طراحی داخلی کافه رستوران ها با 8 نکته که مشتریان شما را باز می‌گرداند 

طراحی داخلی کافه رستوران

طراحی داخلی کافه رستوران ها با 8 نکته که مشتریان شما را باز می‌گرداند 

در بازار پررقابت کافه رستوران‌ها، شما فقط یک شانس برای ایجاد حس خوب در اولین بازدید مشتریان دارید و این از طریق طراحی داخلی کافه رستوران تان میسر می‌شود. طراحی داخلی کافه رستوران ها خوب باعث می‌شود که مشتریانی که اولین بار است در رستوران شما غذا می‌خورند بازهم به آن جا بیایند.

با این حال، آماده نبودن کامل یا اشتباه‌های بازاریابی اساسی، دلیل عدم موفقیت نزدیک به 60% کافه رستوران ها در سال‌های اول کارشان است.

با در نظر گرفتن احتمال کمی خطا، شما باید کافه و رستوران تان را طوری تنظیم کنید که از همان روز اول موفقیت را تجربه کنید.

این 8 نکته در مورد نحوه طراحی داخلی کافه رستوران ها است که برای صاحبان کافی شاپ‌ها و رستوران ها فوق العاده مثمر ثمر خواهند بود.

در ادامه ما به شما 8 ایده عالی در مورد نحوه طراحی داخلی کافه رستوران ها را نشان خواهیم داد. با این روش ها می‌توانید بفهمید که چه کار کنید تا مشتریان شما احساس راحتی و رضایت داشته باشند و دوباره به رستوران تان بیایند.

طراحی داخلی کافه رستوران شما باید خاص خودتان باشد. برخی افراد سبک خلوت و یکدست طراحی داخلی اسکاندیناوی را می‌پسندند، درحالی که برخی دیگر طرح‌های روستایی و جنگلی و استفاده از نمای چوب را ترجیح می‌دهند. ممکن است یک سبک طراحی داخلی از نظر فردی شلوغ به نظر برسد و از نظر دیگری دنج و دلپذیر.

برخی از افراد هستند که دوست دارند جایی بروند که در آن به گفت و گو بپردازند، مطالعه کنند یا چند ساعتی سرگرم باشند. افراد دیگری  نیز هستند که در سر راه کارشان به کافه می‌آیند و سریع هم می‌روند.

چگونه می توانید فضای کافه رستوران تان را دلنشین و دعوت کننده نشان دهید؟

از این 8 نکته طراحی داخلی کافه رستوران ها استفاده کنید تا پاخور رستوران تان را همیشه بالا نگه دارید طوری که افرادی که در آن جا غذا می‌خورند به فکر امتحان کردن رستوران دیگری نیفتند.

کدام یک از این 8 نکته طراحی داخلی کافه رستوران ها نسبت به بقیه اولویت بیشتری دارد؟ سادگی طراحی

1- سادگی طراحی داخلی

هنگام تصمیم گیری برای نصب اشیاء و دکوری ها برای اضافه کردن مفهوم و تم به دکور رستوران تان، آن ها را ساده و در عین حال زیبا را انتخاب کنید. لازم نیست فضای کافی شاپ تان را پر از اشیاء دکوری کنید، آن را ساده و در عین حال جذاب نگه دارید. تمیزی نکته مهمی است. تمیز بودن فقط به تمیزی میزها و کف رستوران نیست بلکه به تمیزی و بی‌عیب و نقص بودن طراحی داخلی نیز وابسته است.

سادگی طراحی داخلی کافه رستوران

طراحی داخلی ساده و تمیز نسبت به دکور شلوغ و ترکیبی، درجه رستوران شما را بالاتر می‌برد. باید مطمئن شوید که هر عنصر طراحی با دقت و ظرافت نصب شده است و با مفهوم و تم کلی کافه رستوران شما هماهنگ است.

2- مبلمان در طراحی داخلی کافه رستوران ها

زمانی که لباس می‌خرید خوب و باکیفیت بودن آن الزاما باعث نمی‌شود که ظاهر خوبی با آن داشته باشید، بلکه باید آن را با دیگر لباس هایی که می‌پوشید ست و هماهنگ کنید تا جلوه کلی خوب داشته باشد. همین نکته در مورد مبلمان نیز صدق می‌کند؛ یک طراحی داخلی خوب ممکن است با انتخاب غلط مبلمان به یک فاجعه تبدیل شود.

مبلمان در طراحی داخلی کافه رستوران

دو چیز هست که باید موقع انتخاب مبلمان ایده آل به آن ها توجه داشته باشید. اول این که، مبلمان تان باید با تم کلی که در ذهن تان دارید هماهنگ باشد و دوم این که باید بدانید کجا و چطور آن ها را بچینید تا به آن ظاهر ایده آل مد نظرتان برسید.

مبلمان کافه رستوران شما باید راحت باشد اما نه آنقدر نرم و راحت که مشتریان احساس خواب آلودگی کنند.

3- کیفیت مهم است نه کمیت

کیفیت نه تنها موقعی که ما در مورد دیدگاه مشتریان صحبت می‌کنیم مهم است بلکه این یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز هست. نه تنها متریال ها نظیر چوب و فلز(که مبلمان از آن ساخته می شوند) باید کیفیت خوبی داشته باشد بلکه پارچه و روکش آن ها نیز باید باکیفیت باشد تا مطمئن شوید با رشد کسب و کارتان آن ها همچنان سالم و دست نخورده خواهند ماند.

کیفیت مهم است نه کمیت در طراحی رستوران

مبلمان مورد استفاده در کافه رستوران ها باید محکم و ایمن باشند. به جای این که برای کم تر هزینه کردن از کیفیت مبلمان بزنید، تعداد مبلمان را کم کنید و در عوض آن ها را در کیفیت مطلوب انتخاب کنید. کمتر بخرید اما بهترین را بخرید، این باید اولویت شما باشد.

4- راحتی و رضایت مشتریان به طور مستقیم با روشنایی خوب ارتباط دارد

با وجود خدمات خوب، غذای خوب و دکوراسیون عالی گاهی نوعی احساس نارضایتی در مشتریان دیده می‌شود. این نارضایتی معمولا به خاطر استفاده از روشنایی شدید به وجود می‌آید. برای غلبه بر چنین وضعیتی، کافه رستوران‌ها باید بدانند چگونه روشنایی طبیعی را با افکت های ملایم روشنایی مصنوعی ترکیب کنند.

کافه رستوران‌ها باید بدانند چگونه روشنایی طبیعی را با افکت های ملایم روشنایی مصنوعی

به طور کلی، مشتریان روشنایی طبیعی را بیشتر می پسندند، پس برای افزایش شدت آن تنها چند چراغ کوچک اضافه کنید. با این کار مشتریان تان را از روشنایی طبیعی بهره مند می کنید بدون این که آن ها را با نور شدید اذیت کنید. فضای صمیمی و دنج بودن کافه رستوران همیشه باید حفظ شود.

5- داشتن پنجره در کافه رستوران خیلی مهم است

هنگامی که مردم در طول روز به رستوران می‌آیند انتظار ندارند که در جایی تاریک و محصور قرار بگیرند که مخفی شوند. بلکه آن ها به فضایی نیاز دارند تا فنجان قهوه صبحگاهی خود را بنوشند درحالی که در جایی آرامش بخش نشسته اند و از روشنایی روز لذت می‌برند.

داشتن پنجره در کافه رستوران خیلی مهم است

این روشنایی روان و قلب آن ها را پر از احساسات مثبت می‌کند و آن ها می‌توانند از منظره آن سوی پنجره لذت ببرند بدون این که جزوی از جمعیت آن طرف باشند.

6- طراحی فضا مطابق با نیاز مشتریان

فضای رستوران شما باید بر طبق نیازهای مشتریان تان سازمان دهی شده باشد. اگر کافی شاپ شما قرار است جایی برای دورهمی دوستان و خانواده ها باشد باید صندلی و نیمکت های بزرگ فراهم کنید تا مشتریان تان راحت باشند.

فضای رستوران شما باید بر طبق نیازهای مشتریان تان سازمان دهی شده باشد.

اگر قرار است کافی شاپ شما جایی برای زوج ها باشد پس باید جای نشستن راحت مثل اطاقک یا غرفه های مخصوص فراهم کنید که بتوانند از گذراندن اوقات شان لذت ببرند.

اگر قرار است رستوران شما شاغلان و کاسبان را جذب کند آن گاه باید میز و صندلی هایی فراهم کنید که داخل شدن و خارج شدن هم زمان از آن ها بدون درسر است مثل نیمکت‌های بلند یا میزهای ایستاده چرا که این افراد وقت برایشان بسیار مهم است.

7- سلیقه شخصی خود را نیز اعمال کنید

درحالی که هنگام طراحی خود را به چند قوانین خاص مقید می‌کنید، فراموش نکنید که می‌توانید اندکی چاشنی هم به دکوراسیون تان اضافه کنید. این بدان معناست که می توانید سلیقه شخصی خود را نیز در طراحی داخلی تان داخل کنید.

سلیقه شخصی خود را نیز در طراحی داخلی تان داخل کنید.

یک طراح حرفه ای استخدام کنید اما به آن ها ایده ذهنی خودتان را نیز بدهید طوری که خلاقیت شما و حرفه آن ها با هم به یک طراحی بدیع و منحصربه فرد بیانجامد. این کار به خاص شدن طراحی رستوران شما و جذب نظر مشتریان جدید کمک می‌کند.

8- عطر و طعم واقعی را حفظ کنید

هنگامی که مردم داخل کافه رستوران می‌شوند اولین چیزی که حتی افراد نابینا از آن لذت می‌برند عطر و طعم پخش شده در آن فضاست. افراد بوی قهوه و دیگر غذاها را دوست دارند. پس بگذارید عطر و بوی آن ها در فضا بپیچد و خوش بو کننده هوای شما آنقدر قوی نباشد که آن ها را از بین ببرد. مردم بوی غذاها در هنگام طبخ را دوست دارند پس بگذارید از عطر مواد غذایی تازه پخت شده لذت ببرند.

چند پیشنهاد برای طراحی کافه رستوران ممتاز

این ها صرفا چند پیشنهاد برای طراحی کافه رستوران ممتاز بود. اگر این چیزها را موقع طراحی فضای تان در نظر داشته باشید، مطمئن باشید در راه درستی به سوی موفقیت قدم گذاشته اید. حواستان باشد که کافه رستوران تان را طوری طراحی کنید که خودتان نیز از وقت گذراندن در آن لذت ببرید.