طراحی خانه RPFV / معماری NoArq

طراحی خانه RPFV / معماری NoArq

طراحی خانه RPFV / معماری NoArq : پیشنهاد طرح برای زمینی به مساخت 1697 متر مربع ساخته شد که 112 متر مربع از آن، خانه و اتاق زیر شیروانی را پوشش می داد که کل مساحت آن حدود 300 متر مربع بود. از 1697 متر مربع زمین، تنها 600 متر مربع به ساخت تعلق داشت و بقیه زمین بخشی از ذخایر کشاورزی است.

این زمین در شیب غرب و شرق قرار دارد و به دو تراس با اختلاف ارتفاع 9 متر در نما تقسیم شده. است منطقه ساخت از خیابان جدا شده و توسط زمین کشاورزی در زیر سطح خیابان احاطه شده است.

این بنا از یک خانه، یک طبقه ترشینگ در جنوب و یک انبار تشکیل شده است؛ خانه با دیوارهای ضخیم شیست ساخته شده بود، طبقه بالایی و طبقه ترشینگ از تخته سنگ پوشیده شده بودند.

طبقه بالا را تخریب کردیم، در حالی که تخته سنگ های طبقه پایینی و طبقه ترشینگ را نگه داشتیم.

درست همانند خانه قدیمی، این خانه جدید نیز جزوی از مورفولوژی زمین است که بدون نمای شهری و در تعامل با زمین های زیبا که در طرف مقابل خیابان گسترش می یابد، شکل گرفته است.

این خانه دارای مساحتی بزرگ بیش از 643.20 متر مربع در سه طبقه است.

دسترسی از خیابان شامل چند پله است و یک راهروی باز به قلب خانه یعنی پاسیو است که ورودی در آن دیده می شود.

طبقه 0 (سطح -2، زیر سطح خیابان) بازسازی شد و گسترش یافت. این فضا عملکردهای تفریحی اجتماعی و پشتیبانی از پاسیو را در بر می گیرد. در سمت شمالی، فضای داخلی این طبقه دارای تهویه و روشنایی حاصل از یک پاسیو است که قبلا انبار بوده است. فضای جدید در تعامل با فضای قدیمی است.

طبقه 1 (mezzanine) در اطراف پاسیوی بزرگتر (متصل به پاسیوی طبقه 0) شکل گرفته و برای زندگی روزمره خانواده استفاده می شود. در سمت شمالی، ورودی پارکینگ سرپوشیده، از طریق یک راهرو، ساکنان را به آشپزخانه منتقل می کند. اتاق ها از شمت جنوبی به پاسیو مشرف هستند.

طبقه 2 که از خیابان قابل مشاهده است، برای استراحت استفاده می شود. بخشی از این فضا با حجم طبقه اول همپوشانی دارد و سرپناه فضای ورودی و پاسیو است. این فضا به سه اتاق خواب و توالت های مربوطه تقسیم شده است. سقف ها مسطح هستند.

 

سقف طبقه 1، که در سطح خیابان قرار دارد، دارای یک گردشگاه است که در راستای خط افق قرار دارد.

بنای جدید (که به طور کامل از بتن مسلح ساخته شده) حجم تیره ای از تخته سنگ است که روی دیواره های پایین خانه قدیمی ساخته شده از بلوک های شیست در برابر تراس های قدیمی گرانیت بنا شده است.

مشخصات پروژه :

شرکت معماری: NoArq

موقعیت: Santo Tirso، Portugal

رئیس شرکت: José Carlos Nunes de Oliveira

مساحت: 643.0 m2

سال ساخت: 2018

عکاسی: Fernando Guerra | FG+SG

پیمانکاران: smeg usa، Sanindusa، BRUMA

 

 

منبع : WWW.ARCHDAILY.COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو