طراحی رستوران Willmott’s Ghost / معماری Heliotrope Architects

طراحی رستوران Willmott’s Ghost / معماری Heliotrope Architects

طراحی رستوران Willmott’s Ghost در بخش پایینی یک کره در پاییز سال  2018 توسط شرکت معماری Heliotrope صورت گرفته است.این رستوران که دارای  سه طبقه می باشد، به مانند یک جنگل سرسبز طراحی شده که متراژ آن برابر با 1900 فوت مربع می باشد و از ظرفیت 50 نفر برخوردار است. معماران این پروژه برای طراحی نما از ترکیب شیشه و فلز بهره گرفته اند و همین امر با هندسه منحصر به فرد خود سبب ایجاد یک فضای روشن و مدرن برای رستوران شده است.

طراحی رستوران

می توان گفت ایده طراحی این پروژه از سکه برگرفته شده است؛ چیزی که در داخل و خارج رستوران به خوبی مشاهده می شود. برای میزهای پیشخوان از سنگ مرمر ایتالیایی بهره گرفته شده و دیوارهای داخلی فضا دارای رنگ های سفید و صورتی هستند.در این رستوران، سرو غذای ایتالیایی با همان فرهنگ صورت می گیرد و می توان رنگ و شکل غذاهای منحصر به فرد را در دکوارسیون داخلی مشاهده نمود. به عنوان مثال، پیتزا مارگاریتا در ترکیب سنگ مرمر سفید با کاشی های صورتی رنگ، نعنا و گیاهان جنگلی قابل مشاهده است. این ترکیب به شکل ملایمی نیز نشان دهنده ی پرچم کشور ایتالیا می باشد.

معماری رستوران

قفسه های ایجاد شده از متریال برنج، جهت نگهداری نوشیدنی ها در نظر گرفته شده اند. البته برنج در قسمت های دیگر رستوران، مثل آینه توالت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در دکوراسیون داخلی فضای فسرویس بهداشتی از کاشی های رنگ صورتی نیز بهره گرفته شده است تا محیط این فضا با بقیه قسمت های رستوران، هماهنگی لازم را پیدا کند.

دکوراسیون رستوران

طراح این پروژه می گوید: ساخت این رستوران، شبیه ساخت یک کشتی داخل یک بطری بوده است. به خاطر کروی بودن فضا، امکان مانور و تعیین محل آشپزخانه و اجاق ها یک چالش محسوب می شد.در ضمن به خاطر همین فرم ظاهری ساختمان و سیستم مکانیکی پیشرفته در بخش های بالایی و پایینی رستوران، نگهداری از گیاهان، مشکلات خاص خود را به همراه داشته است.

دکوراسیون داخلی رستوران

معماری و طراحی داخلی رستوران، سبب ایجاد سبک کلاسیک در قالب زبان مدرن گشته است. به کار بردن متریال های بی نظیری مانند سنگ مرمر، کاشی، برنج های دارای فرم منحنی و متصل به دیوار و شلف های قرار گرفته بر دیوار از انتخاب های مهم در طراحی این پروژه به شمار می آیند.می توان این گونه گفت که در این رستوران، غذا و معماری با یکدیگر در آمیخته اند و در عین این که به سنت های غذایی ایتالیا احترام گذاشته شده است، ساختار مدرن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

پلان رستوران

ساختمان این رستوران از بیرون، شبیه حباب است، یک حباب بزرگ که نوعی تراریوم هم محسوب می شود و به خاطر شیشه ای بودنش، به خوبی حس و حال مطلوب داخل و فضای سرسبزش را نشان می دهد. رستوران Willmott’s Ghost از آن دسته رستوران های جذاب و جلب توجه کننده است که همه را به فضای خود دعوت می کند.

طراحی داخلی رستوران

فرم منحنی شکل بدنه ساختمان در طراحی پلان و نحوه چیدمان مبلمان نیز دیده می شود و فضای داخل به خوبی با پوسته ساختمان، هماهنگ است. حتی فرم ستون ها، لوازم دکوری و حباب های لامپ نیز مشابه است، به طوری که حس کروی بودن ساختمان در جای جای فضاهای داخلی آن به وضوح احساس می شود. تم طراحی داخلی این رستوران، روشن است و به غیر از قسمت های خاصی مثل بدنه پیشخوان و مبل ها در بیش تر بخش ها از دو رنگ سفید و صورتی و در برخی نقاط، مثل قرنیزها، کفپوش ها و صفحه های کابینت از رنگ خاکستری استفاده شده است. اگر دقت کنید، رنگ طلایی را نیز در برخی قسمت ها و خصوصا دیتیل ها مشاهده می کنید که به خوبی، پالت رنگی را کامل کرده است.

طراحی رستوران

طراحی معماری رستوران

منبع: Archdaily