طراحی خانه JRv2 داخل شیب زمین / شرکت معماری De Materia

طراحی خانه JRv2 داخل شیب زمین / شرکت معماری De Materia

طراحی خانه JRv2 داخل شیب زمین ؛ یک گاراژ که نمایی پوشیده شده از چوب دارد، بر روی فضاهای مسکونی این خانه که قسمت هایی از آن مخفی شده اند، قرار گرفته است؛ خانه ای در پوزنان، لهستان. این گاراژ در بالای لنداسکیپ خانه باز می شود.

خانه JRv2 در لبه زمین پارک Zurawiniec در شمال شهر واقع شده است؛ روی زمینی که شیب تدریجی به سمت پایین دارد.

معمار بومی Adam Wysocki از استودیو معماری De Materia این ملک را در دو بخش متمایز طراحی کرده است که وابسته به توپوگرافی زمین می باشند.

یک گاراژ که اسکلت چوبی و پوشش نمایی از جنس چوب های کاج دارد، در بالاترین نقطه قرار گرفته است تا مانع شیب شدید در ورودی خانه شود.

این حجم چوبی نمایی عمدتا بسته را نشان می دهد و تنها عنصری است که از قسمت بالایی سایت قابل مشاهده می باشد.

دیوارهای بتنی که در شیب زمین به کار رفته اند، حجم گاراژ را نگه داشته و علاوه بر آن شامل فضاهای مسکونی اصلی نیز می باشند. دو بال عمود بر هم در پلان این خانه دیده می شود، به این معنا که فضاها در پلانی به شکل T چیده شده اند.

یک درب کرکره ای که داخل نمای جلویی جعبه چوبی پنهان شده است، به طور مستقیم به یک راه پله بتنی باز می شود که به سمت فضاهای مسکونی خانه پایین رفته است.

یک بازشو درست در مقابل ورودی، چشم اندازی از درختان پایینی را قاب گرفته است و در کنار سقف درختکاری شده حجم مسکونی، ارتباطی را بین ساختمان و محیط طبیعی اطراف آن ایجاد کرده است.

در پایین پله های بتنی، بالی وجود دارد که شامل فضاهای نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری می باشد؛ فضاهایی که پلانی باز دارند و توسط یک پنجره کف تا سقفی به محیط سبز بیرون مشرف می باشند.

به گفته Wysocki، کسی که یک پاسیوی کوچک را در کنار سالن اصلی طراحی کرده است تا از نور صبحگاهی منطقه در داخل خانه استفاده کند: ” ترکیب بندی کاربردی فضاهای این خانه، پیرو توجه به نور خورشید، مناظر و محیط اطراف ساختمان انجام شده است. ”

دیوار بتنی که پشت پاسیو را پوشانده، به عنوان یک دیوار نگهدارنده که در شیب زمین کار گذاشته شده است نیز عمل می کند. یک پنجره در انتهای سالن وجود دارد که منظره ای از یک حوض کم عمق با بخشی گیاهکاری شده در وسط آن را به نمایش گذاشته است.

یک تراس بزرگ رو به جنوب، فضای بیرونی بین فضاهای نشیمن و سوییت مستر را اشغال کرده است. یک در کشویی این فضا را به لژ مخفی شده ای که در بالای باغ وجود دارد، وصل کرده است.

بال عمود بر بال قبلی شامل سوییت اتاق خواب مستر در یک انتهای خود می باشد که رو به پارک قرار گرفته است. اسن اتاق دارای یک حمام مجهز و یک رختکن می باشد؛ همچنین یک حمام دیگر که در پشت آشپزخانه قرار گرفته است.

در انتهای دیگر خانه، یک فضای عمومی و یک اتاق خواب مخصوص میهمانان وجود دارد که داخل شیب طراحی شده اند. پنجره ای که در اتاق میهمان قرار دارد، بخشی از دیوار بتنی را سوراخ کرده است تا چشم اندازی رو به شمال ایجاد کند.

 

طراحی خانه JRv2 داخل شیب زمین

 

 

طراحی خانه JRv2 داخل شیب زمین

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen