طراحی خانه درختی Tulum / طراحی داخلی و معماری CO_LAB

طراحی خانه درختی Tulum / طراحی داخلی و معماری CO_LAB

طراحی خانه درختی Tulum : این مهمان خانه بتنی سفید رنگ، در تفریحگاه مکزیکی Tulum واقع شده و با شاخ و برگ درختان متراکم گرمسیری منطقه احاطه شده است؛ منظره ای که از روی تراس سقفی ساختمان قابل تماشا می باشد.

خانه درختی Tulum که در این ماه افتتاح خواهد شد، توسط شرکت بومی CO_LAB Design Office  به صورت یک اقامتگاه خصوصی پنج خوابه طراحی شده و در میان جنگل متراکم مانگرو و ردیفی از درختان نخل قرار گرفته است.

طراحی خانه درختینمای ساختمان از بتن سفید صیقل داده شده ساخته شده و از جاده اصلی ساحل Tulum دیده می شود؛ جایی که بیشتر اقامتگاه ها، رستوران ها و فروشگاه های منطقه در آن قرار گرفته اند.

کار اصلی CO_LAB درواقع بازسازی سازه ای بود که چندین بار فضاهایی به آن اضافه شده بود. به گفته استودیو: ” چالش اصلی پروژه این بود که اتاق های جدا و مختلف ساختمان را بازسازماندهی کرده و آن ها را به یک طرح یکپارچه تبدیل کنیم، زیبایی ساختمان را منسجم کنیم و ارتباط آن با جنگل بیرون را افزایش دهیم. ”

اکنون خانه می تواند به عنوان یک اقامتگاه سه خوابه اجاره داده شود که میهمانان تنها به طبقات بالایی آن دسترسی دارند، یا می تواند به عنوان یک خانه کامل پنج خوابه با احتساب طبقه پایینی، اجاره داده شود. یک عرشه چوبی از خانه به سمت جنگل جلو آمده و دسترسی به طبقه دوم ساختمان را از طریق یک پلکان عریض فراهم کرده است.

در سراسر ملک فضاهایی باز طراحی شده اند، بنابراین اکثر اتاق ها دسترسی مستقیم به بالکن ها یا تراس هایی دارند که داخلشان دوش و صندلی های معلق در نظر گرفته شده است.

CO_LAB برای طراحی فضای داخل خانه با طراح Annabelle Kutucu همکاری کرده است؛ در نتیجه این کار مشترک، فضای داخلی سراسر پر از محصولاتی است که توسط هنرمندان محلی ساخته شده اند، از جمله نجاران، بافندگان سبد، سفالگران La Chicharra و منسوجات Caravana.

به گفته تیم طراح: ” نور و هوا در میان فضای آرام اتاق ها جریان دارد. داخل اتاق ها نیز با فرش های Oaxacan و مبلمانی تزیین شده است که یا به طور سفارشی توسط هنرمندان مریدین ساخته شده اند و یا از بازار هفتگی آنتیک فروشی مکزیک خریداری شده اند. ”

Kutucu و CO_LAB مبلمان چوبی تیره رنگ را در کنار فرش ها و چرم هایی با رنگ خنثی قرار داده و پالت رنگی نرمی را در فضا ایجاد کرده اند.

از بتنی مشابه آن چه که در نمای ساختمان به کار رفته، برای پوشش اکثر سطوح داخلی نیز استفاده شده است.

تراس بزرگی روی سقف طراحی شده است که چندین مبلمان مختلف و یک میز ناهارخوری 12 نفره در آن قرار دارد که افراد می توانند در این فضا نشسته و از چشم اندازهای طبیعی اطراف ساختمان لذت ببرند. همچنین فضایی آلاچیق مانند در این بخش وجود دارد که توسط ردیفی از چوب ها، سایه اندازی شده است.

شرکت CO_LAB توسط دو معمار Joshua Beck و Joana Gomes تاسیس شده است. خانه درختی Tulum در حال حاضر توسط گروه مسافرتی و مهمانداری Slow اداره می شود و درواقع بخشی از مجموعه املاک “هتل های طراحی” (Design Hotels) می باشد.

 

 

 

 

طراحی خانه درختی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen