نکاتی که در طراحی داخلی خانه کوچک باید مورد توجه قرار بگیرند

طراحی داخلی خانه کوچک

نکاتی که در طراحی داخلی خانه کوچک باید مورد توجه قرار بگیرند

طراحی خانه های کوچک کار بسیار دشواری به شمار می رود. برای این که این گونه خانه ها دلگیر به نظر نرسیده، ظاهری زیبا داشته و در عین حال فضایی کاربردی داشته باشند، باید تمام جزئیات از مبلمان گرفته تا سیستم روشنایی، از ترکیب رنگ ها تا اکسسوار ها را با توجهی ویژه انتخاب کرد. ما در این مطلب به نکاتی که در طراحی داخلی خانه کوچک باید مورد توجه قرار بگیرند تا فضایی آرام و دلباز در آن ایجاد شود خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

طراحی داخلی خانه کوچک

  • فضای ذخیره سازی اشیاء در فضاهای کوچک

بزرگ ترین مشکل خانه های کوچک، عدم وجود فضای کافی برای ذخیره سازی و نگه داری از اشیاء است. در حالی که می توانید نقاط بدون استفاده و به عبارتی فضا های مرده ای مانند گوشه ها و کناره های دیوار ها را به شکلی کاربردی مورد استفاده قرار دهید. هیچ اهمیتی ندارد که این گوشه ها چقدر کوچک بوده و فرم نامناسبی داشته باشند. با یک طراحی درست و مناسب، حتی بد فرم ترین نقاط و غیر قابل استفاده ترین فضا های مرده نیز می توانند برای ذخیره سازی اشیاء مورد استفاده قرار بگیرند. اگر ایده ای در ذهن دارید اما نمی دانید چگونه آن را اجرا کنید و هم چنین برای ایجاد بهترین طراحی می توانید از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

فضای ذخیره سازی اشیاء در فضاهای کوچک

اگر اتاق نشیمنی کوچک در اختیار دارید، بهترین روش برای ایجاد فضایی دلباز و زیبا، استفاده از مبلمانی است که علاوه بر زیبایی، ساده و جمع و جور به نظر برسند. مبل هایی که تزئینات کمتری داشته و با روکشی تک رنگ و یا با طرحی ساده پوشانده شده باشند و مبلمان و اکسسوار های ساده آن را کامل کنند، بدون شک نتیجه قابل قبولی به همراه خواهد داشت.

مبلمان ساده و کوچک در طراحی داخلی خانه کوچک

  • دکوراسیونی با رنگ های روشن

خانه هایی که با رنگ های روشن دکوراسیون شده باشند، بسیار دلباز تر و به طور طبیعی بزرگ تر دیده می شوند. از آن جایی که رنگ های روشن خیلی بهتر نور را بازتاب می کنند، توصیه می شود که در خانه های کوچک بیشتر از رنگ های روشن استفاده شود. البته مجبور نیستید که تنها از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ های پاستلی روشن و رنگ های خنثی را نیز می توانید به کار ببرید. در ترکیب رنگی هایی که انتخاب می کنید ایجاد کنتراست را نیز فراموش نکنید. در میان رنگ های روشن کمی از رنگ های تیره را نیز به کار ببرید.

دکوراسیونی با رنگ های روشن

  • ایجاد یک محیط منظم در منزل

اگر نمی خواهید طراحی داخلی خانه کوچک شما دلگیر و آزار دهنده به نظر برسد، همیشه آن را مرتب و منظم نگه دارید. این روشی ساده است که همه آن را می دانند، اما بسیار موثر خواهد بود. فضای بهم ریخته باعث می شود تا مکان دلگیر و تاریک به نظر برسد، به همین دلیل تا جای ممکن از مبلمان کمتر و ساده استفاده کنید، تا جای ممکن بیشتر اشیاء را به خصوص رنگ دیوار ها را به رنگ های روشن انتخاب کنید و فراموش نکنید که موارد در کنار مرتب نگه داشتن مکان از جمله عواملی هستند که اتاق نشیمن را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه می دهند.

ایجاد یک محیط منظم در منزل

  • اکسسوار در تعداد محدود در خانه

بسیاری از ما به استفاده از اکسسوار در دکوراسیون علاقه مند هستیم. اما گاهی اکسسوار هایی که در زمان های مختلف خریداری می کنید، در کنار هم جمع شده و مکان را شلوغ و نامرتب جلوه می دهند. به خصوص در خانه های کوچک به این نکته باید توجه بیشتری داشت. به همین دلیل بهتر است که اکسسوار های محدودی که با توجه ویژه ای خریداری شده اند را به کار ببرید.

اکسسوار در تعداد محدود در خانه

برای این که طراحی داخلی خانه کوچک شما تاریک و دلگیر به نظر نرسد، باید به سیستم روشنایی آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای بهره بردن از حداکثر نور طبیعی، تا جای ممکن از پنجره های بزرگ استفاده کنید. هم چنین به جای یک نور مرکزی از چندین منبع نور برای روشنایی بهره ببرید. هرچه نور بیشتر باشد، فضا از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز دیده خواهد شد.