10 طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

طراحی خانه معمار ؛ طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

10 طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

طراحی خانه معمار ؛ از خانه سبک مینیمال John Pawson تا خانه باریک زوج معمار Gwendolyn Huisman  و Marijn Boterman در روتردام، ما در اینجا 10 تا از بهترین خانه هایی که توسط معماران و دیزاینر ها و برای خودشان طراحی شده است را جمع آوری کرده ایم.

1- خانه Notting Hill / لندن، انگلستان / John Pawson

John Pawson برای طراحی دکوراسیون خانه شخصی خودش در “Notting Hill” مبلمان اسکاندیناوی را با سطوح سفید و کفپوش های چوبی کمرنگ هماهنگ کرده است. او می گوید که این استایل مینیمالی، انعکاسی است از سلیقه زیبایی شناسانه شخصی او به جای به جای یک سبک پیشنهادی معمول برای زندگی مجردی.

او همچنین بیان کرده است: ” من چیزی را که خودم انجام می دهم طراحی نمیکنم، چون میخواهم آنچه را که به من گفته می شود امتحان کنم و آن شیوه را زندگی کنم. اما این خانه به همان صورتی است که من می خواهم؛ انعکاسی است از آن کسی و آن چیزی که من هستم. ”

طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند
طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

2- خانه سناریو / لندن، انگلستان / Ran Ankory و  Maya Carni

معماران خانه سناریو، Ran Ankory  و  Maya Carni یک بخش الحاقی با سقفی شیشه ای به خانه خانوادگی خود اضافه کرده اند که باعث باز شدن فضای داخلی شده است و یک فضای پذیرش دو بخشی را در مقابل باغ پدید آورده است؛ یک نشیمن طویل در فضای پایینی و در قسمت جلویی خانه و یک فضای غیررسمی برای استراحت و گذران وقت در جلوی شومینه.

به گفته زوج معمار: ” این خانه به ما این فرصت را داد که خودمان مشتری خودمان باشیم. فرصتی بود تا ما تا بیشترین حد امکان آنچه را که موعظه می کنیم تمرین کنیم و به خلق خانه سناریو برسیم. ”

3- SkinnyScar / روتردام، هلند / Gwendolyn Huisman و  Marijn Boterman

پنجره های پنهان، دیوارهای آجری سیاه رنگ و یک بانوج (تخت معلق از جنس تور) از ویژگی های بارز این خانه هستند که Gwendolyn Huisman  و  Marijn Boterman برای خودشان طراحی کرده اند. این خانه شکافی است بین دو خانه مسکونی در نوتردام، با عرض 3.4 متر و عمق 20 متر.

توضیح طراحان درباره خانه: ” هر شهر دارای فضاهای استفاده نشده و نادیده گرفته شده ای است، مانند این فضا. اینچنین شکاف هایی می توانند برای تکمیل بافت شهری به روز شوند؛ به وسیله ایجاد ترقی در آنها و خلق امکاناتی برای پدید آوردن شکل های جدیدی از زندگی شهری برای افراد ماجراجو.

طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند
طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

4- خانه چوبی Steam-bent(خم کردن چوب با بخار) / Cornwall، انگلستان / Tom و  Danielle Raffield

Tom و Danielle براساس تکنیک های توسعه یافته در طراحی مبلمان خود، برای پوشاندن نمای ساختمان خودشان از چوب خم شده با بخار – یک روش سنتی برای شکل دادن چوب به وسیله رطوبت و گرما – استفاده کرده اند. خانه ای که بعنوان جایگزینی در جای کلبه قدیمی متعلق به یک شکاربان قرار گرفته است.

به گفته Tom: ” ما هرگز چیزی را طراحی نمیکنیم که خودمان آن را در خانه خودمان نمیخواهیم، ولی قبلا هرگز شانس طراحی خانه خودمان را نداشته ایم. ما می خواستیم خانه ای بسازیم که تمامی دقت و جزییاتی که در طراحی مبلمان و چراغ ها به کار می بریم را در ساخت آن در نظر بگیریم. ”

5- میکرو آپارتمان / مسکو، روسیه / علیرضا نعمتی

این میکرو آپارتمان در مسکو، توسط بنیان گذاران استودیو معماری بازی، علیرضا نعمتی و همسرش، طراحی شده است که یک حجم چوبی در آن وجود دارد که فضای خواب را شامل می شود و همچنین قفسه هایی را درون خود پنهان کرده است. نعمتی از این جعبه چوبی برای ایجاد فضایی با پلان باز و در عین حال ایجاد حریم خصوصی در فضاهای مربوط به خواب و استراحت استفاده کرده است.

به گفته نعمتی: ” این جعبه چوبی خواب با سیستم ذخیره سازی خود، با جدا کردن بخش های مربوط به خواب در گوشه ای از آپارتمان و ارتفاع دادن به آن، نوعی از حریم خصوصی را ایجاد کرده است. از داخل جعبه و فضای خواب دید خوبی به تمامی فضاهای آپارتمان و البته به منظره بیرون پنجره ها وجود دارد که همین امر فضا را دنج و راحت کرده است. ”

6- ویلا S / برگن، نروژ / Todd Saunders

Todd Saunders معمار اهل برگن، پروژه دیزاین و طراحی خانه خانوادگی اش را که نمایی از چوب های سیاه دارد، با عنوان “اسکیزوفرنی” توصیف کرده است.

او خانه را از سطح زمین بالاتر برده و به صورتی لژ مانند قرار داده است، در نتیجه در زیر آن فضایی برای باغچه ای کوچک و نصب چند تاب برای بچه هایش پدید آمده است.

Saunders بیان داشت: ” وقتی که یک مشتری به شما درخواست کاری را می دهد، معمولا برای ایده هایی که دارید یا با مقاومت روبرو می شوید یا با کسی که پذیرای آن هاست. اما وقتی که قصد دارید خانه خودتان را طراحی و دیزاین کنید، تمامی بحث ها و کشمکش ها درون مغز شما انجام می گیرد؛ و بعضی وقت ها واقعا مانند “اسکیزوفرنی” می شود. ”

7- خانه مورفی Murphy / ادینبورگ، اسکاتلند / Richard Murphy

خانه پنج طبقه ” جعبه حقه ” توسط معمار Richard Murphy در ادینبورگ، مجموعه ای است از فضاهایی منعطف و متناسب و ویژگی هایی جذاب و زیرکانه، مانند دریچه های مخفی، دیوارهای متحرک و نردبان های کشویی.

معمار اساس طراحی خانه را بر قهرمانان موردعلاقه خود گذاشته است؛ از جمله Carlo Scarpa  و  John Soane.

Murphy ساختمان را اینچنین توصیف کرده است: ” یک چهارم آن Soane، یک چهارم Scarpa، یک چهارم خانه ای سازگار با محیط زیست و یک چهارم آن Wallace  و  Gromit. ”

طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند
طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

8- خانه ساعت / لندن، انگلستان / Margaret Bursa

Margaret Bursa کارگردانی در Archmonger، یک خانه تراس (Terrace House: خانه ای که در کنار ردیفی از خانه ها قرارگرفته است که که همگی به یکدیگر چسبیده اند) متعلق به دهه 1960 در لندن را بازسازی کرده و گسترش داده است تا خانه ای را برای خودش، همسرش و فرزند جوانشان آماده کند. این معمار نمای ساختمان را با کاشی های شیشه ای به روز کرده است.

Bursa درباره این خانه چنین می گوید: ” من واقعا از اینکه چطور نورهای شهر را بعد از تاریکی منعکس می کنند لذت می برم. آن ها یک سطح پر جنب و جوش و زنده و در عین حال سختی را ایجاد کرده اند و دیزاین بارها و قطارهای زیرزمینی سنتی لندن را منعکس می کنند. ”

9- خانه و دفترکار من / فلورانس، ایتالیا / Silvia Allori

در این آپارتمان فلت دهه 1970 در فلورانس، مبلمان در کنار دیوار چیده شده اند و یک پرده طلایی رنگ براق بهم ریختگی داخل آن را می پوشاند. آپارتمانی که توسط Silvia Allori تعمیراتی اساسی در آن انجام شده است تا آن را به عنوان خانه شخصی و دفترکارش خلق کند.

Silvia Allori درباره خانه اینچنین توضیح می دهد: ” ورقه های سفید در فضا غالب هستند و به صورتی جالب و چشمگیر روی دیوارهای اتاق نشیمن با آنها بازی شده است تا قفسه ها، یک میز و چراغ ها و گچ های نئونی را پنهان کنند، چیزهایی که به طور معمول در این خانه در معطض دید نیستند. قفسه ها و میز، داخل فرورفتگی های موجود در دیوار پنهان می شوند. ”

طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند
طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

10- خانه کلاژ / لندن، انگلستان / Jonathan Tuckey

Jonathan Tuckey یک کارگاه قرن 19 را بازسازی کرده است تا خانه ای منحصر به فرد را برای خانواده و سگش خلق کند. او مصالح “ساده و روزمره” را برای جوان کردن شخصیت ساختمان انتخاب کرده است و مجموعه ای از عناصر تفریحی متناسب با بچه هایش را به طرح اضافه کرده است.

توضیح معمار درباره طرح: ” این خانه در عین پدید آوردن تنوع فضایی، آن را برای اعضای جوانتر خانواده نیز سرگرم کننده کرده است. همچنین به طور همزمان مکانی را ایجاد می کند برای تأمل و فرار از محیط شلوغ و متراکم خیابان های لندن. ”

طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند
طراحی خانه معمار ها و دیزاینر ها که برای خود ساخته اند

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen