طراحی حیاط و آلاچیق به سبک روستیک

طراحی حیاط و آلاچیق به سبک روستیک

طراحی حیاط و آلاچیق ؛ با نزدیک شدن تابستان وقت دورهمی های دلچسب در فضای باز نیز فرا رسیده و همه مایل هستند از لحظات خود در کنار دوستان و خانواده لذت ببرند. فضای این دورهمی های دلخواه می تواند قسمتی از محیط پاسیو، بالکن و آلاچیق شما باشد. اگر هنوز برای شکل دادن به فضای دورهمی مورد نظر خود دست به کار نشده اید، دست نگه دارید. ما برایتان پیشنهاد فوق العاده ای داریم.

یکی از سبک هایی که برای طراحی دکوراسیون فضاهای باز و نیمه باز و ایجاد محیط صمیمی دورهمی کاربرد جالب و زیبایی دارد، سبک روستیک است. این سبک به خوبی حس و حال صمیمیت را به فضا منتقل کرده و از این رو یک انتخاب مناسب برای شکل دادن به فضایی است که فکر دورهمی داشتن در آن را در سر دارید.

با پویانو و ایده های سبک روستیک برای طراحی فضای باز مورد نظر خود همراه شوید.

تخت های چوبی در طراحی حیاط و آلاچیق

تخت های چوبی از اولین گزینه هایی هستند که می توانید برای ساختن فضای باز دلخواه خود به سبک روستیک استفاده کنید. تخت های چوبی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، با انواعی که در اتاق خواب خود می گذارید کمی فرق دارند. این تخت ها دارای محل تکیه بوده و مناسب دورهمی در فضای باز هستند. نمونه آن ها را به وفور در رستوران های سنتی دیده اید. می توان یک تخت معمولی را نیز با کمی تغییر به چنین تختی تغییر داد یا با تکیه دادن آن به دیوار و قرار دادن چند کوسن در پشت آن فضای راحتی برای نشستن ایجاد کرد. با داشتن چنین تختی شما از دورهمی های صمیمی خود در فضای باز لذت خواهید برد و می توانید به راحتی برای ساعت ها به استراحت بپردازید.

سبدهای بلا استفاده

یکی از وسایلی که می توانید از آن برای دادن هویت روستیک به فضای مورد نظر خود استفاده کنید، سبد است. سبدهای حصیری و فلزی از جمله سبدهایی هستند که می توانند همخوانی زیبا و دلنشینی با دیگر وسایل سبک روستیک شما ایجاد کرده و به فضا جذابیت بدهند. شما می توانید گل ها یا میوه های خود را داخل این سبد قرار داده و به این طریق آن ها را در دورهمی های شبانگاهی خود سهیم کنید. اگر دوست داشته باشید، می توانید سبدهایتان را با اضافه کردن روبان، کمی تزیین کنید، اما به طور کلی در سبک روستیک همه وسایل در نهایت سادگی حفظ می شوند و همین دلیل زیبایی خاص و متفاوت آن هاست.

شمع های دست ساز

اگر می خواهید دکوراسیون فضای باز خود را تمام و کمال به شکل روستیک در بیاورید، باید در رابطه با جزییات کوچک نیز فکر کنید. برای مثال شمع هایی که در طراحی دکوراسیون به سبک روستیک مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است از انواع طبیعی و دست ساز باشند. این شمع ها را می توانید خودتان با تهیه کردن پارافین و فتیله و استفاده از یک قالب مناسب به سادگی درست کنید. اگر وسایلی را که درسبک روستیک مورد استفاده قرار می دهید، خودتان به وجود بیاورید، در زمان استفاده از آن ها به صورت ناخودآگاه حس بهتری خواهید داشت. این همان خصوصیت سبک روستیک است که آن را محبوب کرده است.

شومینه سنگی در طراحی حیاط و آلاچیق

یک فضای باز برای دورهمی، آن هم به سبک روستیک، بدون شومینه معنایی نخواهد داشت. شومینه یکی از آن قسمت هایی است که اگر می خواهید برای حیاط یا بالکن خود سنگ تمام بگذارید، باید حتما گوشه ای از فضا را به آن اختصاص دهید. اگر می خواهید شومینه تان حالت روستیک داشته باشد، آن را به صورت سنگی در نظر بگیرید و از چوب های طبیعی برای آتش روشن کردن استفاده کنید. اگر یک شومینه، هرچند هم کوچک در محیط وجود داشته باشد، فضای قرار گرفتن مبلمان شما به خوی تعریف خواهد شد. می توانید تخت ها یا صندلی های راحتی در نظر گرفته شده را در اطراف شومینه قرار دهید تا در روزهای سرد هم بتوانید از هوای آزاد لذت ببرید.

میز تراش نخورده

دورهمی در فضای باز نیازمند محیطی است که همه را دور یکدیگر جمع کند. چنین فضایی را می توان به ساده ترین شکل ممکن با در نظر گرفتن یک میز کوچک به وجود آورد. اگر یک میز تمام روستیک می خواهید، باید یکی سفارش دهید و یا خودتان به ساخت آن اقدام کنید. میزهای سبک روستیک به طور عمده از قرار گرفتن قطعات برش خورده تنه درختان در کنار یکدیگر به وجود می آیند. سطح میز های روستیک و لبه های آن ها تراش نخورده و غیر صیقلی هستند و این به خاطر حفظ ماهیت اولیه آن هاست که همان خصوصیت سبک روستیک را تشکیل می دهد.

صندلی های حصیری در طراحی حیاط و آلاچیق

یکی دیگر از وسایلی که می توان از آن به عنوان شکل دهنده ی سبک روستیک نام برد، صندلی حصیری است. صندلی های حصیری از آن جا که در مناطق روستایی، مورد استفاده قرار می گیرند، گزینه های خوبی برای دادن جلوه روستیک به فضای دورهمی های شما هستند. از صندلی های حصیری می توانید دور میز غذاخوری کوچک یا به صورت جداگانه در فضا استفاده کنید. صندلی های حصیری به خوبی با متریال های اصلی سبک روستیک، از جمله سنگ و چوب همنشینی پیدا کرده و فضای گرم و زیبایی به محیط بالکن یا حیاط شما هدیه خواهند داد.

صندوقچه عتیقه

بسیاری از ما وسایل عتیقه ای را که نسل اندر نسل به دستمان رسیده اند، همچنان در گوشه ای از منزل خود نگهداری می کنیم. خیلی جالب است اگر این وسایل برای شکل دادن به فضای دورهمی های صمیمی خانوادگی مورد استفاده قرار گیرند. این وسایل قدیمی حال و هوای افرادی را که شاید دیگر در میان ما نیستند و آن ها را برایمان به خاطره گذاشته اند در فضا به جریان در می آورند و به همین خاطر استفاده از آن ها می تواند صمیمیتی به فضا بدهد که شاید از پس دیگر گزینه ها بر نیاید. اگر شما هم از موهبت داشتن عتیقه های خانوادگی برخوردار هستید، می توانید از آن ها به عنوان وسایل چیدمان دورهمی هایتان استفاده کنید. برای مثال یک صندوقچه قدیمی می تواند نقش یک میز زیبا را در کنار صندلی های شما داشته باشد.

فانوس های آویز در طراحی حیاط و آلاچیق

اگر بخواهیم به گزینه دیگری از مواردی که دکوراسیون روستیک را تشکیل می دهند، اشاره کنیم، بدون شک باید به سراغ فانوس های آویز برویم. فانوس ها از وسایلی هستند که در همه خانه های روستایی پیدا می شوند و این به خوبی هویت روستیک زادگاه آن ها را نشان می دهد. فانوس ها را می توانید از فروشگاه های مخصوص خرید لوازم دکوراتیو تهیه کنید. معمولا فانوس های ساده تر که فقط از شیشه و فلز تشکیل شده اند، برای طراحی دکوراسیون روستیک به کار می آیند. این فانوس ها را می توانید به صورت آویز در فضا قرار دهید تا هم محیط دورهمی هایتان را روشن کنند و هم به آن زیبایی بدهند.

گلدان های ساده

یک پاسیو یا بالکن بدون گلدان هم می شود؟ مطمئن باشید که ما چنین گزینه مهمی را فراموش نکرده ایم. تقریبا هر جایی که قرار است شما قسمتی از وقت خود را در آن بگذرانید، نیازمند گل و گیاه است. گیاهان فضای زندگی ما را زیبا و مطبوع می کنند و از این رو نمی توان از کاربرد مفید آن ها، به خصوص در فضای باز چشم پوشید. حال برای این که گیاهان خود را به سبک روستیک در فضا قرار دهید، تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از گلدان هایی است که به سادگی قابل تهیه هستند. سطل های فلزی و گلدان های سفالی از ساده ترین مواردی هستند که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید و در عین حال به خوبی حس روستیک را به فضا القا می کنند.

نیمکت و صندلی قدیمی در طراحی حیاط و آلاچیق

در بسیار از منازل و حیاط هایشان می توان صندلی ها و نیمکت های قدیمی را دید که عمرشان به اتمام رسیده و با از دست دادن کاربردشان در گوشه ای از فضا افتاده و خاک می خورند. این نیمکت ها و صندلی ها، بر خلاف این که شاید به طور کلی کاربردی نداشته باشند، دقیقا مناسب طراحی دکوراسیون به سبک روستیک هستند. چنین صندلی هایی به خوبی با حال و هوای روستیک دکور شما جور می شوند و می توانند به زیبایی در تناسب با فضا قرار بگیرند. همچنین می توان به کمک آن ها یک گوشه دنج و متمایز در فضا به وجود آورد که مسلما بسیار فریبنده و دلچسب خواهد بود.

طراحی حیاط و آلاچیق

 

 

 

طراحی حیاط و آلاچیق

تحریریه پویانو