طراحی دیوار صخره نوردی در قلب اتاق نشیمن، یک اتفاق عجیب و جذاب در دکوراسیون منزل!

طراحی دیوار صخره نوردی در قلب اتاق نشیمن، یک اتفاق عجیب و جذاب در دکوراسیون منزل!

طراحی دیوار صخره نوردی در قلب اتاق نشیمن، یک اتفاق عجیب و جذاب در دکوراسیون منزل!

افرادی که در حیطه ساخت و ساز بناهای مسکونی فعالیت می کنند، معمولا به خواسته های عجیب و مختلف کارفرمایان عادت دارند، اما داستان خانواده Overcash فرق دارد. کریستن و مایکل از Joe Welch که پیمانکار خانه شان بود، خواستند یک دیوار صخره نوردی 26 فوتی در سالن نشیمن شان پیاده سازی کند. Welch بعد از دریافت این درخواست متوجه شد که با اتفاق خاصی مواجه شده است. از نظر او این پروژه خیلی خاص بود. این پیمانکار با خانواده Overcash و مهندس سازه وارد بحث و مشورت شد تا از ساز و کار طراحی دیوار صخره نوردی سر در بیاورد. در نهایت، او موفق شد این دیوار را طراحی و اجرا کند. دیواری که یک جور تفریح فوق العاده برای سوزاندن کالری در منزل بود!

خانه در یک نگاه:

افراد ساکن: کریستن، مایکل و 4 فرزندشان

موقعیت: چارلزتون، کارولینای جنوبی

مساحت: 465 متر مربع، 4 اتاق خواب، 4 سرویس بهداشتی

پیمانکار: Joe Welch از Welch Custom Homes

معمار: Phil Clarke از Clarke Design Group

این دیوار صخره نوردی قرار است نقطه کانونی فضا باشد

داستان جالب کریستن و مایکل از آن جا شروع شد که آن ها در یک تور صخره نوردی همدیگر را ملاقات کردند. بنابراین، چندان عجیب نیست که فرزندان شان نیز به این کار علاقه دارند.

آن ها به خوبی می دانستند که این دیوار صخره نوردی قرار است نقطه کانونی فضا باشد. اجرای دیوار به صورت کاملا اصولی و با کمک همان مصالحی صورت گرفته که در ساخت باشگاه ها به کار می روند.

بچه ها گاهی از دیوار بالا می روند، خودشان را در هوا معلق نگه می دارند و به همین شکل درس می خوانند!

کریستن می گوید: “بچه ها گاهی از دیوار بالا می روند، خودشان را در هوا معلق نگه می دارند و به همین شکل درس می خوانند!”

در واقع، این دیوار صخره نوردی، حالا جزوی از روح و قلب خانه این خانواده پر جنب و جوش است. آن ها پنهانش نکرده اند، برایش محل جدا در نظر نگرفته اند و می خواهند دقیقا جایی باشد که هم در دسترس قرار بگیرد و هم کاملا جلوی دید باشد. کریستن در این رابطه می گوید:

” ما به دنبال ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای بچه ها بودیم و می خواهیم از گذراندن اوقات خود با فرزندانمان لذت ببریم.”

ما به دنبال ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای بچه ها بودیم و می خواهیم از گذراندن اوقات خود با فرزندانمان لذت ببریم.

در اتاق یکی از فرزندان، تختی را می بینیم که در ارتفاع قرار گرفته و هیچ نردبانی نیز برای دسترسی به آن وجود ندارد. قضیه از چه قرار است؟ طراحی این اتاق به شکلی بوده است که گیدئون، فرزندشان برای دسترسی به تخت خواب خود باید از دیوار صخره نوردی بالا برود. این همان ایده ناب اتاق نشیمن است که در مقیاس کوچک تر و عملکردی به اتاق خواب نیز راه یافته است.

این همان ایده ناب اتاق نشیمن است که در مقیاس کوچک تر و عملکردی به اتاق خواب نیز راه یافته است.

اتاق هر سه دختر بچه این خانواده مشترک است. در طراحی اتاق آن ها به نحوی عمل شده که هر یک از دخترها فضای مخصوص خودشان را داشته باشند.

اتاق هر سه دختر بچه این خانواده مشترک است. در طراحی اتاق آن ها به نحوی عمل شده که هر یک از دخترها فضای مخصوص خودشان را داشته باشند.

کریستن درباره طراحی اتاق بچه ها می گوید:

“آن ها تقریبا هر ایده ای که پیشنهاد می دادیم را دوست داشتند.”

این خانواده خوشبخت، فضایی نیز به عنوان دیسکو و استودیو دارند که برای رقص و تفریح فرزندان در نظر گرفته شده است.

این خانواده خوشبخت، فضایی نیز به عنوان دیسکو و استودیو دارند که برای رقص و تفریح فرزندان در نظر گرفته شده است.

خانواده ای شلوغ به حساب می آیند، در طراحی منزل تا جایی که امکان پذیر بوده، فضا به صورت یکپارچه و باز در نظر گرفته شده است

از آن جایی که این خانواده با چهار فرزند، خانواده ای شلوغ به حساب می آیند، در طراحی منزل تا جایی که امکان پذیر بوده، فضا به صورت یکپارچه و باز در نظر گرفته شده است. هدف از این طراحی، راحتی بیش تر فرزندان برای بازی و دویدن در فضای منزل بوده است.

مبل سکشنال بزرگی دیده می شود که مخصوص بچه هاست

در نشیمن طبقه بالا که پنجره شیشه ای بزرگی دارد، مبل سکشنال بزرگی دیده می شود که مخصوص بچه هاست. شاید از دیدن روشن بودن رنگ آن تعجب کنید، اما کریستن در این رابطه می گوید که روکش مبل، ضد لک است و حتی اگر هم کثیف شود، می توان آن را به راحتی برای شستشو بیرون آورد و دوباره روی مبل کشید.

این خانواده، فکر مهمان ها را نیز کرده اند و بحث پذیرایی را در طراحی آشپزخانه و غذاخوری خود نیز لحاظ کرده اند

خانه جذاب خانواده Overcash، یک خانه دعوت کننده است. این خانواده، فکر مهمان ها را نیز کرده اند و بحث پذیرایی را در طراحی آشپزخانه و غذاخوری خود نیز لحاظ کرده اند. به همین خاطر، فضای بزرگی در این دو بخش دیده می شود که برای پذیرایی از مهمان ها مناسب است.

خانواده Overcash که حالا خانه رویایی خود را دارند، سعی دارند تا طی سال هایی که با هم زیر یک سقف زندگی می کنند، بیش ترین استفاده ممکن را از فضای آن ببرند. کریستن در این رابطه می گوید: “شما فقط یک بار زندگی می کنید.”

خانواده Overcash که حالا خانه رویایی خود را دارند،

 

 

 

 

طراحی دیوار صخره نوردی

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو

منبع: Houzz