طراحی داخلی سالن ناخن Lily با طرح هایی شبیه به پارچه توری در معماری داخلی / معماری ARCHSTUDIO

طراحی داخلی سالن ناخن Lily با طرح هایی شبیه به پارچه توری در معماری داخلی / معماری ARCHSTUDIO

طراحی داخلی سالن ناخن

معماران: ARCHSTUDIO

مکان: Blue Harbor، پکن، ژاپن

مساحت: 100 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: ” هدف پروژه گسترش طرح های دوبعدی به شکل گل به فضاهایی سه بعدی بود؛ و در کنار آن خلق یک محیط انعطاف پذیر با خلق و خویی زنانه و در نتیجه نیز بهبود هویت و راحتی این سالن ناخن. سالن در لبه میدان زیرزمینی در Blue Harbor واقع شده است و شکلی نامنظم و باریک دارد. ”

بر این اساس، طراحی این فضا شامل دیوارهایی است که خطوطی صاف و منحنی را به هم متصل می کنند تا فضاهای گوناگون داخلی با یکدیگر ادغام شوند و در ارتباط با هم باقی بمانند. دیوارهای منحنی، فضاهایی که عملکرد مختلفی دارند را از هم جدا می کنند، مانند مانیکور، سالن آرایش، پذیرش، انبار و …، و نیاز دسترسی فضایی را از فضاهای باز تا فضاهای خصوصی برنامه ریزی کرده اند. در عین حال، تنوع مقیاس و اشکال نیز دریافت حسی مشتری از فضا را افزایش می دهد.

الگوهای روی دیوار، اقتباسی از پارچه های توری می باشند؛ یک الگوی لباس معمولی و به صورت شاخصی زنانه، که به فرمی انتزاعی تبدیل شده و در نهایت از طریق برش لیزری روی صفحه ای فولادی به ضخامت 6 میلیمتر پیاده شده است. موقعیت و مقیاس این الگوها، ارتباط بصری مشتریان در داخل فضا را هدف قرار داده است. با وجود این طرح، دیوارها همگی نیمه شفاف بوده و در برخی فضاها دیوارها روی یکدیگر آمده و در هم آمیخته اند. این طراحی به مشتری اجازه می دهد تا در حین گشتن در محیط، بتواند فضاهای مختلف را ببیند و حس های مختلف آن ها را نیز دریافت کند.

جلوی سالن توسط یک صفحه فولادی نورد گرم قیراندود شده، پوشیده شده است و تنها قسمت ورودی شفاف باقی گذاشته شده است. هنگامی که مشتریان از فروشگاه شلوغ عبور می کنند و وارد سالن می شوند، فضای انتزاعی و خالصی که الگوها ایجاد کرده اند، باعث می شود که آن ها کم کم آرام شده و بتوانند از زمانی که به خودشان اختصاص داده اند لذت ببرند.

    

 

 

 

طراحی داخلی سالن ناخن

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily