طراحی خانه چهارگاه / معماران بن آرک BonnArq Architects

طراحی خانه چهارگاه / معماران بن آرک BonnArq Architects

* کلمه “چهارگاه” در فارسی ترکیبی از دو کلمه است: “چهار” به معنی “چهار” و “گه” که دو معنی دارد. “زمان / دوره” و همزمان “مکان / مکان”. ما “Gah” را “Sequence” ترجمه می کنیم ، بنابراین شرح پروژه و فرآیند طراحی در “چهار” توالی به  ترتیب زیر شرح داده می شود. در این مطلب با پویانو همراه باشید تا طراحی این پروژه طراحی خانه ای در کوهپایه های دماوند ، مشا که کاری از شرکت معماری بن آرک می باشد را مشاهده کنید:

مرحله اول: مکان کوهستانی “مشا” ، به عنوان “باغ شهر” در دامنه دماوند – که تابستانهای مطبوعی دارد اما زمستانهای سرد و سختی دارد – ایده اولیه طراحی ما را شکل داد و ما را به سمت یک پوشش فلزی یکپارچه / همگن سوق داد. ؛ ماده ای که سالها در معماری بومی منطقه مورد استفاده قرار گرفته است. در ارتفاع شرقی ، پوشش از قلب خانه به درختان صنوبر بلند باغ فرعی باز شده است ، در حالی که ارتفاع غرب برای محافظت از آن در برابر باران و باد و طوفان فصلی غرب کاملاً بسته است.

معماران: BonnArq Architects
مساحت: 555 متر مربع
سال: 2020
عکس ها: محمد حسن اتفاغ ، Archmetal
تولید کنندگان: AutoDesk ، Knauf ، Arch Metal ، RESCARA ، ASAŞ ، Robert McNeel & Associated ، کاشی تبریز

مرحله دوم: بر اساس برنامه طراحی ما ، خط الراس سقف ، به صورت نمونه اولیه سقف های شیب دار محلی ، از محور متقارن مرکزی خود به موقعیت مورب منتقل شده و باعث ایجاد چشم انداز دوردست  جنوب شرقی و همچنین کوههای مرتفع شمال می شود. قابل رویت. در همان زمان ، خط الراس مورب به سمت داخل خم شده تا تقسیم شده و فضاهای مختلفی را در داخل ایجاد کند.

مرحله سوم : با توجه به نیازهای پروژه و برنامه ، ما خانه را در دو فضای مستقل طراحی کرده ایم: فضای اول ، طبقه همکف که از نزدیک با باغ جنوب در اتصال است و مورد نیاز خانواده است. فضای تفریحی و وقت گذرانی خانوادگی خانواده را فراهم می کند.؛ و یک فضای دیگر ، دوبلکس در بالا ، که فضای داخلی را به چشم انداز اطراف متصل می کند ، و به عنوان فضای اصلی برای استراحت ، پخت و پز و زندگی طراحی شده است ، در حالی که فضای خالی  نشیمن  یا درواقع وید کمک می کند تا سقف بلندتر باشد و فضای بزرگتری را نمایش دهد.

مرحله چهارم: سرانجام ، و به عبارت دیگر ، گفتگوی پوسته و هسته ساختمان منجر به مصالحه ای به شکل هندسه هذلولی می شود که در رابطه متقابل هسته و پوسته یکپارچه و مداوم نمود می یابد. در نتیجه خانه را در راستای طرح باغ در جهت شمال به جنوب قرار می دهد. علاوه بر این ، شفافیت نمای جنوب اجازه می دهد تا نور و زیبایی زمین مجاور ترسیم شود. زمستان سبز تابستانی و تصاویر برفی زمستانی. و همزمان در طرف شرق و غرب نیروهای طبیعت را مهار می کند.

تحریریه معماری و دکوراسیون | پویانو