طراحی داروخانه نوید/ معماران L.E.D

طراحی داروخانه نوید/ معماران L.E.D

طراحی داروخانه نوید/ معماران L.E.D : شرح متن توسط معماران ارائه شده است. مشتری یک داروساز قدیمی است که در منطقه پیروزی یکی از مناطق سطح پایین در تهران زندگی می کند. داروخانه قدیمی در سال 1332 (63 سال پیش – 1953) تاسیس شده است. به دلیل قرارگیری داروخانه ها در شهرداری و تعریض تقاطع، یک ملک مجاور برای ساخت داروخانه جدید به مشتری اختصاص می یابد. هدف مشتری انتقال کامل به مکان جدید و اصلاح کمبود داروخانه قدیمی بود. محدودیت محدوده ملک نسبت به داروخانه قدیمی مهمترین چالش در تأمین نیازهای مشتری بود.
مقادیر لازم در داروخانه 1332 گرفته شد و کابینت دارو در داروخانه جدید و در نتیجه چیدمان قفسه ها برای تأمین فضای مورد نیاز طراحی شد. فضای داخلی به دو مجزا تقسیم شده است، قسمت چوبی به فروش لوازم آرایشی و قسمت سفید به دارو اختصاص دارد.
برای دستیابی به نیاز مشتری، ایجاد دید و محدودیت ساخت و ساز در هر سطح به دلیل حداکثر ساخت 60٪ مساحت، یک void ایجاد شد تا ارتباط بصری بین بخشهای مختلف داروخانه فراهم شود.
خلا و چیدمان فضاها در طبقه همکف به گونه ای ترکیب شده بود که بر دو قسمت لوازم آرایشی و دارویی تأکید شده بود. دو بخش جداگانه با مواد مختلف، یکی سفید و دیگری سطوح چوبی که با کل حجم ترکیب شده و با فضا ترکیب شده است. شکاف بین این دو قسمت برای ایجاد شکاف درخشان در سقف طبقه همکف، دیوارهای طبقه اول و در نهایت تا نمای پروژه گسترش می یابد.
1. معماری ساده و بی صدا در تقاطع های شلوغ ترافیکی.
2. شفافیت در ارتباط با سطح عابر پیاده.
3. پوسته سفت و سخت که به عنوان پوسته ای مخفی از فضای داخلی ظاهر می شود.
4. ایجاد تنوع در ارتفاعات و مقیاس های مختلف برای ایجاد تنوع. در نتیجه این فضای متنوع با جنبه مشتری از فضا مغایرت داشت.
5- با توجه به نقش دهانه عمودی و طراحی فضاهای خالی شهرداری که فضای متفاوتی را ایجاد می کند.
6. نمای ساختن قسمتهای مختلف به سطح اصلی زمین.
7. ایجاد تمایز در انواع داروها و مواد آرایشی با استفاده از حجم درون بازی.
8. حرکت کلی در امتداد فضای داخلی (فاصله نوری بین دو بخش اصلی) در نمای خارجی پروژه.
منبع: archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو