طراحی به سبک فرانسوی

بایدهای طراحی به سبک فرانسوی ؛ در این پست میخواهیم شما را با شیوه ساده اما شیک که فرانسوی‌ها خانه خود را با این قوانین دکور میکنند آشنا کنیم. گاهی همچون موهای رها کرده در باد تصادفی و گاهی با ظرافتی همچون دکوراسیون سلطنتی. با پویانو برای آشنا شدن با رازهای طراحی به سبک فرانسوی ها آشنا شوید.

احترام گذاشتن به گذشته و تاریخ

از آنجا که پروژه‌هایی که بررسی میشوند همگی ساختمان‌هایی متعلق به قرن هفدهم و هجدهم و نوزدهم هستند که در قلب پاریس ساخته شده‌اند و قدمت آن‌ها به تاریخ و گذشته دور و درازی بر میگردد ، هر آپارتمان داستان دوست داشتنی خودش را دارد و جادویی منحصر به فرد که باید به آن احترام گذاشته شود. یک طراحی خوب باید هویت نمادین و ظرافت فضایی با تجملات کاربردی را هر دو با هم و همزمان داشته باشد. به عنوان مثال اگر خانه‌ای که طراحی میشود دارای گچبری‌های سقفی است باید از هر گونه نورپردازی سقفی که باعث از بین رفتن یا مخفی شدن این تزئینات خانه میگردد، اجتناب کرد و به جای آن از نورپردازی دراماتیک لامپ‌های دیواری و ایستاده بهره برد.

رویکرد آنتی دکور

وقتی با کارفرمایی که دارای سلایق سنتی فرانسوی فراوان است مواجه هستید باید او را برای انتخاب یک شیوه التقاطی متقاعد کنید. انجام این کار دشوار خواهد بود. طراح در اینجا میگوید سعی بر آن داشته عناصری را در کنار هم قرار دهد که در فضای اولیه نمیتوانستند در کنار هم باشند. در این اتاق مستر پرتره‌هایی از قرن شانزدهم تا ۱۹۶۰ روی دیوار نصب شده است. کفپوش چرمی و در گوشه یک صندلی دسته‌دار از ۱۹۲۰ قرار دارد. ایده کلی “آنتی دکور” بود.

طراحی به سبک فرانسویسخت نگیرید!

از مد و فشن آسان فرانسوی الهام بگیرید. در عین بی نظمی زیبا و موزون هستند.  در دکوراسیون فرانسوی همه چیز عالی و تمام و کمال نیست.

قانون اول دکوراسیون فرانسوی این است که خیلی تلاش نکنید! آن را ساده بگیرید. وینتیج را با جدید ترکیب کنید و اجازه دهید خاطرات و دستاوردهایی که از سفرهای مختلف به منزل آورده‌اید خانه شما را شکل دهند تا اینکه صرفا به یک استایل و سبک خاص پایبند باشید.

با آنکه فرانسوی‌ها دلبستگی زیادی به دکور تمام سفید شیک دارند اما رنگ میتواند پلی میان فاصله جدید و قدیم باشد. پس قانون بعدی این است: هیچ قانونی وجود ندارد. شما میتوانید رنگ‌ها ، دوره‌های مختلف تاریخی و هر سبک و سیاقی که به دلتان مینشیند در دکور منزلتان داشته باشید و چه چیزی بیشتر از این فرانسوی است؟!

یک طراح میگوید دکوراسیون خوب به سبک فرانسوی دکوراسیونی است که تمامی فضاها قابل استفاده باشند ، از مبلمان تا زیبایی شناسی همگی باید کاربردی باشند و عملکردی داشته باشند. همچنین دکوراسیون باید هویت و سبک زندگی صاحب خانه یا کارفرما را بازتاب دهد. بهتر است عناصر طراحی کمتری داخل اتاق داشته باشیم. مثل قطعات وینتیج زیبا یا وسایل دستساز.

به ترندها تکیه نکنید. ترند ها در دنیای مد و فشن ، غذا و دکور میایند و میروند اما اصل‌ها قابل اعتمادند ؛ ریشه‌دار همچون درختی کهن. پس در بازسازی و تغییر دکوراسیون به آنچه که پیش از این بوده است باید احترام گذاشت و آن را دستخوش تغییرهای بنیادین قرار نداد. قدمت این خانه به قرن هجدهم باز میگردد و قطعا طی سال‌ها تغییرات فراوانی را به خود دیده است. هر نسل سهم خود را در مدرنیزاتیون آن ایفا کرده است. اما خانه ذاتا همانگونه که همیشه بوده است باقی مانده است. طراح میگوید ما خانه را بازسازی کردیم اما با حفط و احترام به آنچه که نسل‌های گذشته انجام داده بودند. این بهترین راه برای زنده نگه داشتن آن است.

 

 

طراحی به سبک فرانسوی

گرداوری در تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: elledecor