طراحی ساختمان اداری ویرا / علیدوست و شرکا

طراحی ساختمان اداری ویرا / علیدوست و شرکا

شرح متن پروژه طراحی ساختمان اداری ویرا توسط معماران ارائه شده است. ساختمان اداری ویرا در خیابان یوسف آباد، یکی از مناطق مرکزی تهران، ایران واقع شده است. این پروژه با مساحت 10000 متر مربع شامل: 8 طبقه روی زمین با کاربری اداری ، طبقه همکف و زیرزمین اول شامل 3 واحد تجاری مجزا و 6 طبقه پارکینگ زیر است. با توجه به مقیاس ، این پروژه در مقیاس شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی این پروژه با پرسش مهمی از طرف مشتری آغاز شد: چگونه می توان بدون دانستن تعداد طبقات بین 5 تا 10 طبقه ، رویکرد خود را برای طراحی نما انتخاب کرد؟

ساختمان های اداری

تهران، ایران

معماران: علیدوست و شرکا

مساحت: 10000 متر مربع

سال: 2019

عکس ها: فرشید نصرآبادی

تولید کنندگان: AutoDesk ، AGC ، Daikin ، FUJITEC ، Knauf ، Adobe ،

علاوه بر این ، کمیسیون نمای شهرداری نیز مجبور بود طراحی نما را تأیید کند. برای دستیابی به این اهداف ، ما تصمیم گرفتیم یک ماژول اساسی را که از ترکیب یک بلوک شهری و فضای سبز مرتبط با آن مشتق شده است طراحی کنیم و متعاقباً آن را در جهت های افقی و عمودی ضرب کنیم تا دستیابی به ترکیبی که بتواند در ساختارهای مختلف با در نظر گرفتن درخواست مشتری پیاده سازی شود. علاوه بر این، در محله پروژه متشکل از ساختمانهایی با مقیاس های مختلف و همچنین دارای بافت کاملاً سخت از دیدگاه مواد بود.
بنابراین چالش دوم ما ارائه راه حلی برای ایجاد نمای صلب از منظر شهری از یک سو و به حداکثر رساندن شفافیت در دیوار خارجی برای بهره مندی از فضای داخلی از طرف دیگر بود. برای دستیابی به این هدف، پوست دوم نما به عنوان ترکیبی از پنجره های عمودی آلومینیومی ساخته شده از پیش ساخته شده که به دیوار پرده پشت آن متصل شده اند تا علاوه بر تأمین نیازهای فضای داخلی، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنند. علاوه بر این، ترکیب موزه لوور با بالکن ها و فضای سبز، و همچنین بازی سایه و نور در کف اتاق های اداری ، تجربه بصری دلپذیری را برای کاربران فراهم می کند.
منبع : archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو