طراحی خانه کوهستانی که به عنوان ترکیبی از کلبه های آمریکایی و خانه‌های ییلاقی اروپایی اجرا شده است.

طراحی خانه کوهستانی که به عنوان ترکیبی از کلبه های آمریکایی و خانه‌های ییلاقی اروپایی اجرا شده است.

طراحی خانه کوهستانی ؛ شرکت معماری McLean Quinlan  این خانه را که در بالای شهر جکسون در Wyoming  واقع شده است، برای مشتری‌های شان که عاشق این منطقه شده بودند طراحی کرده است.

طراحی خانه کوهستانی

دیزاین این خانه که در آن از متریال هایی مانند سنگ،چوب، گچ و شیشه استفاده شده است، طرحی الهام گرفته از کلبه های ییلاقی اروپایی و همچنین کلبه های آمریکایی می باشد.
با گذشت زمان، سقف چوبی خانه که به‌صورت توفال کوبی ساخته شده است با محیط اطراف ترکیب می‌شود، سنگ کاری های نما توسط گلسنگها پوشیده می‌شوند، و گیاه درمنه نیز رشد میکند و بر روی کرانه‌های خانه می خزد.

پنجره های خانه با وسعت زیادی که دارند به خوبی چشم انداز دره پایین و کوه‌های دوردست را قاب گرفته اند.

در داخل، سقف سه گوش خانه، حس باز بودن و رها بودن فضا را خلق کرده است، و پالت رنگی خنثی و ساده ای که به کار رفته است به فضا حس آرامش و دعوت کنندگی داده است.
آشپزخانه ، فضای ناهار خوری و سالن نشیمن همگی در فضای اصلی خانه و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، همراه با شومینه ای دو طرفه که به عنوان نقطه مرکزی سالن نشیمن محسوب می‌شود.

در طرف دیگر شومینه یک فضای نشیمن دیگر وجود دارد که شامل قفسه های دیواری کتاب و یک تخته نشیمن در زیر پنجره می باشد.

درست در کنار این اتاق، یک عرشه بیرونی همراه با یک استخر آبگرم وجود دارد.

در اینجا نگاهی اجمالی می‌اندازیم به چشم اندازی که از فضای اصلی خانه‌ قابل دیدن می ‌باشد و فضا را لذت بخش کرده است.

در کنار آشپزخانه، یک کنج شامل فضای غذاخوری کوچکی طراحی شده است که شامل نیمکت هایی است که چشم اندازی عالی و بدون هیچ مانعی را از محیط اطراف دارند.

این خانه همچنین دارای یک انبار چوبی بزرگ می‌باشد که چندین قفسه دیواری، فضای کانتر و یک یخچال نوشیدنی دارد.

در اینجا نگاهی می اندازیم به دیوارهای راهروی که از گچ سفید پوشیده شده اند و در ترکیب با کفپوش و درهای چوبی با رنگی روشن، فضایی با دیزاین معاصر را خلق کردند.

در یکی از اتاق خواب ها، یک تخت خواب دو طبقه و یک فضای لژ مانند در بالای آن طراحی شده است.

در این جا عکس هایی از حمامی را می بینیم که دیوارهایی پوشیده شده از چوب دارد، همراه با یک سینک سفید ساده و یک آینه که از پشت آن نور می‌تابد.

اتاق خواب بزرگ اصلی خانه دارای در هایی می باشد که به فضایی بیرونی باز می شوند. در داخل اتاق نیز یک دیوار در پشت تخت قرار دارد که در داخل خود قفسه ای بزرگ دارد و پنجره ای نیز در مقابل تخت قرار گرفته است که برای استراحت های صبحگاهی فوق‌العاده می‌باشد.

پشت دیوار تخت، فضایی یکپارچه برای حمام طراحی شده است. وان سفید رنگ مستقلی که در فضا وجود دارد، چشم اندازی وسیع را توسط پنجره کنار خود وارد فضا می کند. بنابراین افراد می‌توانند هنگام استراحت در وان نیز از منظره لذت ببرند.
در طرف دیگر حمام یک بخش بزرگ برای دوش تعبیه شده است.

طراحی خانه کوهستانی
طراحی خانه کوهستانی

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist