طراحی داخلی سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی

  طراحی داخلی سالن زیبایی

 

پکن، چین

 

طراحان داخلی: پندا چین

مساحت: 300 متر مربع

سال: 2019

عکس ها: ژی شیا

معماران اصلی: دایونگ سان، شویان وان

 

طراحی داخلی سالن زیبایی

Ecnesse به عنوان یک برند فروشگاه زنجیره‌ای رده بالا برای مراقبت از پوست شخصی دقیق در پکن، موقعیت خود را دارد تا راه‌حل‌های زیبایی و مراقبت از بدن سفارشی را برای مهمانان سطح بالا ارائه دهد . در سال 2018، زمانی که Ecnesse قصد داشت 5 فروشگاه خود را در پکن ارتقا و بازسازی کند، پندا چین را مأمور طراحی فضایی پروژه کرد.

 

منشا پروژه

خانم ها از ظاهر خود بسیار آگاه هستند، اما امروزه بیشتر به سلامت، ظرافت و جذابیت طولانی مدت اهمیت می دهند تا زیبایی پوست . بنابراین به طور طبیعی، آنها از سرمایه گذاری در آینده، مانند صرف مدتی برای مراقبت از پوست حرفه ای، تردید نخواهند کرد .

 

 

 

معمار اصلی وان شویان در یک گپ معمولی با چند دختر بعد از شام در مورد زنان تجاری و انتظارات آنها از زندگی و آینده، به شدت تمایل مشتری، دختری باشکوه با جاه طلبی، را برای فضایی حرفه ای و زیبایی شناختی برای ارائه زیبایی همه جانبه احساس کرد . مراقبت از مهمانان شویان که مجذوب این ایده شده بود، تصمیم گرفت بلافاصله پروژه طراحی را انجام دهد .

 

 

 

قبل از بازسازی

قبل از بازسازی، فضای داخلی این فروشگاه‌ها بسیار متفاوت بود، زیرا فضاهای تجاری برای تجارت مختلف برنامه‌ریزی شده بودند، با طرح‌های فانتزی و نور روز ضعیف. در این زمینه تصمیم گرفتیم طرح را ساده، شفاف، روشن و شاد کنیم . پس از بازسازی، هم مشتری و هم میهمانان شگفت زده شدند که نتیجه به مراتب بهتر از انتظار قبلی بود بدون اینکه حتی ردی از طرح اصلی باقی بماند .

 

 

غارهای زیبایی

Ecnesse به عنوان برندی با لحن خاص خود، بر کیفیت خدمات تمرکز دارد و فضاهای فردی را ترجیح می دهد. برای ایجاد حس تعلق و امنیت برای مهمانان، کانسپت طراحی ما از غارها، اولین پناهگاه برای انسان نشات گرفته است . ما امیدواریم که مهمانان فقط در هنگام دراز کشیدن سقف‌های مربعی سفید یکنواخت را نبینند، بلکه بتوانند زمانی که خطوط دیدشان از خطوط منحنی سقف پیروی می‌کند، چند حرکت سر و گردن انجام دهند . ما یک منحنی پیوسته در امتداد فضاها را ترجیح می دهیم، در حالی که هر فضای مستقل را می توان به عنوان یک غار منزوی در نظر گرفت که در آن مهمانان می توانند خود را در برخی از تجربه های فضایی منحصر به فرد غوطه ور کنند و از مراقبت زیبایی لذت ببرند .

 

 

 

وان شویان، معمار ارشد، گفت: “ما با منحنی ها حس ریتم و کمی رمز و راز ایجاد می کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که مردم در حضور یک زیبایی احساس می کنند .” فضاهای قبلی بسیار با نور روز محدود محصور شده بودند، در حالی که برای درک مفهوم غار به فضاهای بزرگ نیاز داشتیم . بنابراین ما آینه های زیادی را در طرح گنجاندیم تا غارهای پیوسته و چند لایه را تشکیل دهیم .

 

 

 

پنج سال پیش بود که برای اولین بار از عناصر قوس در طراحی موزه هنرهای زیبای هونگکون استفاده کردیم . در سال‌های اخیر، طراحی قوس اغلب مورد استفاده قرار می‌گرفت، بنابراین ما به این فکر می‌کردیم که چگونه طراحی قوس خود را در بین این تعداد بسیار معنادارتر و قابل تشخیص‌تر کنیم .  طراحی قوس به اشکال مختلفی وجود دارد اما تنها یکی از آنها شایسته نام پندا چین است . البته، غارهای قوسی شکل نیز باید نیازهای فضایی برند را برآورده کنند و به هیچ وجه ما هیچ نماد اضافی را در طراحی مجبور نمی‌کنیم .»

