طراحی داخلی رستوران ایتالیایی و جذابیت های ناگفته اش!

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی و جذابیت های ناگفته اش!

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی و جذابیت های ناگفته اش!

تنوع طلبی و تمایل به تجربه چیزهای جدید، یکی از خصلت های انسان است. مسلما اکثر ما دوست داریم در زندگی خود، طعم غذاهای مرسوم در اقلیم های متفاوت را بچشیم و ببینیم مردم کشورهای دیگر، چه چیزهایی می خورند! این کنجکاوی، چیزی است که باعث شده روز به روز، شاهد ایجاد رستوران های جدید با ملیت های مختلف در سراسر دنیا باشیم. یکی از رستوران های معروفی که نمونه های آن در کشور ما زیاد دیده می شود، رستوران ایتالیایی است. پویانو در این مطلب به شرح و توصیف المان های اصلی در طراحی داخلی رستوران ایتالیایی می پردازد. اگر می خواهید یک رستوران ایتالیایی راه اندازی کنید و با سبک طراحی داخلی رستوران ایتالیایی ، مشتری های خود را برای دقایقی در حال و هوای ایتالیا قرار دهید، همراه ما باشید.

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی و جذابیت های ناگفته اش!

در کشور ما نیز مانند خیلی از دیگر کشورهای جهان، رستوران های گوناگونی وجود دارند که از میان آن ها می توان به رستوران های عربی، فرانسوی، چینی، ترکی، مکزیکی و ایتالیایی که موضوع مطلب ماست، اشاره کرد. هر کدام از این رستوران ها به آب و هوا و فرهنگ ویژه ای اختصاص دارند. نوع غذا در اقلیم رستوران های مختلف، نقش بسیار مهمی دارد، اما بدون شک می توان دکوراسیون داخلی را نیز عامل مهمی در این زمینه دانست.

اگر شما دکوراسیون یک رستوران با منوی ایتالیایی را به صورت عربی یا ترکی اجرا کنید، آیا می توانید توقع داشته باشید مردم با حضور در فضای آن، حس قرار گرفتن در قلب ایتالیا را داشته باشند؟ به طور قطع، خیر. طراحی داخلی و نمای رستوران باید با نوع غذایی که سرو می شود در تناسب باشند. هر سبکی از استانداردهای خاص خود بهر مند است. البته هیچ اصراری بر اجرای طرح های تکراری نیست، اما یک طراح داخلی خوب می داند که هم باید استانداردهای کلی را مورد توجه قرار دهد و هم کلیشه ها را کنار زده و طرح جدیدی ارائه کند.

دکوراسیون داخلی رستوران

شما باید رستوران ایتالیایی خود را به نحوی طراحی کنید که مشتری با قدم گذاشتن به محیط آن فکر کند به یکی از رستوران های میلان یا رم مراجعه کرده است. فضا باید به قدری واقعی و شبیه به تم دکوراسیون شهرهای ایتالیا اجرا شده باشد که مشتری شما تصور کند در مدت صرف غذا از ایران خارج شده و سفری چند دقیقه ای به ایتالیا کرده است! به نظرتان غیر ممکن است؟ ما به شما ثابت خواهیم کرد که این طور نمی باشد.

در سبک معماری ایتالیایی از چوب، آجر و سنگ به وفور استفاده می شود. ایجاد بافت های ساده در سطح دیوار و کفپوش ها و به کار بردن لوسترهای ساده و تک لامپ می تواند کاری کند که مشتری ها حس کنند جایی در شهر رم را برای صرف شام انتخاب کرده اند.

در طراحی داخلی مدرن ایتالیایی، استفاده از پنجره یا حتی نمای شیشه ای برای ایجاد دید به خیابان یا فضای سبز بیرون، ایده ای جالب و موثر است. در ضمن، به کار بردن عناصر طبیعی مانند گیاهان در کنار نمادهای ایتالیا مثل مجسمه های سنگی و تابلوهای نقاشی با سبک دوره رنسانس نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. هر چه از المان های سبک مدیترانه ای، بیش تر و بیش تر در طراحی داخلی کمک بگیرید، موفق تر خواهید بود. برای اجرای نما، ما آجر را پیشنهاد می کنیم.

فضا باید به قدری واقعی و شبیه به تم دکوراسیون شهرهای ایتالیا اجرا شده باشد

استفاده از رنگ های گرم در طراحی داخلی ایتالیایی، خیلی زیاد است. شما می توانید روکش صندلی ها را از میان رنگ های گرم انتخاب کرده و با رنگ کفپوش ها ست کنید. در کنار انجام این کار، پیشنهاد می کنیم اکسسوری های لوکسی مثل لوسترهای کریستالی را نیز مورد استفاده قرار دهید.

اگر دوست دارید از تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک با هم استفاده کنید، می توانید دکوراسیون داخلی رستوران خود را به صورت ترکیبی از ظاهر ایتالیای سنتی و مدرن به اجرا در آورید.

برای این که دید واضح تری نسبت به رستوران های ایتالیایی پیدا کنید، حتما از تصاویری که در ادامه قرار داده ایم نیز دیدن فرمایید.

استفاده از رنگ های گرم در طراحی داخلی ایتالیایی، خیلی زیاد است

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی رستوران

دکوراسیون داخلی پویانو

رنگ های گرم در معماری ایتالیایی

تداعی فضای رم در طراحی

نورپردازی ملایم در رستوران ایتالیایی

نورپردازی ملایم در رستوران ایتالیایی

متریال چوب در دکوراسیون داخلی رستوران

متریال چوب در دکوراسیون داخلی رستوران

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری