انتخاب گزینه های فرح بخش در طراحی داخلی تابستانی

انتخاب گزینه های فرح بخش در طراحی داخلی تابستانی

ایجاد تغییرات فصلی در دکوراسیون داخلی خانه باعث می‌شود تا افراد راحت تر با فصل جدید هماهنگ شوند. به همین دلیل آغاز هر فصل جدید فرصت مناسبی برای ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ در محیط زندگی ما به شمار می‌رود، زیرا همان طور که می دانید هر تغییری که در خانه ایجاد می‌کنید می‌تواند فضای آن را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده و جلوه زیبایی به آن ببخشد. همه انسان ها گاهی نیاز به تغییر در سبک زندگی و محیط زندگی خود دارند و به همین دلیل تابستان فرصت مناسبی برای ایجاد تغییرات دکوراتیو در خانه به شمار می‌رود. اکنون که نزدیک به فصل تابستان هستیم، می توانید با شناخت طراحی داخلی تابستانی تغییرات قابل توجهی در محیط زندگی خود ایجاد کنید. برای ایجاد سبک تابستانی در طراحی داخلی با پویانو همراه باشید:

استفاده از رنگ های طبیعی به معنای واقعی شما را به طبیعت دعوت می‌کند. ایجاد ارتباط ملایم میان رنگ ها و بافت های طبیعی می تواند به محیط زندگی شما راحتی و آرامش ببخشد. به همین دلیل بیایید امسال در پرکاربردترین محیط خانه برای شما و اعضای دیگر خانواده، یعنی اتاق نشیمن را با جزئیاتی از طبیعت تغییر داده و جلوه های طبیعی را به آن وارد کنید.

جلوه های طبیعی در اتاق نشیمن

  • به سبک دکوراسیون توجه داشته باشید

دکوراسیون طبیعی را با بسیاری از سبک های طراحی داخلی می توانید ترکیب کنید. برای مثال یک کنسول چوبی و یا یک صندلی سبک وینتیج حسی از سبک کلاسیک را در خانه ایجاد خواهند کرد. تنه های خام چوب به عنوان میز و اکسسوار های فلزی، سبک مدرن صنعتی را به نمایش خواهند گذاشت و استفاده از سبد ها و صندوق های حصیری در کنار مبلمان چرمی احساس یک خانه روستایی را در محیط زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

به سبک دکوراسیون توجه داشته باشید

  • تنها یک چیز را در دکوراسیون تغییر دهید

گاهی تنها تغییر یک شی و یک وسیله با یک رنگ روشن و یا با استفاده از بافت های طبیعی در آن، برای تازه کردن دکوراسیون محیط زندگی شما کافی خواهد بود. به همین منظور اگر هر سال پرده های خانه را تغییر می دهید، می توانید امسال پرده هایی از الیاف طبیعی مانند کتان و یا پنبه را برای خانه خود انتخاب کنید. تغییر تنها میز های عسلی با میزهای چوبی و یا استفاده از پارچه هایی که طرحی از طبیعت در آن ها وجود دارد بر روی کوسن های تزئینی از جمله روش های تاثیرگذار برای ایجاد تغییرات تابستانه به شمار می روند. ایجاد هر یک از این تغییرات به تنهایی می تواند جلوه ای از طبیعت را به خانه شما بیاورد.

تنها یک چیز را در دکوراسیون تغییر دهید

  • اتاق خواب آبی

بدون شک یکی از عناصری که می تواند جلوه ای از فصل های متفاوت را در خانه زنده کند، استفاده از رنگ ‌ها است و بدون شک رنگ آبی یکی از رنگ هایی است که حسی از تابستان را به خانه ‌های ما آورده و جلوه ای از دریا و آسمان را در محیط زندگی ما ایجاد می کند. می توانید از این رنگ در بخش‌ های مختلفی از خانه استفاده کنید، اما اتاق خواب یکی از مناسب ترین مکان ها برای استفاده از رنگ آبی به شمار می‌رود. زیرا علاوه بر این که جلوه ای تابستانه به آن می ‌بخشد، ویژگی آرامش بخشی داشته و برای فضایی مانند اتاق خواب بسیار مناسب است.

