طراحی داخلی مدرن مید سنتری و نحوه استفاده از آن در خانه : قسمت دوم

طراحی داخلی مدرن مید سنتری و نحوه استفاده از آن در خانه :

طراحی داخلی مدرن مید سنتری و نحوه استفاده از آن در خانه : قسمت دوم

طراحی داخلی مدرن مید سنتری و نحوه استفاده از آن در خانه : قسمت دوم : در میان بچه‌های پرطرفدار، سبک طراحی به دوران جوانی آن‌ها برمی‌گردد، که آن را برای بسیاری جذاب می‌کند. در میان نسل‌های جوان – نسل X و هزاره‌ها – یک عمر قرار گرفتن در معرض نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها باعث جذابیت قطعات مدرن اواسط قرن شد. به همین دلیل است که بسیاری از خرده فروشان اکنون آن را در پیشنهادات اتاق نشیمن خود قرار می دهند.

ویژگی های سبک مدرن اواسط قرن

آیریس ابی می گوید، در حالی که دوران طراحی مدرن اواسط قرن در واقع تعدادی از سبک ها را در بر می گیرد، عناصری وجود دارند که مشخصه آن دوره هستند.

خطوط تمیز

ظاهر ساده و همه کاره مدرن اواسط قرن از خطوط، منحنی ها و سطوح صاف آن ناشی می شود. بیشتر در مورد مینیمالیسم هندسی است. زیاده روی در طراحی مدرن اواسط قرن یافت نمی شود.

فلسفه طراحی در مورد تمرکز بر عناصر اساسی و عملکرد قطعه است. تقریباً تا آنجا که می توانید از قطعات تزئین شده و بسیار تزیین شده گذشته دور شوید: باروک، ویکتوریایی، استعماری و غیره.

مبلمان بزرگ و سنگین با فضاهای سبک و مطبوع مانند خانه های پالم اسپرینگز جایگزین شد. آنها با استفاده از فرم‌های ارگانیک و هندسی، نسبت‌های منظم و اشکال کاربردی جدید داشتند. مبلمان قرن میانه اساساً تلاش برای ظاهری تمیز و بی نظم در اتاق نشیمن را آغاز کرد. این یک توسعه طبیعی از معماری اواسط قرن است که در پالم اسپرینگز بسیار محبوب بود.

جرج نلسون، طراح صنعتی آمریکایی، گفت که سه دسته «اواسط قرن» وجود دارد: بیومورفیک، ماشین، و دست ساز.

قطعاتی که بیومورفیک هستند، سطوحی ارگانیک، منحنی، صاف، به شکل کلیه و بومرنگ هستند که در تضاد مستقیم با سبک‌های مدرن زاویه‌دارتر در دسته ماشین‌ها هستند.

مواد جدید و ترکیبی

موج پس از جنگ انواع جدید مواد، به ویژه پلاستیک، زمین بازی طراحان مدرن اواسط قرن، به ویژه طراحان برجسته در پالم اسپرینگز بود.

طراحان آزادانه مواد طبیعی را با انواع دست ساز و نوآوری فنی ترکیب کردند.

در نتیجه، بسیاری از قطعات واقعاً یک اکتشاف بودند. این کار منجر به مبلمان هایی شد که مواد مختلف یا حتی متضاد را با هم ترکیب کردند.

تخته سه لا، فلز، شیشه، وینیل، پلکسی گلاس و لوسیت همه در مبلمان این دوره ظاهر شدند.

کربد می‌نویسد، برخلاف زمان‌های اخیر که پلاستیک برای شباهت به چوب یا مواد دیگر استفاده می‌شد (و هنوز هم استفاده می‌شود)، طراحی مدرن اواسط قرن از آن برای ویژگی‌های خاص خود استفاده می‌کرد.

مبلمان قرن میانه مقرون به صرفه بود زیرا بسیاری از مواد جدید ارزان بودند. عمدتاً، فایبرگلاس قالب‌گیری شده یکی از محبوب‌ترین‌ها برای تولید اشکال بیومورفیک جدید شد.

چوب

جزئیات چوب هنوز یک عنصر متحد کننده در طراحی مدرن اواسط قرن است که از نفوذ اسکاندیناوی سرچشمه می گیرد. چوب تمام شده و ناتمام برای جزئیات تزئینی مانند درها، دستگیره ها، سقف ها و انبار استفاده می شود. در مبلمان، یک صندلی پلاستیکی قالب‌گیری شده ممکن است دارای پایه‌های چوبی باشد، یا یک چراغ مدرن ممکن است عناصر چوبی داشته باشد.

رنگ ها

اشکال ساده فضای زیادی را برای رنگ در مبلمان اواسط قرن باقی می گذارد. مردم حتی قطعات آن دوره را «آب نبات مبلمان» نامیدند، زیرا رنگ‌های جسورانه‌ای در این سبک وجود داشت. با توجه به خوش‌بینی سال‌های پس از جنگ و رنگ‌های شاد آن زمان، این تعجب‌آور نیست. آنها همچنین با فضای پالم اسپرینگز، جایی که طراحی اواسط قرن رشد و شکوفا شد، مطابقت دارند.

پلاستیک ها و همچنین منسوجات برای نشستن، میزها و انواع لوازم جانبی از رنگ های روشن و شیرین استفاده می کردند. حتی یک میز کوکتل اتاق نشیمن نیز در طراحی مبلمان اواسط قرن رنگارنگی به خود گرفت.

الگو، بافت

بافت ها نیز در طراحی مدرن اواسط قرن مهم هستند. البته این در هر فضایی که مدرن و پر از اشکال مینیمالیست باشد صادق است. عناصری مانند قالیچه های شگ، شومینه های سنگی خشن، میز شیشه ای صاف، سرامیک های براق، و تودوزی های بافت دار برای یک اتاق نشیمن جالب تر گرد هم می آیند. Iris Abbey می نویسد که الگوها در نقاشی های انتزاعی، بالش ها و سایر لوازم جانبی ظاهر می شوند. همچنین طراحی گرافیک در منسوجات چاپی یکی دیگر از ویژگی های بارز عصر طراحی مدرن اواسط قرن است.

عملکرد و راحتی

برای قطعات مدرن اواسط قرن، فرم قطعاً از عملکرد پیروی می کند. تلاش جدید برای تجهیز اتاق نشیمن آمریکایی پس از جنگ، تمرکز را به نیازهای سبک زندگی یک خانواده معمولی آمریکایی تغییر داد.

به گفته بلاگ RedBeacon، بسیاری از مبلمان با این هدف ساخته شده اند که روی هم چیده شوند، تا شونده و قابل تعویض باشند. این تغییرات همچنین دکوراسیون خانه را به سمت و سویی معمولی سوق داد و منعکس کننده حساسیت های جدید خانه بود. این همچنین به این معنی بود که مبلمان اتاق نشیمن باید راحت باشد.

قطعات نمادین مدرن اواسط قرن

تعدادی از طراحان مدرن اواسط قرن و خلاقیت های آنها آزمون زمان را پس داده اند و هنوز هم محبوب هستند. در واقع، قطعات وینتیج که آنها تولید می‌کنند قیمت‌های فوق‌العاده‌ای دارند در حالی که نسخه‌های مجدد و کپی‌ها نیز بازار بزرگی دارند. با گذشت سالها از زمان ساخت، برخی از آنها در زمینه طراحی نمادین شده اند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین قطعات از طراحان برتر روز آورده شده است:

صندلی رحم، Eero Saarinen، 1947 – طراحی Saarinen نتیجه همکاری او با Charles Eames بود. علاوه بر این، این نیز نتیجه چالش فرانسیس نول برای ایجاد صندلی شیک، مدرن و بسیار راحت بود. این مکمل عالی برای اتاق نشیمن سبک جدید بود.

صندلی فایبر گلاس داکس، ری ایمز و چارلز ایمز، 1948 – ساخته شده از یکی از جدیدترین انواع مواد برای اولین بار، این یکی از مبلمان مورد علاقه بادوام در اواسط قرن است. در اصل توسط هرمان میلر تولید شد.

صندلی تخم مرغ، آرنه جاکوبسن، 1958 – این یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین قطعات دهه 1950 است. یاکوبسن مدل پارچه‌ای و منحنی‌دار را برای هتل رویال در کپنهاگ طراحی کرد. این یک قطعه طراحی مدرن در اواسط قرن است که به راحتی قابل تشخیص است.

طراحی داخلی مدرن مید سنتری و نحوه استفاده از آن در خانه

مبل مارشمالو، جورج نلسون، 1956 – مبلمان معروف نلسون یک مبل بد بو است که دارای 18 کوسن گرد راحت روی یک قاب است. مبل مارشالو یک قطعه رنگارنگ و متنوع برای اتاق نشیمن دهه 1950 بود.

