طراحی بستنی فروشی ICE SCREAM / گروه معماری آستتیک

طراحی بستنی فروشی ICE SCREAM

طراحی بستنی فروشی ICE SCREAM / گروه معماری آستتیک

طراحی بستنی فروشی ICE SCREAM ؛ با الهام از جنبش طراحی ممفیس دهه 80، فروشگاه آیس کریم طرح نان بستنی قیفی به سبک مدرنیسم، هنر پاپ، و البته اندکی هم به سبک طراحی کیتچ دهه 1950 است. سالن پذیرایی بستنی نیتروژن با 24 صندلی، بیانگر برونکس یا به عبارت دیگر همان مرکز خرید ” مال ات بی پلازا” است. مفهوم نام مرکز تجاری مطمئناً می­تواند به دنیای طراحی کمک کند. اشکال هندسی نئون که در قسمت جلوی فروشگاه به صورت درهم و برهم شناور طراحی شده است، توجه شما را به سمت جاذبه ­های بیشتر نیتروژن داخل جلب می­کند.

Ice Scream Shop / Asthetíque

معماران: Asthetíque

محل: برونکس، نیویورک، آمریکا

دسته بندی: فست فود

مساحت: 457 متر مربع (1500 فوت مربع)

سال تکمیل پروژه: 8201

عکس‌ها از: Costas Picadas

با الهام از جنبش طراحی ممفیس دهه 80، فروشگاه آیس کریم طرح نان بستنی قیفی به سبک مدرنیسم، هنر پاپ، و البته اندکی هم به سبک طراحی کیتچ دهه 1950 است. سالن پذیرایی بستنی نیتروژن با 24 صندلی، بیانگر برونکس یا به عبارت دیگر همان مرکز خرید ” مال ات بی پلازا” است. مفهوم نام مرکز تجاری مطمئناً می­تواند به دنیای طراحی کمک کند. اشکال هندسی نئون که در قسمت جلوی فروشگاه به صورت درهم و برهم شناور طراحی شده است، توجه شما را به سمت جاذبه­ های بیشتر نیتروژن داخل جلب می­کند.

فضای ورودی با تخت های چوب بلوط طبیعی سفید رنگی پوشیده شده است، که در بدو ورود به مغازه پذیرای گرم شما هستند، چهار طرح طاق اصلی در فضای داخلی فروشگاه طراحی شدند. لبه ­های داخلی این طاق­ها با چراغ های نورپردازی های ال ای دی چند رنگی شاخص و برجسته شده­ اند و در واقع بر طرح قوسی شکل آنها تاکید بیشتری شده است. نورپردازی به آرامی طیف رنگ­های متناوبی را می تاباند و باعث پویایی و ایجاد حرکت مداوم می­شود. سطح روی داخل هر طاق با کاشی­های صورتی رنگی پوشیده شده و با یک آرم و شعار چوبی منحصر به فرد با نوری در پس زمینه آرم تزیین شده است. مثلا یکی از شعارها این است: “فروشگاه آیس کریم بهتر از درمان است”، و شما را به یاد خوشی و نشاطی می اندازد که خامه یخ زده منتقل می­کند. نمایش هماهنگ نور در لبه­ های دور قاب سقف هم ادامه دارد.

تمامی لبه­ ها، در محلی که دیوار با سقف اتصال پیدا می­کند، به صورت منحنی اجرا شده است؛ انگار که با یک اسکوپ بستنی تراشیده شده است. نور روی این سطح منحنی پخش می­شود و به نرمی و خیلی غیر ملموس بر معماری فضا تاکید دارد و آن را شاخص تر می­کند. میز مشترک 15 نفره و سفارشی در مرکز فضای بستنی فروشی قرار دارد. یک تخته چوب بلوط سفید رنگی که روی دو پایه بزرگ استوانه ای شکل به رنگ صورتی است مصالح و فرم میز را شکل می­دهند. تمام صندلی­های چهار پایهء بی­پشتی به رنگ سفید هستند تا کنتراست واضحی با پالتهای پاستلی رنگی و خاموش داشته باشند. در مقابل دیوارهای قوس­دار میزهای چوبی بلندی با لبه هایی از جنس ورق برنجی، چیده شده است و در واقع با جزییات طراحی میز بزرگ وسط فروشگاه ست شده­اند.

ویژگی اصلی معماری فروشگاه پیشخوان سفارش و صندوق آن است. نمای خارجی پیشخوان به سفارش مشتری رنگ شده است تا با قطعات رنگارنگ مختص برند مطابقت داشته باشد. فرم­های پاستلی صورتی، آبی و زرد یک پوشش انتزاعی را به وجود می آورند که با اشکال هندسی سفیدی پوشانده شده­ اند. این ویژگی جالب، توجه مشتریان را جلب می­کند تا از روند متمایز به کارگیری از نیتروژن مایع برای تولید نرم ترین بستنی عکس بگیرند.

 

با طراحی داخلی بستنی فروشی به سبک نئو ممفیس، فروشگاه آیس کریم با فضایی شاد و زنده و در عین حال آرام اجرا شد، که بیانگر تعطیلات کاملی است. ارتقا آگاهانه تجربه نام تجاری آیس کریم نیتروژن و همچنین استفاده از به روزرسانی های شجاعانه و مدرن در فضای بستنی فروشی مرسوم و معمولی، کاری بود که گروه معماری آستتیک در نظر گرفت و در طراحی و اجرا انجام داد. نوستالژی این دوره که همان استفاده از نوآوری و عناصر مدرن هستند به کمک آمد تا دل­ها را با یک اسکوپ بستنی در یک لحظه فریب دهد.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون پویانو | غفاری

archdaily