طراحی داخلی رستوران آتلانتا برای مجله سبک زندگی Garden & Gun / گروه معماری Workstead

طراحی داخلی رستوران برای مجله سبک زندگی

طراحی داخلی رستوران آتلانتا برای مجله سبک زندگی Garden & Gun / گروه معماری Workstead

در طراحی داخلی رستوران آتلانتا ، مبلمان چوبی تیره، پنل‌های دیواری پارچه‌ای به رنگ آبی و کف بتنی چهارخانه به چشم می‌آیند. این رستوران را استودیوی طراحی «ورک‌استید» (Workstead) برای مجله سبک زندگی «گاردن اند گان» طراحی کرده تا « ترکیب شیک از قدیم و جدید » را ارائه دهد.

ترکیب شیک از قدیم و جدید

گروه طراحی ورک‌استید که خود برخواسته از شهرهای بروکلین و چارلستون است، این کلوب 158 مترمربعی را در منطقه «باتری» -توسعه‌ای جدید برای تیم بیسبال شهر جورجیا که استادیوم آن نیز در روبرویش است، طراحی کرده‌است.

طراحی این رستوران همراه کردن طراحی قدیمی و معاصر را هدف قرار داده‌است

این رستوران اولین فضای فیزیکی‌ای است که توسط این مجله اداره می‌شود، و تمرکز آن بر غذا، ورزش، موسیقی، هنر و ادبیات در جنوب آمریکا است. مجله گاردن اند گان که در سال 2007 راه‌اندازی شده، نامش را از یک کلوب پرطرفدار دهه 1970 می‌گیرد که در چارلستون، کارولینای جنوبی واقع است.

طراحی داخلی رستوران آتلانتا

این طراحی داخلی رستوران آتلانتا همراه کردن طراحی قدیمی و معاصر را هدف قرار داده‌است. در این راستا، طراحی این فضا دربرگیرنده سبکی می‌شود که ورک‌استید پیش از این تحت عنوان «مدرنیسم جنوبی» و هنگامی که قصد توصیف خانه‌ای را در چارلستون داشت که بازسازی کرده‌بود، مطرح کرد. این سبک شامل اجزای قدیمی‌‌ای می‌شود که بعنوان تجملات مدرن بکار می‌روند.

درک‌استید در توضیح این پروژه گفت: «این رستوران کار جسورانه پیاده کردن مطالب مجله در زندگی واقعی را انجام می‌دهد. این اتفاق با ارائه ترکیبی شیک از طراحی قدیمی و جدید و ارائه اولین تجربه مهمانداری برای انتشارات‌ها –که متاثر از تاکیدی خاص بر غذا و نوشیدنی باکیفیت است- روی‌ می‌دهد.»

در کلوب گاردن اند گان، اتاق غذاخوری در پشت فضا قرار گرفته‌است. صندلی‌های چوبی آن، پنل‌های پارچه‌ای به رنگ آبی نفتی در دیوارها و ستون‌های بتنی، از یک مد رایج در طراحی فضاهای داخلی تبعیت می‌کنند.

در طراحی داخلی رستوران آتلانتا کاشی‌های بتنی موجود در کف که طرح سیاه و سفید دارند تداعی کننده طرح چهارخانه در کف فضا هستند و عنصری تزیینی به فضا می‌افزایند.

در مرکز فضا یک پیشخوان منحنی قرار دارد که با صفحاتی از جنس چوب سرو پوشیده شده و به رویه‌‌ای سنگی ختم می‌گردد، در محلی که صدف خوراکی سرو می‌شود. در بالای پیشخوان یک چراغ بزرگ از جنس برنج و چوب بلوط نصب شده که تیم ورک‌استید آن را با هدف ارائه «یک فرم مدرن از شاخ و برگ» طراحی کرده‌است.

نیمکت‌های چوبی قوس‌دار که از جنس چوب سرو اند، یک سمت پیشخوان را می‌پوشانند و در مقابل آن‌ها میزها و صندلی‌هایی با چرم تیره قرار دارند، در عین حال جایگاه‌های چوبی روی یکدیگر ساخته شده‌اند تا گروه‌های بزرگتری از مشتریان را در فضا جای دهند.

پیشخوان رستوران از میان بزرگ‌ترین بازشوی قوس‌دار فضا میان سالن غذاخوری و پیشخوان کلوب در جلو، عبور می‌کند. در این قسمت یک پیشخوان برای نوشیدنی‌ها به همراه یک کابینت برای نگهداری نوشیدنی‌ها بصورت آویخته بالای پیشخوان، شکل می‌گیرد.

 

مشتریان می‌توانند از خوردن و آشامیدن لذت ببرند، در حالی که روی چهارپایه‌های بلند و سبزرنگ چرمی یا پشت میزهای تیره چوبی‌ای نشسته‌اند که در گوشه‌های در حول فضا قرار گرفته‌اند.

پیشخوان رستوران از میان بزرگ‌ترین بازشوی قوس‌دار فضا میان سالن غذاخوری و پیشخوان کلوب

صفحات چوبی در رنگ سبز «چارلستونی» دیوارها و سقف این اتاق را و کاشی‌های شطرنجی کف فضا را می‌پوشانند. ویژگی‌های شاخص دیگر فضا شامل مجموعه‌ای از لامپ‌های استوانه‌ای می‌شود که بطور اختصاصی طراحی شده‌اند، بعلاوه لامپ‌های چوبی سقفی و تاقچه‌هایی که در سرتاسر رستوران حضور دارند.

گروه طراحی ورک‌استید که توسط یک زوج به نام‌های «روبرت های‌اسمیت» و «استفانی برخبوهلر» رهبری می‌شود، روی طیفی گسترده از پروژه‌ها –از طراحی داخلی تا طراحی مبلمان و نورپردازی – کار می‌کند.

 

از میان این پروژه‌ها می‌توان به طراحی خانه‌ای در چارلستون که دارای دیوارهایی آجری پرداخت شده با رنگ و گچ است، طراحی چراغ‌هایی که دارای بازتاب‌دهنده‌های فلزی قابل حرکت هستند و مجموعه‌ای از لامپ‌ها که از طریق میله‌های فلزی به یکدیگر پیچ شده‌اند اشاره نمود.

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com