طراحی داخلی کافی شاپ ؛ 12 نمونه دکور که می توانید از آن ها الهام بگیرید

طراحی داخلی کافی شاپ ؛ 12 نمونه دکور که می توانید از آن ها الهام بگیرید

اگر اهل کافه رفتن باشید، احتمالا می دانید که چیزی که کافه ها را از هم متمایز می کند، تنها تنوع منو و کیفیت سفارشات نیست بلکه طراحی داخلی کافی شاپ نیز فاکتور مهمی شمرده میشود. بسیاری از کافه های محبوب و شناخته شده ای که این روزها مشتری های پر و پا قرص خود را دارند و هر روز هم مشتری های بیش تری جذب می کنند به غیر از سرویس دهی مناسب، فاکتورهای دیگری نیز دارند که در موفقیت آن ها نقش مهمی داشته اند. یکی از این فاکتورها دکوراسیون است.

یک کافی شاپ خوب باید علاوه بر داشتن سرویس دهی باکیفیت و مناسب، دکور زیبایی نیز داشته باشد. البته، امروزه دیگر حتی فاکتور زیبایی به تنهایی برای دکوراسیون کافه ها جواب نمی دهد، بلکه نوآوری و استفاده از ایده های بکر و تم های جدید نیز تا حد زیادی حائز اهمیت است. برای این که با مفهوم عبارت بالا بهتر آشنا شوید و چند نمونه از جالب ترین دکورهای کافی شاپ که از ترندهای اخیر هستند را ببینید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

طراحی منحصر به فرد میز های کافی شاپ

طراحی میزهای کافی شاپ از جمله مواردی است که می تواند دکوراسیون آن را متمایز کند. میزهای متفاوت، کافه ای متفاوت را می سازند. فرم و نوع طراحی میزها می تواند مشخصه یک کافی شاپ باشد و آن را از دیگر کافی شاپ ها متمایز کند. به تصویر بالا نگاه کنید. استفاده از صفحات چوبی زاویه دار که به دیوار وصل شده اند، طرحی است که برای میزهای این کافی شاپ ارائه شده است. شما نیز می توانید از طرحی مشابه این نمونه استفاده کنید.

بهره مندی از الگوی هندسی واحد

هماهنگی دکوراسیون از دیگر نکاتی است که می تواند در طراحی داخلی کافه به کمک شما بیاید. اگر فرم هندسی خاصی مد نظر دارید یا از عنصر و المان به خصوصی در طراحی خود بهره می برید، خوب است آن را در بخش های مختلف اجرا کنید. برای مثال، در تصویر بالا از فرم شش ضلعی برای تعریف شلف های روی دیوار استفاده شده است. اگر دقت کنید، خواهید دید که مشابه همین فرم در طراحی دکور سقف نیز به کار برده شده که هماهنگی بصری ایجاد می کند.

استفاده از چشم انداز کافی شاپ در چیدمان مبلمان

محل قرار گرفتن میز و صندلی نیز می تواند در دکوراسیون کافی شاپ تاثیر گذار باشد. یکی از ترندهای اخیری که در چیدمان کافه ها محبوبیت پیدا کرده، چیدن صندلی ها پشت پنجره های کافه است. اگر کافی شاپ شما پنجره دارد و از چشم انداز مناسبی نیز برخوردار است، می توانید تعدادی از میز و صندلی ها را پشت پنجره ها قرار دهید. نشستن در فضای روشن پشت پنجره می تواند با توجه به ویوی فضا دلنشین و دوست داشتنی باشد.

استفاده از متریال بروتال در طراحی داخلی کافی شاپ

استفاده از فضای سبز در طراحی داخلی کافی شاپ ها یک امتیاز است. این روزها تعداد زیادی از کافه ها به بهره گیری از فضای سبز در محیط داخلی روی آورده اند. هر جا که گیاه ها باشند، حس خوب و انرژی حاصل از آن ها نیز وجود خواهد داشت. تعیین نحوه استفاده از فضای سبز می تواند بسیار مهم باشد. شما می توانید از باکس های گل، پارتیشن های سبز و گیاهانی که از سقف آویزان شده اند برای زیبایی دادن به فضای کافی شاپ خود استفاده کنید.

تبدیل دیوار کافی شاپ به تخته سیاه

از دیگر ترندهای جذابی که در طراحی داخلی کافه ها کاربرد پیدا کرده است، استفاده از تخته سیاه است. تخته سیاه در اکثر کافه های امروزی به کار می رود و محل خوبی برای نوشتن جملات انگیزه بخش و شعارهای محبوب است. همچنین می توان از سطح تخته سیاه برای نوشتن منوی کافی شاپ و قیمت سفارشات استفاده کرد. مزیت تخته سیاه به این است که می توان در صورت لزوم، سطح آن را پاک کرد. می توان در قسمتی از فضا از تخته سیاه برای پوشش دیوار استفاده کرد.

