طراحی خانه در کارخانه 5Lmeet / معماری DAGA Architects

طراحی خانه در کارخانه 5Lmeet / معماری DAGA Architects

این پروژه طراحی آپارتمان در کارخانه 5Lmeet در هوتونگ – کارخانه سنگزنی غرب پکن واقع شده است، یک حیاط کوچک که در اصل با نام Ruihua Dyestuff در جمهوری چین شناخته شده است. این پروژه معماری برای تبدیل حیاط سنتی تاریخی به یک آپارتمان اجاره ای جذاب در پکن انجام شده است.

طراحی آپارتمان در کارخانه 5Lmeet / معماری DAGA Architects

 تبدیل حیاط سنتی تاریخی به یک آپارتمان اجاره ای جذاب در پکن

ورودی از یک دروازه چوب انعطاف پذیر ساخته شده است که به حیاط ختم می شود

آپارتمان توسط سه حیاط متصل شده است، ورودی از یک دروازه چوب انعطاف پذیر ساخته شده است که به حیاط ختم می شود و به منطقه پذیرش جلو در سمت چپ و آشپزخانه مرکزی در سمت راست تقسیم شده است.

آپارتمان توسط سه حیاط متصل شده استآشپزخانه به درختان باستانی در حیاط دید دارد. این درختان باستانی به طور عمدی از طرح خارج نگه داشته شده اند تا حیاط نگه داشته شوند و آشپزخانه با کرتین وال منحصر به فرد از حیاط جدا شده است.

آشپزخانه به درختان باستانی در حیاط دید دارد

اتاق ناهارخوری یک فضای انعطاف پذیر است که می تواند به عنوان منطقه ناهار خوری ساکنان آپارتمان یا محل عمومی برای گرد هم آیی استفاده شود. تالار طولانی و باریک در غرب به اتاق مهمان منتهی می شود. پنج یا شش اتاق مهمان بر اساس ساختار معماری اصلی ساختمان در نظر گرفته شده است.

اتاق ناهارخوری یک فضای انعطاف پذیر است

 پنج یا شش اتاق مهمان بر اساس ساختار معماری اصلی ساختمان در نظر گرفته شده است.

شفافیت شیشه به این معنی است که نور آفتاب مورد نیاز را مسدود نخواهد کرد و دید اولیه ساختمان را مختل نخواهد کرد و باعث ایجاد تعادل بصری و مکانی نسبت به ساختمان قدیمی خواهد شد. بنابراین، بخش گسترده ای از کل حیاط در قالب یک جعبه شیشه ای ساخته شده است.

بخش گسترده ای از کل حیاط در قالب یک جعبه شیشه ای ساخته شده است.

با ورود نور به داخل و حرکت نور و مردم در اطراف، کل فضا پر از انرژی است. هنگامی که نور خورشید از طریق شیشه ای شفاف به داخل آپارتمان می آید، انرژی و گرما در آپارتمان به ارمغان می آورد.

با ورود نور به داخل و حرکت نور و مردم در اطراف، کل فضا پر از انرژی است

 

 

 

 

 

طراحی آپارتمان در کارخانه

www.archdaily.com