اگر این رنگ را با بافت ها و طرح های طبیعی ترکیب کنید، به معنای واقعی تابستان را به خانه خود خواهید آورد. یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها برای ایجاد چنین تغییری در اتاق خواب، استفاده از روتختی های آبی رنگ است. روتختی هایی با جنس کتان و یا پنبه که الیافی طبیعی به شمار می روند، می توانند همان چیزی باشند که به دنبال آن هستید.

اتاق خواب آبی

نکات کلیدی…

  • ممکن است که طرح ها و بافت های لوکس در طراحی داخلی در نگاه اول بسیار جذاب به نظر برسند، اما اگر تمام این عناصر در کنار یکدیگر به کار برده شوند بعد از مدتی باعث ایجاد فضایی خسته‌ کننده خواهند شد. به همین دلیل قبل از این که دکوراسیون محیط زندگی خود را بازسازی کنید، انتخاب خود را بر اساس اتاقی که در نظر دارید انجام داده و بی دلیل خود را به مصرف های اضافه مجبور نکنید…
  • اگر اتاق مورد نظر شما به اندازه کافی روشن نیست زمینه رنگی سفید را انتخاب کرده و سبک خود را در اکسسوار ها به نمایش بگذارید و هم چنین اگر در مبلمان بزرگ از چوب هایی با رنگ روشن استفاده کنید، می‌توانید آن ها را با سبک های متفاوتی از طراحی داخلی هماهنگ کنید.

سبک خود را در اکسسوار ها به نمایش بگذارید

  • آشپزخانه ای فرح بخش و دلباز

رنگ سبز روشن رنگی بسیار آرامش بخش است که برای تمام مکان های موجود در خانه مناسب است، اما بیشتر از همه در آشپزخانه به کار برده می شود. بیایید امسال عادت های همیشگی خود را کنار گذاشته و در آشپزخانه خود فضایی آزادانه و آرامش بخش ایجاد کنید. رنگ سبز روشن بهترین انتخاب برای ایجاد چنین تغییری به شمار می‌رود. زیرا علاوه بر این که جلوه ای تابستانه به این مکان می بخشد، حسی از طبیعت را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

البته زمانی که می خواهید رنگ سبز روشن را در آشپزخانه به کار ببرید، باید سایر مصالح و رنگ هایی که در کنار آن به کار برده می شوند را نیز به درستی انتخاب کنید. برای مثال یک میز چوبی با رنگ تیره و صندلی های حصیری، ترکیب زیبایی با رنگ سبز ایجاد کرده و فضای گرم و صمیمی ای را در اختیار شما قرار خواهند داد. کاربرد این رنگ بسیار وسیع است و با سبک های متفاوت می تواند هماهنگ شود.

برای مثال اگر به سبک روستیک علاقه مند هستید می توانید رنگ سبز روشن را با کابینت ‌هایی با درب های شیشه ای، صفحه کابینت های چوبی و یا سبد های حصیری ترکیب کرده و اگر به سبک مدرن تر و غربی تر علاقه مند هستید، می توانید کابینت هایی با درب های صاف و یکدست، دستگیره های فلزی، صفحه کابینت های مرمری و رنگ ‌های خنثی را در کنار رنگ سبر به کار ببرید.

آشپزخانه ای فرح بخش و دلباز

  • بالکن و باغچه های رنگی

استفاده از رنگ در باغچه ها در فصل تابستان بسیار مناسب خواهد بود، اما اگر باغچه ای در اختیار ندارید بالکن کوچک شما نیز می تواند همان حس باغچه را ایجاد کند. اگر در کنار گل ها و گیاهان سبزی که در بالکن ها قرار دارند، از رنگ ‌های قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید، بدون شک به فضایی دست پیدا خواهید کرد که در تمام تابستان به شما حسی از لذت خواهد بخشید.

اگر می خواهید در داخل بالکن نیز حسی از حضور در خانه را داشته باشید، رومیزی های دست بافت و میزهای کوچک تاشو را در بالکن قرارداده و دیوارهای آن را با آینه ها و چراغ  های دیواری تزئین کرده و حسی از خانه ای گرم و صمیمی را به آن ببخشید.

بالکن و باغچه های رنگی