انتخاب کانسپت مناسب برای طراحی کافی شاپ

اگر اسم تم را شنیده باشید، حتما می دانید که انتخاب تم برای کافه می تواند به آن شخصیت و تمایز دهد. یک کافی شاپ با تم مخصوص به خود می تواند بهتر شناخته شود. برای مثال، یک کافه می تواند تم هنری، جوان پسند، اسپرت، سنتی یا بهاری داشته باشد. هزاران تم وجود دارد که می توان از آن ها برای هویت دادن به فضای کافی شاپ استفاده کرد. تمی که در طراحی کافی شاپ بالا از آن استفاده شده، تم شکوفه های گیلاس است که رنگ صورتی آن در انتخاب متریال ها و لوازم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

توجه به تزئینات و جزئیات دیوار ها

استفاده از دکوری های زیبا و منحصر به فرد، راه دیگری برای زیبا کردن فضای کافی شاپ است. لوازم دکوراتیو بسیار زیادی وجود دارند که می توانید موارد دلخواه خود را از میان آن ها انتخاب کنید و برای تکمیل دکوراسیون کافه خود به کار ببرید. می توانید در تصویر فوق ببینید که از یک دوچرخه و تعدادی قاب عکس برای تزیین دیوار کافه استفاده شده است.

تاثیر سبک صنعتی در کافه های مدرن

سبکی که برای طراحی داخلی کافه در نظر می گیرید نیز می تواند معرف و نشانه کافه باشد. با توجه به فضای کافه و منظوری که شما از طراحی آن دارید، هر سبکی می تواند مناسب باشد. در برخی از کافه های مدرن از سبک صنعتی استفاده می شود که یکی از مشخصه های آن، استفاده از متریال هایی مثل فلز و آجر در کنار هم است. در تصویر بالا سبک صنعتی در طراحی داخلی یک کافه را می بینید که استفاده از آجر به عنوان پوشش دیوار و فلز به عنوان متریال سازنده صندلی ها و حباب لامپ ها را نشان می دهد.

فضای نیمه باز در دکوراسیون کافی شاپ

یکی از ایده های جالبی که می تواند کافی شاپ شما را محبوب و دلچسب کند، استفاده از فضای باز است. اگر کافه تان به فضای باز، مثل بالکن، حیاط یا پشت بام دسترسی دارد از این امتیاز استفاده کرده و آن را به نقطه قوت کافی شاپ تبدیل کنید. فضای باز کافه ها یکی از محل های پرطرفدار است که خیلی وقت ها زودتر از فضای داخلی و سرپوشیده آن ها پر می شود. سعی کنید با چیدن میز و صندلی در فضای باز از چنین امتیازی بهره ببرید.

ایجاد فضای مناسب مطالعه و حریم خصوصی

برخی از کافه ها به غیر از ارائه سرویس که هدف اصلی آن هاست، فضای خوبی را برای مطالعه در اختیار مشتری های خود قرار می دهند. برخی از افرادی که به کافه مراجعه می کنند، دوست دارند در حین گپ و گفت یا گذراندن اوقات خود در تنهایی به ورق زدن کتاب و مجله بپردازند. در نظر گرفتن یک یا دو قفسه کوچک کتاب در بخشی از کافه و حتی در صورت وجود فضای کافی، ایجاد یک محل خاص برای مطالعه می تواند ایده خوبی باشد که به جلب مشتری منجر می شود.

توجه به نورپردازی فضا در طراحی داخلی کافه از اهمیت زیادی برخوردار است.

در طراحی داخلی کافی شاپ نحوه نورپردازی کافه نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید مد نظر قرار داد. توجه به نورپردازی فضا در طراحی داخلی کافه از اهمیت زیادی برخوردار است. فضای کافه ها نه باید زیاد پرنور و نه باید چندان تاریک باشد. انتخاب لوسترهای زیبا و مناسب دکوراسیون کافه و همچنین قرار دادن چراغ ها در محل مناسب از جمله کارهایی است که باید در انجام آن ها توجه کافی به خرج دهید.

استفاده از شلف های دیواری

سعی کنید در قسمتی از طراحی داخلی کافی شاپ از طاقچه و قفسه استفاده کنید. لوازم دکوری زیادی وجود دارند که می توانند دکور کافه تان را زیباتر کنند. شما می توانید برای چیدمان طاقچه ها از گلدان، مجسمه، تابلو، آباژور، کتاب و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید.