طراحی داخلی هتل پورو توسط استودیو پارادوفسکی به سبک میانه قرن

طراحی داخلی هتل پورو توسط استودیو پارادوفسکی به سبک میانه قرن

طراحی داخلی هتل پورو توسط استودیو پارادوفسکی به سبک میانه قرن :استودیو پارادوفسکی در هتل نوسازی شده پورو با سر به معماری اواسط قرن کراکوف اشاره می کند

زرق و برق کافه های بین جنگ کراکوف و کارایی تمیز سینماهای مدرن اواسط قرن آن ، خبر از بازسازی استودیوی Paradowski در هتل Puro داد.

هتل Stare Miasto که با نام تجاری هتل لهستانی Puro در سال 2013 افتتاح شده است ، در کنار شهر قدیمی شهر واقع شده است و در 138 اتاق در کنار یک پذیرایی با فضای باز ، فضای لابی و رستوران قرار دارد.

دفتر طراحی محلی استودیوی Paradowski ، که توسط Zuza و Piotr Paradowski اداره می شود ، با تلفیق “شیک یک کراکوف گذشته” با جزئیات و مهارت های مدرن ، فضای داخلی آن را بازسازی کرد.

به طور خاص ، این طراحی توسط کافه ها و رستوران هایی که در طول جنگ جهانی اول و دوم در این شهر شکوفا شده بود ، اطلاع داده شد.

این دو نفر توضیح دادند که این مکانها مکانهای پر زرق و برق و غالباً متعلق به یهودیان بود که توسط روزنامه نگاران ، هنرمندان و روشنفکران رفت و آمد می کرد.

زوزا پارادوفسکا به دزین گفت: “ما از چیدمان مکانهای بین جنگ و چگونگی ترکیب رستوران ، کافه و بار در یک فضا الهام گرفتیم.”

“فضای طبقه همکف Puro را می توان به راحتی از یک کافه روز ، کافه و نانوایی به یک بار شب دنج تغییر داد.”

به دلیل جنگ جهانی دوم و دوره طولانی حکومت کمونیستی که به دنبال آن رخ داد ، تعداد بسیار کمی از این مکانها در شهر زنده مانده اند ، بنابراین استودیو به دنبال الهام بیشتر در معماری محلی و فضای داخلی آن بود.

پارادوفسكا توضيح داد: “چند نمونه جالب از فضاي داخلي دهه 1950 و 60 در شهر وجود دارد. “اینها شامل هتل كراكوویا و هتل فروم است – متأسفانه هیچ كدام دیگر فعالیت نمی كنند – و كینو كیژوو ، سینمایی كه هنوز در حال فعالیت است.”

پارادوفسكا ادامه داد: “نسل والدین ما از معماری سوسیالیستی و طراحی داخلی متنفر هستند ، زیرا این امر از لحاظ عاطفی با زمان بسیار ارتباط دارد.” “اما شما می توانید تغییر بزرگی در نسل ما مشاهده کنید. مکان های زیادی در حال بازسازی هستند ، ما از آن قدردانی می کنیم و آن را به عنوان مرجع کار خود قرار می دهیم.”

تأثیرات اواسط قرن شامل یک موزاییک دقیق در لابی طرح باز است که توسط نقاشی های دیواری مدرنیست دهه 1970 اطلاع داده می شود و توسط استودیوی Paradowski با همکاری هنرمند جوان Tomasz Opaliński طراحی شده است.

نقش برجسته چوبی ، که سه جفت در و دیوار کاشی های سرامیکی را که با استفاده از روش sgraffito تزئین شده اند ، پنهان می کند ، همچنین با Opali Opski همکاری داشت.

به گفته این استودیو ، فضای بار و رستوران جادار برای یادآوری یک غذاخوری مدرسه دهه 1960 طراحی شده است.

از مواد تصفیه شده مانند روکش بلوط طبیعی و سنگ در کنار شیشه و سرامیک های ساخته شده در لهستان در سراسر هتل استفاده می شود در حالی که مبلمان مرتب شده از سراسر اروپا لابی و اتاق های مهمان را آباد می کند.

پارادوفسکا گفت: “با مواد ، ما همیشه می خواهیم از عناصر دست ساز طبیعی و تا حد ممکن استفاده کنیم که بی انتها و ماندگار باشند.”

“دوباره ، ما چیزهای زیادی از گذشته می گیریم. ما همیشه مشاهده می کنیم که چطور بلوط ، سنگ طبیعی ، شیشه های دست ساز و سرامیک ها به زیبایی پیر می شوند و شما می توانید یک دست انسان را روی آن ببینید.”

علاوه بر بازسازی داخلی ، مجموعه هنری این هتل به روز شده و شامل آثار هنری هنرمندان با روابط خلاق کراکوف است.

 

نقاشی های انتزاعی ، کلاژ و عکاسی توسط هنرمندان محلی از جمله Tomasz Baran ، Małgorzata Malwina Niespodziewana و Tomasz Wiech ، بر روی دیوارهای لابی ، راهروها و فضاهای تفریحی به نمایش درآمده است.

منبت کاری ، کلاژ گواش مخلوط ، بافت قلاب و سنگ نگاره که به ترتیب توسط مارتا ووتوشسک ، توماس اوپالیسکی ، آگنیسکا اوسیانی ساخته شده اند ، در اتاق های هتل به نمایش گذاشته شده اند.

از دیگر هتل ها و فضاهای اقامتی Puro می توان به طراحی ایستگاهی در گدانسک اشاره کرد ، جایی که استودیوی مستقر در لندن DeSalleFlint فضایی داخلی ایجاد کرد که با ظرافت به سمت کشتی های گشتی سر تکان می دهد و فروشگاه های غلات خراب شده را که در ساحل محلی قرار دارند ، ویران می کند.

عکاسی توسط استودیو Pion. انجام گرفته است.

منبع : دیزین

تحریریه معماری و دکوراسیون پویانو