طراحی داروخانه روان / دفتر معماری الشتر

طراحی داروخانه روان / دفتر معماری الشتر

شرح متن طراحی پروژه داروخانه روان توسط معماران ارائه شده است. روند طراحی با نمودار شروع شد و بر اساس رنگ آمیزی فضاهای درخواستی براساس روابط فضایی مناسب با تأکید بر هویت معماری بستر سایت و آب و هوای منطقه بود. یک فضای خالی در مرکز سایت وجود داشت که فضای آن را بر اساس فضای مسکونی-خصوصی از سایر فضاهای عمومی استفاده می کند. علاوه بر این، ایجاد یک فضای خالی دستاوردهای دیگری مانند تأمین نور به شمال پروژه و ایجاد حیاط خصوصی برای منطقه مسکونی داشت.

داروخانه

کاشان ، ایران

معماران: دفتر معماری الشتر

مساحت: 300 متر مربع

سال: 2020

عکس ها: فرشید نصرآبادی

اجرای پروژه و تکمیل فضا و اجرای مراحل نما در حال انجام بود و آنها در مراحل نهایی بودند و اکنون، فوریه. 29 ، 2020 آغاز یک بحران گسترده بود. این یک شوک برای بشریت بود و همه چیز تحت تأثیر این شوک قرار گرفته است! این سایت یک قدم تا شیوع همه گیر – شهر قم – فاصله داشت و تجربه جدیدی از تأثیر همه گیری ها بر عملکرد فضاها بود و بنابراین به دستکاری فضاها توسط کاربران برای در امان ماندن از بیماری های همه گیر تبدیل شد!
در این دیاگرام ، اتصال با فضای خالی با ایجاد یک کوچه از جبهه شرقی سایت انجام شده است. با توجه به این اتصال و نیاز به فضاهای پزشکی در یک طبقه دیگر، بخشی از طبقه فوقانی به شکل سابات (سایبان) در کوچه قرار داده شد. در مراحل طراحی، برای روش های روشنایی فضاها و انتخاب متریال، آب و هوای منطقه مورد توجه قرار گرفت و با ایجاد قابهای استنباط شده از ظاهر پنجره های سایت با توجه به آب و هوای منطقه، با استفاده از مواد مدرن تر از نور مستقیم داخل فضاها جلوگیری شد. علاوه بر این، در استفاده از مواد، سعی در مطابقت با آب و هوا و معماری زمینه، از یک طرح آجری متعلق به زمان حال استفاده شده است که یک طرح مدرن تر به حساب می آید.

شوک این همه گیری و تأثیر آن بر رفتارهای اجتماعی مسئولیت جدیدی را بر اساس این رفتارها برای طراحان ایجاد کرد و با پذیرش این مسئولیت جدید، ما همچنین طرح نمودار داروخانه را تغییر دادیم و پروتکل های بهداشتی را برای رفتارهای اجتماعی اعمال کردیم و آن را در نظر گرفتیم. تأثیر بر معماری این فضای پزشکی، که نقطه مهم انتقال ویروس بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات بود.
این تغییر، از تبدیل نمودار خطی متداول، دریافت نسخه به تحویل دارو، به یک نمودار شبکه تحت تأثیر شکل پنجره ها در ضلع جنوبی خیابان و ضلع شرقی کوچه، با ایجاد پیشخوان با داشتن امکان مشاهده فاصله اجتماعی و پوشاندن این پیشخوان ها با شیشه، سعی کردیم انتقال ویروس به افراد را به حداقل برسانیم. این تغییر با مشاهده روند ارائه خدمات بهینه به مشتریان بر اساس اصول طراحی داروخانه و آنچه تحت تأثیر همه گیری Covid-19 ایجاد کرده است، ایجاد شد.
منبع : archdaily
تحریریه معماری ودکوراسیون داخلی | پویانو