایینی برخوردار باشد. در این پروژه طراحی آپارتمانی در مشهد را به شما معرفی می کنیم که دارای نمایی ساده در عین حال شکیل است. با پویانو همراه باشید:
شرح متن پروژه طراحی آپارتمان لحظه توسط معماران ارائه شده است. موضوع این پروژه طراحی یک واحد مسکونی به مساحت تقریبی 300 متر مربع برای والدین یک خانواده و چهار واحد 150 متری برای کودکان در زمینی به مساحت 510 متر مربع می باشد.
آپارتمانها
مشهد ، ایران
معماران: معماران پی
مساحت: 2650 متر مربع
سال: 2020
عکس ها: deed studio
جداسازی مناسب طبقات دو واحدی از یکدیگر و بازسازی فضای مشترک بین دو آسانسور بدون آسیب رساندن به کفهای یک واحدی از مهمترین چالشهای طراحی به حساب می آمد. بنابراین، الگوی رایج آپارتمانهای مسکونی مدرنیسم بومی تهران در دهه پنجاه و شصت، که به عنوان “خورجینی” در مشهد شناخته می شود، به عنوان چارچوب پروژه در نظر گرفته شد.

بعداً، به منظور كاهش این اختلاف سطح در طبقات یك طبقه، افزایش و كاهش ارتفاع طبقات منجر به ایجاد یك واحد دوبلكس به ارتفاع هشتاد متر مربع در وسط ساختمان با فضای قابل فروش اضافی تبدیل شد كه جبران كننده کاهش فضای خالی وسط در نمای حیاط و افزایش فضای مشترک آسانسور مشترک انجامید.

پس از آن سعی شد با استفاده از سایر پارامترهای الگوی آپارتمان مدرن فعلی مانند طراحی فضای نیمه باز در کف، فضاهای مثبت و منفی در نماها و تفکیک فضاهای خصوصی و عمومی در نقشه های معماری، این الگوی فوق الذکر بازآفرینی شود.
منبع : archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو