طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10Corso Como در نیویورک

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10 Corso Como

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10Corso Como در نیویورک

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان : مرکز خرید مشهور میلانی به نام «تن کورسو کامو» (10 Corso Como) فروشگاهی جدید در منطقه جنوبی منهتن، محله تاریخی «سیپورت» (Seaport) راه‌اندازی کرده که در آن فضای داخلی طراحی شده با رنگ‌های سفید و مشکی، دربردارنده نقوش مدور این برند هستند.

این فروشگاه طبقه همکف ساختمان «فالتون» (Fulton) –یک مرکز خرید پیشین-  را اشغال کرده که به شکلی وسیع بعنوان بخشی از تلاشی گسترده برای احیای این منطقه، تحت بازسازی قرار گرفته‌است.

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10 Corso Como

این فروشگاه نخستین شعبه این برند در ایالات متحده آمریکا است. این نوع از فورشگاه که در سال 1990 توسط  روزنامه‌نگار صنعت مد «کارلا سوزانی» (Carla Sozzani) بعنوان «یک محله زنده سبک زندگی، به همراه تجربه وسیع مشتریان در هسته مفهوم آن» خلق شد.

 

فروشگاه اصلی تن کورسو کامو که به نام آدرس شعبه اصلی‌اش در میلان نامگذاری شده، مجموعه‌ای از محصولات مد و لباس، مبلمان، لوازم خانگی و سایر اکسسوری‌ها را ارائه می‌دهد که در میان مجموعه‌ای از آثار و اینستالیشن‌های هنری به نمایش گذاشته‌ شده‌اند.

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10 Corso Como

تمام این محصولات در طول این ساختمان قدیمی و فضاهای خارجی‌اش توزیع شده‌اند –مجموعه‌ای روی هم رفته تک‌افتاده که شامل یک کافه نیز در داخلش می‌شود.

 

در نیویورک، تیم طراحی به دنبال دست‌یافتن به اتمسفری مشابه  و ترکیبی از اجزای خلاقانه در ساختمانی تاریخی و مشابه شعبه میلان بودند.

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10 Corso Como

سوزانی در بیانیه‌ای گفت: «از معرفی شعبه تن کورسو کامو در نیویورک مسرورم. تقریبا 30 سال پس از افتتاح شعبه مرکزی در میلان، از سرگیری فعالیتمان به این شکل الهام‌بخش در یکی از قدیمی‌ترین محلات تجاری و هنری این شهر شبیه یک رویا است.»

 

همچون همتای میلانی‌اش، این فضای 2520 مترمربعی شامل یک کافه و رستوران ایتالیایی، و یک فروشگاه لباس، محصولات طراحی و کتاب است. یک گالری هنر و عکاسی، و یک باغچه نیز برای استفاده بازدیدکنندگان در این مجموعه تعبیه شده‌است.

طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان 10 Corso Como

فضاهای داخلی این مجموعه توسط هنرمند آمریکایی، «کریس راس» (Kris Ruhs) طراحی شد. این هنرمند روی دکوراسیون شعبه اصلی و دیگر شعبه‌های بین‌المللی‌ این برند نیز کار کرده‌بود. او طراحی لوگوها و گرافیک‌های تن کورسو کامو را نیز برعهده داشته‌است.

 

آقای راس گفت: «من هیچ مرزی میان طراحی، هنرهای زیبا و هنر داخل باغچه‌ها نمی‌بینم. ادامه ساختن جهان تن کورسو کامو و رشد شخصیت آن به حدی حتی قوی‌تر از وضع موجود و نوشتن داستان آن، آرزوی ما است.»

فضاهای داخلی این مجموعه توسط هنرمند آمریکایی، «کریس راس» (Kris Ruhs) طراحی شد.

این فروشگاه پیرو بازی با نقوش مدور آن، با اجزای گرد پر شده‌است. غالب‌تر از همه، شبکه‌ای از چراغ‌های فلزی صفحه‌ای و مدور است که سقف مشکی بالای سر را سرتاسر این فضای تک‌رنگ می‌پوشاند.

 

در طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان میزهای شیشه‌ای که برای به نمایش گذاشتن محصولات بکار  رفته‌اند، در سرتاسر کف بتنی صاف صیقل خورده فروشگاه قرار دارند. روکش‌های سفید و سیاه صندلی‌های فضا را که برای استراحت مراجعین تعبیه شده می‌پوشانند و طرح آن‌ها روی فرش کف فضا تکرار می‌شود.

 

فضاهای داخلی این مجموعه توسط هنرمند آمریکایی، «کریس راس» (Kris Ruhs) طراحی شد.

در طراحی داخلی فروشگاه دیزاین میلان در مرکز فضا، یک جعبه شیشه‌ای حاوی گیاهانی در گلدان و بر روی ستون‌هایی قرار دارد که سطح آن‌ها با آرم این فروشگاه تزیین شده‌اشت.

سوزانی اولین بار فروشگاه خود را در گالری کارلا سوزانی در یک ساختمان صنعتی در شهر میلان ایتالیا افتتاح نمود، و یک سال بعد آن را به فروشگاه تن کورسو کامو تغییر داد. از آن زمان به بعد، توسعه بین‌المللی ان شامل شعبی در سئول، شانگهای و بیجینگ شده‌است.

محله سیپات که در لبه منطقه تجاری منهتن قرار گرفته‌است، برای بازسازی کفسازی‌های سنگی و ساختمان‌های آجری‌اش تحت تغییرات زیادی از سوی شرکت «هووارد هوگس» (Howard Hughes) قرار گرفته‌است.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com