طراحی خانه لاکچری Coastlands House در ترکیب با منظر در Big Sur, California

طراحی خانه لاکچری Coastlands House در ترکیب با منظر در Big Sur, California

طراحی خانه لاکچری Coastlands House: بحث “معماری مکان” موضوعی است که به شدت در تلاش برای ترویج منطقه گرائی و احساس فردیت است. معمارانی که سطح طراحی همگام با genus loci را به دست آورده اند، مورد تقدیر قرار گرفته اند و در رابطه با آن ها نوشته شده است. Mary Ann Schicketanz از Carver + Schicketanz نیز از این قضیه استثنا نیست. این توانایی در خانه ویلایی در Big Sur، California، USA  دیده می شود. شرکت او توسط یک زن و شوهر بازنشسته به منظور طراحی خانه خود که در سال 2012 تکمیل شد، به کار گرفته شد.

سنگ، چوب، فلز و شیشه ترکیب برای تشکیل این اقامتگاه ویلایی در کنار همه به کار رفته اند

سنگ، چوب، فلز و شیشه ترکیب برای تشکیل این اقامتگاه ویلایی در کنار همه به کار رفته اند. این یکی از خانه های دعوت کننده ای است که عکس روی جلد مجلات طراحی خانه لاکچری را تصاحب می کند. پالت با شکوهی از مواد طبیعی با هم ترکیب می شوند تا یک ترکیب قوی ایجاد کنند. شفافیت شیشه باعث می شود که با متریال های طبیعی به خوبی درآمیزد – این فضایی است که تقریبا به نظر می رسد مانند آن وجود ندارد. فضای داخلی در خارج از محیط پخش می شود. فضای داخلی، گرم، ماهرانه و عمدتا از مواد احیا شده تشکیل شده است. دکور به طور خاص برای زوج توسط تیم Carver + Schicketanz طراحی شده است.

هر شهر باید یک معمار افسانه ای چون Frank Gehry داشته باشد که ساختمان های خاص خود را از سال 1962 به معماری وارد کرده است.

برای عملی بودن، محدود کردن معماری به تأثیرات بومی، یک خیابان یکنواخت با نماهای یکنواخت ایجاد می کند که ناخودآگاهی طراحی را از بین می برد. هر شهر باید یک معمار افسانه ای چون Frank Gehry داشته باشد که ساختمان های خاص خود را از سال 1962 به معماری وارد کرده است.

هر شهر باید دارای یک مجموعه از معماران داشته باشد که اهمیت هویت منطقه ای را تشخیص داده و به مسائل واقعی سایت پاسخ دهند. به عنوان مثال، در حین پرداختن به پایداری مواد، باید به مسائل نظیر چگونگی انجام چنین مواردی به عنوان معیارهای مختلف مانند کد ساختمان منطقه توجه شود. چه به منظور ساخت و ساز یا اهداف تزئینی، منابع محلی اغلب برای ایجاد نوعی از معماری که از محیط برگرفته شده و به محیط اشاره دارد، توصیه می شوند.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که این نوع معماری به معماری بومی محدود شده است

به طور خلاصه، یک تصور غلط رایج وجود دارد که این نوع معماری به معماری بومی محدود شده است. فرض بر این است که معماری مدرن فقط شامل مواد ساخته شده از ماشین می شود که از جای دیگری آمده و در کنار هم سوار می شوند. بعضی از مشتریان با افتخار بیان می کنند که مصالح نهایی اصلی را از خارج از کشور وارد کرده اند. به نظر می رسد این غیر معقول است که سنگ مرمر از هند و گچ از ایران وارد شود. نتیجه چنین ادراکاتی باعث می شود که ساختمان ها کم ترین میزان توجه را به منطقه بومی خود داشته باشند. چنین سازه هایی که کاملا بی توجه به محیط اطراف هستند، اغلب از اجرای اصول طراحی محیط زیست سرباز می کنند.

آنها مشکلاتی را ایجاد می کنند و آنها را از طریق روشنایی مصنوعی و سیستم های تهویه مطبوع حل می کنند. به همین دلیل است که این خانه ویلایی نمونه ای کامل از معماری مدرن است که به محل خود توجه می کند. اهمیت مستمر نور طبیعی و تهویه در این ساختمان قابل چشم پوشی نیست. استفاده از نور آفتاب نه فقط برای دید، بلکه برای ایجاد حس آرامش و رفاه است. برای بالا بردن آن، گستره وسیعی از 4.4kW  photo-voltaic روی پشت بام پخش شده که تولید تقریبا 80 درصد از کل انرژی مورد نیاز خانه را بر عهده دارد.

گاهی اوقات معماران ساختمان های طراحی شده را فقط برای نمایش طراحی می کنند. به عملکرد فضاهای داخلی و یا اینکه آیا آنها برای راحتی انسان مناسب هستند یا خیر، توجه کمتری دارند. این خانه نه تنها به آسایش حرارتی، بلکه به روشنایی، تهویه و توجه به شیوه زندگی لوکس که مشتری می خواهد، توجه می کند. این اقامتگاه به زیبایی در دل طبیعت آرامیده و با چشم انداز ترکیب شده است. شکل نهایی آن پس از اتمام ساخت ظاهر می شود که به نظر می رسد که ساختمان ابتدا ساخته شده و پس از آن چشم انداز حک شده و در اطراف آن شکل گرفته است. طبیعت در همه اشکال خود موجود است و با معماری درآمیخته است.

اطلاعات پروژه

محل: Big Sur, California, USA

معماران: Carver + Schicketanz

سال انجام: 2012

مساحت زمین: 5600 فوت مربع

عکسها: Carver + Schicketanz

نورپردازی پروژه در شب

متریال طبیعی

طراحی فضای سبز اطراف پروژه

نما و نحوه ارتباط با طبیعت اطراف

فضای مخصوص حمام آفتاب

پنجره های سرتاسری تمام شیشه

فضای نشیمن داخلی و منظره

 

 

تحریریه معماری پویانو / اکبری