طراحی خانه ایمن برای فرزندان خانه

طراحی خانه ایمن برای فرزندان خانه

طراحی خانه ایمن برای فرزندان خانه

زمانی که بخواهید از یک زندگی دو نفره در کنار همسر خود به زندگی ای سه نفره با یک فرزند قدم بگذارید، چیز های بسیاری در زندگی شما ملزم به تغییر کردن هستند. از جمله این تغییرات می توان به طراحی خانه ایمن و محیطی که در آن زندگی می کنید نیز اشاره کرد. لازم است با استفاده از ترفند های دکوراسیون ،دکوراسیونی ایمن را ایجاد کنید تا زندگی ای سالم تر و آرام تر را هم برای شما و هم برای فرزندتان به همراه داشته باشد.

برای این که بدانید چگونه می توانید خانه ای ایمن را برای فرزندان خود طراحی کنید، با پویانو همراه باشید :

طراحی خانه ایمن برای فرزندان خانه

در یک خانه بزرگ و بچه دار یکی از بزرگ ترین مشکلات، این است که در محیط خانه به خصوص در مکان هایی که با آب در ارتباط هستند، بتوان فضایی ایمن را برای کودکان ایجاد کرد. احتمال بروز سوختگی با گاز، فر و آب داغ، شیر آبی که باز مانده، لیز خوردن و البته وجود میکروب، از جمله خطراتی هستند که یک کودک را در محیط خانه تهدید می کنند. به همین دلیل بعد از بچه دار شدن در مکان هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی باید تغییرات لازم را انجام دهید.

در آشپزخانه ممکن است شیر آب هایی که به صورت آنی آب داغ را خارج می کنند باعث ایجاد سوختگی شوند و یا والدینی که در حمام می خواهند فرزند خود را بشویند ممکن است به دلیل کوتاهی شلنگ ها دچار مشکل شوند. اما در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژي امکانات بسیاری ایجاد شده اند که به شما کمک می کنند تا به فضای ایمن تری که به آن نیاز دارید دست پیدا کنید.

برای مثال شیر آب های اتوماتیک… این شیر آب ها با حرکت دست کار کرده و نیازی به باز و بسته شدن با دست ندارند. به همین دلیل برای مثال زمانی که فرزند شما مشغول بازی کردن با رنگ و یا خمیر است، زمانی که بخواهد دست خود را بشوید نیازی نیست که با دست کثیف خود شیر را باز کند. این گونه می توانید فضای بهداشتی تری را برای فرزند خود ایجاد کنید.

استفاده از شیر آب های اتوماتیک در خانه

  • خطراتی که ممکن است در آشپزخانه و سرویس بهداشتی رخ دهند

آیا می دانید در صورتی که فضایی ایمن برای فرزند خود ایجاد نکنید ممکن است چه عواقبی را به همراه داشته باشد؟

در سرویس بهداشتی خطراتی مانند خفگی در وان، سوختگی با آب داغ، زمین خوردن و آسیب دیدن بر روی زمین خیس، بیماری های واگیردار به دلیل تماس با میکروب ها، حبس شدن در داخل حمام و برق گرفتگی از جمله اتفاقاتی هستند که ممکن است رخ دهند و در آشپزخانه از جمله خطرات ممکن می توان به سوختگی با گاز و آب جوش، گاز گرفتگی، بریدگی به دلیل وجود چاقو، چنگال و شیشه شکسته، یخ زدگی، زمین خوردن و برق گرفتگی اشاره کرد.

آشپزخانه ایمن برای فرزندان

برای جلوگیری از این اتفاقات کارهایی که باید انجام دهید بسیار ساده است:

  • در حمام و وان از کفپوش های ضد لغزش استفاده کنید.
  • محصولات بهداشتی و شیرآلات آنتی باکتریال را به کار ببرید.
  • برای پریز ها از محافظ ایمن استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از باز شدن کشوها و کابینت ها از قفل کودک استفاده کنید.
  • – شیر آب ها را با شیر آلات ترموستات دار جایگزین کنید که جریان آب، گرما و درجه حرارت را به میزان مشخص شده حفظ می کنند.
  • درب یخچال و فر را قفل کنید.
  • پوشش های حفاظتی را بر روی شعله های گاز قرار دهید.
  • لوازمی مانند چاقو و چنگال را داخل کشوهای قفل دار قرار بدهید.
  • برای کابینت های پایینی و کمد های قابل دسترس از قفل کودک استفاده کنید.
  • در گوشه میز ها و صفحه کابینت ها از ضربه گیر استفاده کنید.
  • برای عدم ورود کودکان به آشپزخانه در نبود شما، درب های محافظتی را به کار ببرید.

استفاده از درب حفاظتی برای عدم ورود کودک به آشپزخانه

تمام این کارهایی که در طراحی خانه ایمن انجام خواهید داد علاوه بر حفظ امنیت فرزندان، فضایی راحت تر را برای زندگی شما به همراه خواهد داشت و هم چنین باعث می شود تا کودکان بتوانند به صورت آزادانه تر و در امنیت بیشتری در خانه حرکت کنند. به همین منظور وظایفی وجود دارند که والدین باید به آن ها توجه داشته باشند.

از لحظه ای که فرزند شما متولد می شود، از نظر جسمانی به طور مداوم در حال رشد خواهد بود و به همین دلیل باید خطراتی که ممکن است در محیط داخلی و بیرونی رخ دهند را شناسایی کنید.

از آن جایی که در خانه باید امنیت کودک را حفظ کنید لازم است که برخی عادت های خود را نیز تغییر دهید. برای مثال اگر عادت دارید دارو های خود را جلوی چشم قرار دهید بعد از به دنیا آمدن فرزند خود باید آن ها را در کمد های بسته نگه داری کنید و یا اگر عادت به نشستن در مقابل پنجره دارید، برای جلوگیری از خطر، لازم است که هر گونه وسیله و صندلی ای که کودک بتواند به روی آن رفته و پنجره باز کند از جلوی پنجره ها بردارید.

خانه امن برای فرزندانتان

اگر می خواهید خانواده بزرگ تری را تشکیل دهید، ایجاد فضایی ایمن برای اعضای کوچک خانواده در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و اتاق نشیمن، هم برای شما و هم برای آن ها اقدام مناسبی خواهد بود.

زمانی که در آشپزخانه مشغول آشپزی کردن هستید، نگاه کردن کودکان و حتی کمک کردن آن ها به شما، می تواند در رشدشان بسیار مفید باشد. اما اگر قد او به کابینت ها نرسد ممکن است باعث خسته شدن و هواس پرتی او بشود. برای این منظور از چهارپایه ها و یا نردبان های کوچک استفاده کرده و حتی می توانید آن ها را به رنگ محبوب فرزند خود رنگ آمیزی کنید.

 چهارپایه ها و یا نردبان های کوچک

امروزه آشپزخانه ها به یکی از مکان های اصلی خانه برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر تبدیل شده اند. به همین دلیل در مکان های مشترکی مانند آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی از رنگ های مورد علاقه فرزند خود استفاده کنید.

این روش باعث می شود تا غذا دادن و یا حمام کردن فرزندان به کار ساده تری تبدیل شود. زیرا این رنگ ها می توانند توجه فرزند شما را به خود جلب کرده و انجام آن کار را ساده تر کنند. رنگ هایی مانند آبی و صورتی، به همان اندازه اتاق خواب می توانند در آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز کارآمد باشند. برای این منظور نیازی نیست که تمام این مکان ها را به رنگ های صورتی و آبی رنگ آمیزی کنید. اختصاص تنها بخشی از این مکان ها به دکوراسیون محبوب فرزندتان می تواند بسیار موثر باشد.

استفاده از رنگ های محبوب فرزند در آشپزخانه

حمام کردن کودکان می تواند به یک کابوس برای آن ها تبدیل شود و البته بیشترین سختی این روند برای والدین خواهد بود. به همین دلیل با ایجاد فضایی جذاب تر می توانید حمام کردن را به کار لذت بخشی برای فرزند خود تبدیل کنید. برای مثال نصب تصاویری جذاب، خنده دار و کودکانه به دیوار حمام می تواند  بسیار موثر واقع شود. حتی المان هایی از شخصیت های محبوب او بر روی حوله و یا اسباب بازی های مخصوص حمام نیز می توانند این روند را ساده تر کنند.

اسباب بازی های مخصوص حمام

شاید نتوان تمام محیط خانه را به فضایی امن برای کودکان تبدیل کرد، اما ایجاد برخی تغییرات کلی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. برای این منظور خطرات احتمالی ای که ممکن است رخ دهند را بررسی کرده و یادداشت کنید و سپس نسبت به اهمیت آن ها شروع به ایجاد تغییرات در طراحی خانه ایمن و چیدمان آن کنید. مطمئن باشید هر گونه تغییر مفیدی در راحتی شما و امنیت فرزندتان بسیار تاثیر گذار خواهد بود و فضای خانوادگی آرامش بخش تری را به همراه خواهد داشت.