طراحی جئوپارک در نروژ / Helen & Hard

طراحی جئوپارک در نروژ / Helen & Hard

توضیحات متن جئوپارک توسط معماران ارائه شده است. به عنوان پایگاه صنعت نفت در حال رشد نروژ ، استاوانگر به سرعت تبدیل به یک مرکز دانش شد که متخصصان را از سراسر جهان به خود جلب کرد. هلن و هارد در بسیاری از پروژه ها ، از جمله مهمترین آنها در ژئوپارک ، به دنبال هماهنگی تخصص و منابع مادی صنعت فراساحلی با توسعه شهری پایدار است. این پارک یک فضای شهری بازیگوش در کنار دریاچه استاوانگر است که از یک مکان خالی در مجاورت موزه نفت استفاده می کند. ما در فرآیند طراحی از سه منبع مختلف محلی بهره گرفته ایم: اول ، تخصص زمین شناسی و لرزه نگاری صنعت نفت؛ دوم ، فناوری ، مواد و ضایعات مربوط به تولید نفت؛ و سوم ، ایده ها و همکاری با گروه های جوانان محلی برای برنامه نویسی و ساخت پارک جدید.

این پروژه در سال 2004 توسط H&H آغاز شد. پس از تلاشها و بحثهای سیاسی بسیاری ، این برنامه بعنوان بخشی از برنامه فرهنگ پایتخت اروپای استاوانگر در سال 2008 پذیرفته شد.

هدف اولیه این بود که یک تجربه ملموس از مخزن نفت و گاز ترول ارائه دهیم.  تقریبا با ارزش ترین زمین نروژ ، 2000 – 3000 متر زیر دریاها پنهان شده است. توپوگرافی پارک براساس لایه های زمین شناسی ، “لایه” ، از میدان ترول است که در مقیاس 1: 500 بازسازی شده است. این “منظره جغرافیایی” در یک دنباله آزمایشی توسعه داده شد: مرحله اول یک مانور دیجیتالی بود ، که در آن 15 لایه زمین شناسی تا حدی پوست برداشته و در معرض دید قرار گرفتند و یک پارک شیب دار به سمت خورشید و مرکز میدان ایجاد کردند. مرحله دوم شامل کارگاههای آموزشی با گروههای جوانان بود. در اینجا ، عملکرد لایه های رسوبی برای فعالیت هایی از قبیل دوچرخه سواری ، کوهنوردی ، نمایشگاه ، کنسرت ، پرش ، توپ بازی و سرمازدگی برنامه ریزی شده است. لایه حاوی روغن ، از جمله چاه های حفاری آن ، به پارک اسکیت تبدیل شد ، در حالی که چین های زمین شناسی به عنوان دیوارهای نمایشگاه برای نقاشی های دیواری و هنرهای خیابانی استفاده می شدند.

در مرحله سوم ، سطوح و تاسیسات با استفاده از عناصر بازیافتی و تغییر شکل یافته از تاسیسات نفتی ، سکوی نفتی متروکه Frigg ، پایه های فراساحلی ، تأمین کنندگان تجهیزات و انبوه های قراضه ایجاد شد. انتخاب عناصر و مواد به همراه گروه های جوانان که از سایت های صنعتی خارج از مرکز شهر بازدید می کردند ، انجام شد. برخی از تأسیسات از شرکتها وام گرفته می شوند ، برخی به آنها داده می شود و برخی دیگر به عنوان قراضه ارزان خریداری می شوند. این پارک در تمام ساعات مورد استفاده بچه ها ، والدین و جوانان است و مکان قبلی را رها کرده و به یک نقطه ملاقات اجتماعی تبدیل می کند. این پارک در ابتدا برای یک دوره موقت یک ساله برنامه ریزی شده بود ، اما هنوز 5 سال از آن زمان می گذرد و بحثی در حال انجام است تا این پارک دائمی شود.

تحریریه معماری و دکوراسیون |پویانو