طراحی خانه Moat’s Corner / معماری Vibe Design Group

طراحی خانه Moat’s Corner / معماری Vibe Design Group

خانه Moat’s Corner دارای چشم انداز الهام گرفته و تعهد به محیط است. یک نقطه آرام و یک پناهگاه تعاملی که تجربه زندگی و انرژی که آن را احاطه کرده است را به ارمغان می آورد. تاریخچه چند بخشی سایت با یک خانواده پیشگام آغاز شد که نام Corner Moat به خاطر آن ها به بنا داده شد.

یک فضای ماشین روی پیچ دار احاطه شده با درختان سرو ، یک نشانه تاریخی از اولین مهاجران این مکان روستایی در شهر ساحلی در شبه جزیره Mornington Peninsula ملبورن است. بعدا طی تقریبا 70 سال زراعت یک باغبان، طیف وسیعی از گیاهان را در 5 هکتار از 53 قطعه زمین به ارمغان آورد.

Moat’s Corner دارای چشم انداز الهام گرفته و تعهد به محیط است

طراحی خانه Moat’s Corner / معماری Vibe Design Group

پلان طبقه همکف

دیوار غربی و نمای ورودی، حاصل حفظ، تمهید و تعامل هستند.

مرحله جدید حال حاضر و تعهد صاحبان به ایجاد یک خانه بر روی اثر موجود، چالش طراحی را تعریف می کند که برای پاسخ دادن به یکپارچگی تنظیم آن است. دیوار غربی و نمای ورودی، حاصل حفظ، تمهید و تعامل هستند. از خارج – پانل های سیاه و سفید عایق بندی شده به یک شیشه روکش دوگانه اتصال یافته اند تا آب و هوا را کنترل کنند. اما آنها بیش تر از این رو جابیت دارند که رویکرد آنها به طور با شکوهی از روح باغ های غربی تاسیس شده پر شده است.

از داخل - پانل ها شکل قفسه های کتاب را دارند و در راستای جناح اتاق خواب و فضای ویژه و آشپزخانه نصب شده اند

از داخل – پانل ها شکل قفسه های کتاب را دارند و در راستای جناح اتاق خواب و فضای ویژه و آشپزخانه نصب شده اند. آنها در قسمت بالا، پایین و مابین با شیشه پوشیده شده اند تا اطمینان حاصل شود که منظره از چشم پوشیده نشود. سطح اصلی خانه به باغ دید دارد. ارتفاع سایبان میانی و دیوارهای براق در میان فضای سبزی که آنها را احاطه کرده جای دارد.

فولاد گالوانیزه روکش به عنوان یک قاب افست به پانل های بازتابنده متناوب اضافه شده، در حالی که ساختارهای کف و سقف به اجزای عمودی که اعضای فولادی شکل داده اند، پیوست می شوند.

فولاد گالوانیزه روکش به عنوان یک قاب افست به پانل های بازتابنده متناوب اضافه شده

برش های مقطعی

یک گرایش مدرن میدسنچری

بافت طبیعی پشته سنگ، عنصر پایه ای است که در زیر جناح اتاق خواب قرار دارد و ریشه های الهام بخش طراحی را به نمایش می گذارد – یک گرایش مدرن میدسنچری که شامل خلوص مصالح، نوآوری ساختاری و حداقل تزئینات می شود.

صفحه مرتفع، چشم اندازی به استخر فراهم می کند و اجازه می دهد پوشش گیاهی به آرامی در اطراف و با حداقل مزاحمت پخش شود. اتاق مهمان به صورت متمایز از سالن بدنسازی و اتاق گلف با چشم انداز شخصی خود، به استخر و به سمت شرق، حصار و پیاده رو منتهی می شود.

موتیف دیواری سنگی، قاب استخر را در یک طرف و جدا از منطقه تفریحی از طرف دیگر شکل می دهد

موتیف دیواری سنگی، قاب استخر را در یک طرف و جدا از منطقه تفریحی از طرف دیگر شکل می دهد. ساختار سقف برجسته، تهویه هوا و نور شرقی را برای فضای ورودی، اتاق عمومی و امکانات مرکزی فراهم می کند. Moat’s Corner به همان اندازه که از لحاظ بصری اهمیت دارد، عملکردی نیز هست. با توجه به طراحی خانه، زندگی در خانه باعث می شود تا با باغ همنشین شوید.

سبک مدرنیستی به کار رفته با کمال احترام رو به باغ قرار گرفته که به طور یکسان از اهمیت برخوردار است. هیچ فضایی وجود ندارد که محیطی که آن را احاطه کرده است تصدیق نکند. این فضا منعکس کننده طبیعت، غیر قابل پیش بینی، اما هماهنگ است.

سبک مدرنیستی به کار رفته با کمال احترام رو به باغ قرار گرفته که به طور یکسان از اهمیت برخوردار است.

 

 

 

طراحی خانه Moat’s Corner / معماری Vibe Design Group