طراحی داخلی رستوران فست فود سوپر بابا با استفاده خلاقانه از تصویرغذا ها / Studio Roselyn

طراحی داخلی رستوران فست فود سوپر بابا با استفاده خلاقانه از تصویرغذا ها / Studio Roselyn

طراحی داخلی رستوران فست‌فود سوپر بابا با استفاده خلاقانه از تصویر غذاها/ Studio Roselyn

فرم‌هایی که از معماری خاورمیانه گرفته شده‌ و رنگ‌هایی که از تصاویر پررنگ شده روی منوهای غذا استخراج شده‌اند، فضای داخلی این رستوران فست‌فود لبنانی در ویکتوریای کانادا را شکل داده‌اند.

 

استودیوی ونکووری «روزلین» (Roselyn) طراحی رستوران «سوپربابا» را بر اساس رستوران‌های فست‌فودی انجام داد که در سرتاسر خاورمیانه مشاهده کرد، اما در عین حال که با بودجه‌ای محدود سروکار داشت روی سبک آنها نوعی مبالغه و نوآوری به خرج داد.

سرگذشت خانواده‌های چهار صاحب این رستوران و منوهایی با تصاویری از وعده‌های غذایی که رنگ‌های درخشان و برجسته دارند همگی نقاط شروع این پروژه بودند.

 

«کیت سیندر» و «جسیکا مک‌دونالد»، موسسان استودیو روزلین گفتند: «هدف ما ترکیب این منابع الهام و تبدیل آن به یک فضای هنری بود که بتواند در لحظه اول فریبنده و دعوت‌کننده باشد. خلق یک فضای فریبنده و راحت که در عین حال عملکردی نیز باشد یک چالش جذاب را برای ما بوجود آورد.»

ترکیب‌بندی این فضای فشرده –که در منطقه مرکزی شهر واقع است- حول فضای سرویس‌دهی چیده شده و شکل گرفته‌است.

 

این محل که تنها مخصوص کارکنان است و زیر سقفی کوتاه‌تر و دارای جبهه منحنی در جلوی آن است، با پیشخوانی با سنگ کوارتز خال‌دار که بر روی قفسه‌های آبی‌رنگ در زیرش قرار گرفته، شاخص می‌شود.

صفحاتی که منوی غذاها و نوشیدنی‌ها را به نمایش می‌گذارند بالای پنجره‌ای قرار گرفته‌اند که رو به آشپزخانه باز می‌شود و غذاها از طریق آن از آشپزخانه به پیشخوان منتقل می‌گردند.

 

قوس‌هایی که از معماری خاورمیانه به عاریت گرفته شده‌اند نرده‌هایی را شکل می‌دهند که غذاها و سفارش‌ها را از هم تفکیک می‌کنند.

اشکال قوسی در نقاشی‌های دیواری نیز با رنگ‌های آبی روشن و سبز یشمی تکرار شده‌اند. این در حالی است که راهروی پشتی فضا تماما با رنگ محبوب صورتی روشن رنگ‌آمیزی شده‌است.

 

تابلو‌های روی دیوارها از عکس بشقاب‌ غذاهای سوپربابا و سپس کولاژ و پیچاندن این تصاویر خلق شده‌است.

استودیو روزلین گفت: «این جایی بود که ما با تصاویر اغراق شده (و به ظاهر ناخوشایند) غذاها که در اغلب رستوران‌های دونر مشاهده می‌شود شوخی کردیم.»

 

در کنار علامت نئون نام رستوران و لامپ‌های جعبه‌ای شکل که اشاره به لامپ‌های فست‌فودها در لبنان دارند، لوسترهای کروی که از «ویزو لایتینگ» (Viso Lighting) تهیه شدند نیز برای روشنایی فضا به کار رفتند.

استودیو گفت: «ما احساس می‌کنیم یکی از موفقیت‌های این پروژه این است که توقع مردم از رستوران‌های فست‌فود را ارتقاء می‌دهد.»

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen