طراحی دفتر مرکزی شرکت خصوصی / استودیوی باغ ایرانی

طراحی دفتر مرکزی شرکت خصوصی / استودیوی باغ ایرانی

شرح متن پروژه طراحی دفتر مرکزی شرکت خصوصی توسط معماران ارائه شده است. یک شرکت تولیدی مشهور در تهران قصد داشت کارکنان شرکت خود را که قبلاً در کارخانه خود مستقر بودند، به طبقه 24 ساختمان اداری معروفی در مرکز تهران منتقل کند. این فضا با طرح مدور و پنجره های کف تا سقف در اطراف محیط، دارای چشم اندازهای دیدنی از شهر است که برجسته ترین ویژگی پروژه در نظر گرفته می شود. مشتری درخواست یک دفتر طرح باز با مفهوم صندلی های رایگان را داشت و مشتاق بود صنعت کار خود را در دفتر جدید ارتقا دهد.


از آنجایی که این فضا قبلاً به عنوان نمایشگاه استفاده می شد و عناصر اضافی زیادی برای معماری موجود در آن وجود داشت، اولین مرحله طراحی حذف کلیه پارتیشن های اضافی، کارهای چوبی و گچ بر روی سقف، دیوارها و ستون ها بود. این به ما اجازه می دهد سقف بتونی موجود و عناصر مکانیکی و HVAC آن را آشکار کنیم. سپس سقف رنگ آمیزی شد و در طرح نهایی در معرض دید قرار گرفت.


فضاهای بسته مورد نیاز، مانند دفاتر مدیر و محوطه غذاخوری، سپس در امتداد چاه آسانسور و هسته ساختمان طراحی شدند تا بقیه فضا باز بماند. به منظور ادامه مسیر طراحی صنعتی، تمام پارتیشن های فلزی با کمک پیمانکاران محلی در محل ساخته شدند. این سفارشی سازی عناصر پارتیشن در سایت، یک طراحی و فرآیند ساخت منحصر به فرد ایجاد کرد که کاملاً مبتنی بر تجربه و مهارت ساخت بود.


سپس دو جزیره معلق در فضای آزاد به اتاق اصلی کنفرانس و دفتر مدیر اضافه شدند. این فرم های مکعبی خالص به منظور ایجاد یک جریان مطبوع و مسیرهای جالب در دفتر، از نظر استراتژیک قرار داشتند. این مسیرها سپس با تابلوهای راهنمای کف از نظر گرافیکی جسورتر شده و مسیرهای پیاده روی و گفتگو برای ارتقا فعالیت بدنی در دفتر اختصاص داده شد.


حجم های دایره ای شکل، با الهام از شکل ساختمان و ایده جمع شدن کارمندان، سپس به عنوان غرفه های تلفن و محل های ملاقات اضافه شدند. این حجم ها با ساختار فلزی ساخته شده و سپس با راه راه هایی از چوب بلوط محلی پوشانده شده است. استفاده از ماده ای مانند چوب طبیعی در تضاد با فلز در فضا، تن و بافت گرم و سرد را متعادل می کند.


سرانجام قلب دفتر، منطقه بار در وسط فضا برای ایجاد یک مرکز اجتماعی، فضای تجمع و جلسات غیر رسمی برای لذت بردن از کارکنان اضافه شد. سبزه و گیاهان همیشه بخشی از مفهوم اولیه طراحی بودند و با استفاده از ماشین های بزرگ فلزی قابل حمل اضافه می شدند. واحدهای تهویه مطبوع موجود به منظور ایجاد کیفیت هوای بالا در سراسر دفتر و اطمینان از بهره وری انرژی و طراحی سبز، مجدداً جابجا شده و واحدهای هوای تازه به آن افزوده شده است.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو

منبع : ARCHDAILY