طراحی داخلی اتاق خواب مستر، این بار با 13 سبک داغ پینترست!

طراحی داخلی اتاق خواب مستر، این بار با 13 سبک داغ پینترست!

در دکور اتاق های مستر ژورنالی چه می گذرد؟ این را باید از پینترست پرسید. این روزها که کسی فرصت ورق زدن مجله های کاغذی و حتی الکترونیکی را ندارد و جیب اکثرمان هم آن قدرها پر نیست که بشود هر سری برای تغییر دکوراسیون در این رابطه خرج کرد، این وبسایت محبوب می تواند کارگشا باشد. پینترست از موفق ترین های هر آن چه باید از ترندهای روز بدانید، به شمار می رود و حتی می توان گفت یک سر و گردن از رقیبانش بالاتر است. بنابراین، وقتی پینترست می گوید این 13 سبک را امتحان کنید، باید پیشنهادش را جدی بگیرید!

اگر برای چک کردن پینترست هم وقت ندارید یا نمی دانید چطور به جستجو بپردازید، می توانید به ما اعتماد کنید و این مقاله را تا انتها بخوانید. باور کنید آشنا شدن با بسیاری از سبک های دکوراسیون داخلی که از وجودشان هم خبر ندارید، می تواند شروع فوق العاده ای برای یک تغییر فوق العاده تر باشد. با پویانو همراه شوید.

سبک فارم هاوس

برای این که بتوانید سبکی مثل فارم هاوس را درک کرده و به اجرا در آورید، کافی است خود خودتان باشید. به صورت خلاصه و کوتاه، سبک فارم هاوس را می توان سبک کلبه ای یا مزرعه وار دانست. می خواهید دکور فارم هاوس داشته باشید؟ به همه چیز ساده نگاه کنید، بی خیال سخت گیری، وسواس، لاکچری و اکسسوارهای ایده آل شوید! ساده بگیرید و ساده زندگی کنید. چوب و حصیر در کنار کتان و مبلمان راحت می توانند انتخاب خوبی باشند.

سبک تلفیقی

مدرن یا کلاسیک؛ مسئله این است! مدرن و کلاسیک؛ پاسخ مناسب و بی طرفانه ای است. اگر نمی توانید از میان دو سبک مدرن و کلاسیک، یکی را انتخاب کنید و هر دو را به یک اندازه دوست دارید، دلیلی ندارد مسئله فوق را حل کنید. کافی است «یا» را بردارید و به جای آن «و» بگذارید. سبک ترنزیشنال یا تلفیقی، همان طور که از نامش پیداست، تلفیقی است از دو سبک کلاسیک و مدرن. در این سبک می توانید اکسسوارهای مدرن را کنار دکور کلاسیک قرار دهید و برعکس، مثل چراغ خواب کلاسیک و کاغذ دیواری مدرن.

سبک معاصر

باید حرفه ای باشید تا سبک معاصر را از سبک مدرن تشخیص دهید، اما اگر نیستید، همین را بدانید که سبک مدرن به بازه زمانی خاصی از معماری بر می گردد، در حالی که سبک معاصر، معاصر است و ممکن است بیست سال دیگر مفهومی کاملا متفاوت داشته باشد. معاصر یعنی چیزی که در حال حاضر وجود دارد و این می تواند شامل تخت های چوبی کنگره دار و چراغ خواب های گرد مینیمال در اتاق خواب شما باشد.

سبک مدرن

در بند قبل ذکر شد که سبک مدرن به دوره خاصی تعلق دارد و از نظر خیلی ها این دوره هنوز تمام نشده است. مدرنیسم با خودش متریال های صنعتی و ساخت دست آورد که طراحی های ساده و عملکردی را زیبا و خالص نشان می دهند. تخت های فلت، قفسه های یکدست و بدون دستگیره و حف تزیینات افراطی، شما را به داشتن یک اتاق خواب مدرن نزدیک می کنند.

سبک ساحلی

ساحل را دوست دارید؟ دکور ساحلی با حال و هوای تابستان را چطور؟ اگر عاشق ویلاهای کنار دریایید، در سبک ساحلی می توانید به خواسته خود برسید. از رنگ های سفید و آبی در کنار متریال هایی چون گچ، چوب و کنف استفاده کنید و هر اکسسوار یا آیتمی که حس دریا را تداعی می کند، خریداری کنید. ساحل شخصی خودتان را داشته باشید!

سبک صنعتی

برای کسانی که سبک های خاص و حتی عجیب را دوست دارند، سبک صنعتی یا اینداستریال از گزینه های خارق العاده است. در این سبک، هر مبلمان یا اکسسوار دور ریختنی و بی رنگ و رو می تواند کارا باشد. در ضمن، هر چه زنگ زده تر و خراب تر بهتر! آجر را فراموش نکنید و عیب ها را نپوشانید. مقداری از لوله ها را هم نمایان بگذارید و… موفق باشید.