 

طراحی داخلی سالن زیبایی

 

 

 

رنگ ملایم زنانه

صنعت زیبایی تقریباً به طور کامل به سمت زنان است و Ecnesse نیز به همین ترتیب عمدتاً به مهمانان زن خدمات ارائه می دهد . به همین دلیل سری های رنگ صورتی را برای طراحی فضاها انتخاب می کنیم تا بتوانیم مفهوم سنتی فضاهای سفید یکنواخت در فروشگاه های زیبایی را بشکنیم . با طراحی قوس در فضاهای صورتی، افراد احساس فاصله کمتری از فضا خواهند داشت و حس امنیت و تعلق بی نظیری ایجاد می کند .

 

 

 

برای چنین فضاهایی، برخی از مهمانان مدت زیادی برای مراقبت از پوست می مانند و فضای آرامش بخشی با مواد و رنگ ها در طراحی ایجاد می شود. زیبایی یک موضوع محبوب در بین خانم ها است، بنابراین ما به روند آینده اشاره کردیم و اتفاقاً انتخاب ما با روند رنگ مد امسال مطابقت دارد .

 

 

 

همخوانی بین متریال ها

برای تقویت تداوم در فضاهای محدود فروشگاه ها، که برخی از آنها در داخل مرکز خرید هستند، آینه هایی بر روی برخی از دیوارها نصب می شود تا از طریق انعکاس فضاها را غنی کرده و تعامل بین افراد و فضاها را تسهیل کند و فضاهای غیرقابل پیش بینی درست مانند Escher را ایجاد کند .

طراحی داخلی سالن زیبایی

 

 

 

درک و تجزیه و تحلیل نیازهای مهمانان برای ارتقاء فضایی ضروری است. بر اساس موقعیت برند موفق در گذشته و تجزیه و تحلیل مشتری، معمار برخی از اصول طراحی را توسعه داد. اولین مورد سازماندهی منطقی فضاها و عملکردها و یکپارچه سازی و به هم پیوستن فضاهای چند منظوره است . به عنوان مثال، لابی باز قبلی را می توان با بار، سالن استراحت و زیبایی ناخن و غیره ترکیب کرد، جایی که مهمانان می توانند در آن بیاموزند، استراحت کنند و استراحت کنند و تجربه جدیدی بیش از خدمات مراقبت زیبایی داشته باشند .

 

 

 

نام تجاری

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ثبات برای برندسازی مهم است. با وجود اندازه‌ها و مکان‌های مختلف، فروشگاه‌های Ecnesse یک آرم برند و سبک طراحی ثابت خود را حفظ می‌کنند. در همین حال، طراحی هر فروشگاه برای اطمینان از نور روز منطقی و فضاهای راحت سفارشی شده است .

 

 

 

عناصر اصلی مکرر به عنوان یک زبان رسمی برای تقویت تصور افراد از برند و افزایش تشخیص بصری عمل می کنند. این نیز بخشی از استراتژی برندسازی است.

 

 

 

به لطف تحلیل ها و ملاحظات فوق، ارتقای فضایی برای Ecnesse مورد استقبال مشتری و مهمانان قرار گرفت. فضاهای ارتقا یافته، قدرت بیشتری را به برند تزریق می کند، تجربه ای با طراوت را به مهمانان ارائه می دهد و حس غرور را در بین کارکنان افزایش می دهد . این دقیقاً همان چیزی است که هدف طراحی به دنبال آن بود، یعنی تأثیرگذاری و تغییر رفتار افراد از طریق فضاها برای زندگی بهتر در آینده.

 

 

 

بردارها

فروشگاه های زیبایی مکان هایی برای استراحت هستند، بنابراین طراحی باید به شیوه ای آرام انجام شود. آنها همچنین نشان دهنده تلاش مهمانان برای زیبایی، به ویژه مهمانان زن هستند، بنابراین فضاها را می توان با عناصر سورئال و تخیلی طراحی کرد. برای این پروژه، نور یک عامل مهم است و نور غیر مستقیم ملایم در این مورد ترجیح داده می شود. از تفاوت سطح باید اجتناب شود زیرا ممکن است . باعث ایجاد ناراحتی برای تکنسین های زیبایی، عمدتاً دختران، در رفت و آمد مکرر تجهیزات زیبایی شود. علاوه بر این، خط دید زنان نیز باید در طراحی و برنامه ریزی تیراژ به خوبی طراحی شود.

 

 

میل زنان به زیبایی را می‌توان با عبارات بزرگ یا جزئیات کوچک تفسیر کرد، درست مانند انتخاب کفش‌های پاشنه بلند. این بدان معنی است که چنین استاندارد طراحی یک برای همه از نظر ترجیحات زیبایی شناختی زنان وجود ندارد. آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که نیازهای آنها را بشناسیم و فضاهای گرم، لطیف و تا حدی تخیلی برای آنها فراهم کنیم.