طراحی ساختمان اداری رونیکس / استودیوی معماری و طراحی پارگار

طراحی ساختمان اداری رونیکس / استودیوی معماری و طراحی پارگار

ساختمان اداری رونیکس – این پروژه برای شرکت رونیکس در زمینی به مساحت 543 مترمربع با 60 درصد اشغال در 6 طبقه اداری تعریف شده است. سایت پروژه در مجاورت خیابان حافظ انتخاب شده است تا دسترسی لازم را به منطقه مربوط به فعالیتهای شرکت فراهم کند. رونیکس یک تولید کننده در حال رشد ابزارهای صنعتی است. بنابراین ، عناصر مربوط به کاربرد و ماهیت آن منجر به شکل گیری این مفهوم شد که می توان از آن به عنوان دفتر کار ، صنعت ، شفافیت و پویایی روابط و امکان افزایش نیروی انسانی یاد کرد. در نتیجه ، در روند طراحی ، مکعب های شفاف در ساختار ساختمان محصور شدند و با حرکت مکعب ها ، فضای سبز لازم برای تنفس و تصفیه کار شکل گرفت.
معماران: استودیو معماری و طراحی پارگار
مساحت: 4281 متر مربع
سال: 2019
عکس ها: Deed Studio
تولید کنندگان: AutoDesk ، kinetex ، Robert McNeel & Associated ، Schuco ، Trimble Navigation ، Venus glass ، Vitor

شکل – 1- دفتر کار بودن ساختمان و نیاز به نور در تمام نماها سطح مساحت شیشه را افزایش داده است ، که این مسئله مسئله تابش ناخواسته و اثرات منفی گلخانه ای را دارد.
2- بافت مجاور فرسوده و بی شکل است و نمای خارجی مناسبی را ایجاد نمی کند.

3- استفاده از ساختمانهای مجاور سایت مسکونی است و بسیار به محل نزدیک هستند که مسئله مشرف شدن و عدم رعایت حریم خصوصی را ایجاد می کند که با شرایط فضای اداری مغایرت دارد.
راه حل ها – مشکلات فوق نیاز به شیشه نیمه شفاف از طریق چاپ را مشخص کرد. عواملی مانند طرح ، اندازه و رنگ چاپ بر راحتی کارکنان و رهگذران تأثیرگذار بود. بنابراین ، شبکه ماتریسی نقاط چاپ شده در نظر گرفته شد و فیلترهای طیف تابش فعلی و آینده بر روی آن از طریق نرم افزار grasshopper اعمال شد تا نقاط ماتریس را مقیاس بندی کرده و به پوشش شیشه ای ایده آل برسد. سپس ، برای راحتی بصری ، حرکتی به نقاط اعمال شد تا از فرم ماتریس خارج شود و با ایجاد یک طرح ارگانیک ، تأثیر را بر تمرکز بینندگان به حداقل برساند.
تحریریه معماری و دکوراسیون |پویانو