سبک روستیک

سبک روستیک یا روستایی هم گرایش به سادگی دارد و تا حد زیادی شبیه به سبک فارم هاوس است. حتی می توان گفت این سبک در بیش تر اوقات با سبک فارم هاوس اشتباه یا یکی گرفته می شود. شاید تنها فرق سبک روستیک با سبک فارم هاوس که پیش تر در مورد آن صحبت شد، در این باشد که در دکوراسیون روستیک به پرداخت اهمیت داده نمی شود و لوازم منزل از متریال های خام و تراش نخورد با ظاهر طبیعی ساخته می شوند. در این سبک، چوب حرف اول را می زند و سنگ هم می تواند نقش مکمل را بازی کند.

سبک بوهوچیک

بوهوچیک، بوهو، بوهمین یا بوهمیان؛ اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. در این سبک، شما کولی وارانه زندگی می کنید، زرق و برق را کنار می گذارید و به جای خریدن آیتم های لوکس و گران قیمت به جمع کردن هر چه حس خوب و گرم زندگی کولی ها را می دهد، می پردازید. در سبک بوهمین، تعداد رنگ ها و آیتم ها زیاد است و به طور کلی، این سبک از جمله سبک های شلوغ به حساب می آید. فرش های ایرانی، اکسسوارهای کنفی و حصیری، رنگ های گرم، گلدان های زیاد و پارچه های طرح دار را به کمک بطلبید تا به نتیجه دلخواه برسید.

سبک هالیوود ریجنسی

سبک هالیوود ریجنسی یا هالیوودی با طراحی صحنه‌ های پر زرق ‌و برق در دوران طلایی سینما ظهور کرد. هر چه صحنه‌ها پر زرق و برق تر، پس‌زمینه‌ های نمایش، دراماتیک تر! شما هم می توانید مثل هالیوودی ها خاص باشید. این سبک را می توان نتیجه در هم گراییدن چند سبک چینی گایی، نئوکلاسیک، مدرن و آرت دکو دانست، اما ترکیب آن ها خیر. دکورهای هالیوودی، دل فریبانه و حتی پر از فخر و غرور هستند. یک اتاق های هالیوودی فریاد می زنند :«مرا نگاه کنید!» و شما ناخودآگاه نگاه خواهید کرد، چون چشمگیر بودن نقش های پلنگی، پارچه های نفیس، کاغذ دیواری های براق و متالیک و این همه جلب توجه را را نمی توان انکار کرد.

سبک فرنچ کانتری

سبک فرنچ کانتری از روستاهای فرانسوی الهام گرفته است. در این سبک، نور طبیعی خورشید، باعث برجسته شدن لوازم و اکسسوارها می شود و بیش تر مبلمان و آیتم ها، فرسوده و رنگ و رو رفته به نظر می رسند. اکثر خانه های فرنچ کانتری، مصالح و مواد طبیعی دارند؛ از کف و تیرهای چوبی اکسپوز گرفته تا مبل های حصیری و فرش های کتان. شاید دیتیل های این سبک از سبک روستیک بیش تر باشند، اما ذات آن ساده و خودمانی است.

سبک اسکاندیناویایی

سبک اسکاندیناویایی که به اشتباه، اسکاندیناوی نیز خوانده می شود، سبک معاصری است که تاکید خود را بر سادگی و کاربردی بودن می گذارد. ریشه‌ی این سبک به شمال اروپا برمی‌گردد. دکوراسیون اسکاندیناویایی، دارای ظاهری ملایم، ظریف، پیچیده و نیز خیره‌کننده است. هر گونه ریزه کاری و تجمل رایج در سبک‌های سنتی در این سبک غیر قابل قبول است. وی جنبه‌ی عملی و کاربردی فضا، استفاده حداقل از مبلمان و سادگی هر چه بیشتر فضا از اصول طراحی اتاق خواب بر اساس این سبک هستند.

سبک سنتی

سبک سنتی یا تردیشنال، معرف حضور همگی هست و نیاز به معرفی ندارد. در این سبک، آیتم های قدیمی و سنتی کاربرد دارند، تزیینات از سبک های امروزی بیش ترند و بافت ها و طرح ها نیز تا دلتان بخواهد متنوع. سبک سنتی با سبک کلاسیک متفاوت است و چندان تجملاتی نیست. افرادی که عاشق نوستالژی و خانه های قدیمی هستند، به خوبی با این سبک ارتباط برقرار می کنند. چراغ خواب های دالبر دار، فرش های سنتی، تخت های چهار ستون و عتیقه ها می توانند گزینه های خوبی برای دکور اتاق مستر سنتی شما باشند.

سبک مید سنچری

سبک مید سنچری که سبک معماری وطراحی داخلی قرون وسطی است، بار دیگر به محبوبیت رسیده و این روزها ترند طراحی داخلی بسیاری از کشورهای دنیاست. از خصوصیات این سبک می توان به خطوط صاف، منحنی‎های نرم، مصالح متنوع و طرح های منحصر به فرد اشاره کرد. در یک اتاق خواب با سبک مید سنچری از اشکال ساده استفاده کنید، با رنگ ها بازی کنید و تا می توانید از مواد و متریال های طبیعی بهره بگیرید.

حال که با این 13 سبک داغ آشنا شدید، وقت آن است که ایده آل خود را مشخص کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

تحریریه معماری و دکوراسیون |پویانو