مبل مارشمالو، جورج نلسون، 1956 – مبلمان معروف نلسون یک مبل بد بو است که دارای 18 کوسن گرد راحت روی یک قاب است. مبل مارشالو یک قطعه رنگارنگ و متنوع برای اتاق نشیمن دهه 1950 بود.

ملاحظات سبک زندگی

طراحی داخلی باید متناسب با سبک زندگی شما باشد – این خانه شماست و نه مجموعه ای از مردان دیوانه! این امر به ویژه در هنگام تلاش برای رسیدن به یک دوره احساس یا دکوراسیون خاص صادق است. شما یک کپی کربنی از اتاقی از دوره مدرن اواسط قرن در پالم اسپرینگز نمی‌خواهید، بلکه فضایی قابل سکونت می‌خواهید که ماهیت و ویژگی‌های مورد علاقه شما را در خود داشته باشد. به عنوان مثال، این میز کوکتل لاله ممکن است بهترین انتخاب برای خانه ای با بچه های کوچک نباشد.

ملاحظات سبک زندگی

طراحی داخلی باید متناسب با سبک زندگی شما باشد – این خانه شماست و نه مجموعه ای از مردان دیوانه! این امر به ویژه در هنگام تلاش برای رسیدن به یک دوره احساس یا دکوراسیون خاص صادق است. شما یک کپی کربنی از اتاقی از دوره مدرن اواسط قرن در پالم اسپرینگز نمی‌خواهید، بلکه فضایی قابل سکونت می‌خواهید که ماهیت و ویژگی‌های مورد علاقه شما را در خود داشته باشد. به عنوان مثال، این میز کوکتل لاله ممکن است بهترین انتخاب برای خانه ای با بچه های کوچک نباشد.

با قطعات اواسط قرنی شروع کنید مانند مبل، ست صندلی یا میز کوکتل که حال و هوای اتاق را ایجاد می کند.

از آنجا به انتخاب سایر مبلمان و لوازم مدرن اواسط قرن برای فضا بروید. می‌توانید اینها را بخرید یا از آنچه در حال حاضر دارید آنها را ویرایش کنید.

به یاد داشته باشید که طراحی مدرن میانه قرن بر مفاهیم فضای باز، مطبوع و نامرتب بنا شده است. از چشم انداز و فضاهای باز پالم اسپرینگز الهام گرفته شده است.

اقلامی را انتخاب کنید که هندسی، خط تمیز و کاربردی هستند – و از قطعات طرح دار به اندازه کافی استفاده کنید!

خرید نیاز به صبر دارد

جستجوی قطعاتی برای گنجاندن در اتاق نشیمن شما می تواند در ایجاد یک فضای زندگی مدرن در اواسط قرن بسیار سرگرم کننده باشد. البته، این بدان معنی است که ممکن است تکمیل دکوراسیون شما بیشتر طول بکشد، با این حال، اضافه کردن رنگ های قدیمی می تواند شخصیت و علاقه بیشتری نسبت به استفاده از تمام آیتم های جدید ایجاد کند.

روی اجناس دست دوم تمرکز کنید

وقتی صحبت از وینتیج شد، می‌توانید قطعات طراحی دست دوم مقرون‌به‌صرفه را پیدا کنید، زیرا شرکت‌ها کپی‌های زیادی تولید کردند. با این حال، اگر می خواهید اثاثیه اصیل و مدرن اواسط قرن را داشته باشید، باید بودجه زیادی داشته باشید.

نتیجه گیری

مانند هر دکوراسیون داخلی، راه های متعددی برای دستیابی به ظاهری که می خواهید با طراحی میانه قرن وجود دارد. به لطف شیدایی کنونی برای همه چیزهای مدرن در اواسط قرن، این امکان وجود دارد که به لطف همه گزینه های موجود، فضای زندگی منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

پذیرش امروزی ترکیب و تطبیق فرصتی عالی برای دستیابی به قطعات قدیمی اواسط قرن است. همچنین می‌توانید اقلام جدیدی را بخرید که به سبک مدرن اواسط قرن خلق شده‌اند، و آثار کوچک سازنده‌ای را که می‌توانند به میراث‌های خانوادگی جدید تبدیل شوند، جستجو کنید. همیشه زمان مناسب برای پذیرش سبک نمادینی است که از پالم اسپرینگز در دهه 1950 ظهور کرد: طراحی میانه قرن.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو