طراحی باغ ویلا و محوطه ؛ این عناصر را فراموش نکنید!

طراحی باغ ویلا و محوطه

طراحی باغ ویلا و محوطه ؛ این عناصر را فراموش نکنید!

نشستن در طبیعت و لذت بردن از فضای سبز، حس طراوت و شادابی را برای ما به ارمغان می آورد. خیلی خوب است اگر بتوان طبیعتی هر چند کوچک در نزدیکی خانه یا اقامتگاه شخصی خود ایجاد کرد. طراحی خوب و مناسب فضای سبز خصوصی باعث استفاده بهتر از اوقات فراغت و تقویت روحیه ما می شود. پویانو در این مطلب، شما را به دنیای طراحی باغ ویلا و محوطه می برد و عناصر مهم در این زمینه را معرفی می کند. همراه ما باشید.

طراحی محوطه ویلا

طراحی داخلی آلاچیق محوطه باغ

مبلمان راحتی درطراحی باغ ویلا و محوطه

مبلمان راحتی درطراحی باغ ویلا و محوطه

یکی از مهم ترین عناصری که باید در طراحی باغ ویلا و فضای سبز به آن توجه شود، استفاده از مبلمان است. ایجاد یک فضای نشیمن راحت از جمله مهم ترین کارهایی است که باید در این رابطه انجام دهید.

جهت طراحی محوطه می توانید از مبلمانی با جنس چوب، آلومینیوم، استیل ضد رنگ و پلاستیک استفاده نمایید. شما می توانید در صورت تمایل، یک فضای غذاخوری نیز در پاسیو، حیاط یا باغ ویلای خود در نظر بگیرید. حتی یک میز کوچک که قابلیت جمع شدن داشته باشد هم برای این کار کفایت می کند. هدف، این است که بتوانید وعده های غذایی خود را در محیط باز صرف کنید.

سایبان و آلاچیق در طراحی باغ ویلا و محوطه

سایبان و آلاچیق در طراحی باغ ویلا و محوطه

از دیگر نکات مهمی که باید در طراحی باغ ویلا و محوطه، مد نظر قرار داد، در نظر گرفتن سایبان و آفتابگیر است. آلاچیق ها، پرگولاها، سایبان ها و همچنین چترهای مخصوص برای ایجاد سایه به شما کمک می کنند. شما می توانید برای فضای مورد نظر، محافظت در برابر باد، باران و برف را نیز در نظر داشته باشید.

بهتر است سایبان های شما قابلیت حرکت داشته باشند و به راحتی باز و بسته شوند. به طور کلی، اگر از آلاچیق استفاده کنید، می توانید از گزینه های بیش تری بهره مند شوید. آلاچیق ها فضای خوب و جمع و جوری ایجاد می کنند که می توانید آن را به دلخواه خود چیدمان کنید و از سایه مناسبش نیز استفاده نمایید.

شومینه و آتشگاه در طراحی باغ ویلا و محوطه

شومینه و آتشگاه در طراحی باغ ویلا و محوطه

مردم از زمان های بسیار دور به دور آتش جمع می شدند و این گونه وقت گذرانی می کردند. اگر از شومینه های روباز یا همان آتشگاه ها در طراحی فضای سبز و باغ ویلای خود استفاده کنید، می توانید استفاده های زیادی ببرید.

امروزه از شومینه ها بیش تر در نقش دکوری و تزیینی استفاده می شود تا عملکردی. به هر حال، اگر دوست دارید عنصر آتش را به فضای باز منزل خود دعوت کنید، می توانید بخشی از آلاچیق را به یک شومینه اختصاص دهید و در روزهای سرد سال، دور آن جمع شوید. اگر می خواهید از طریقی دیگر گرمای لازم برای فصل سرما را تامین کنید، می توانید از سیستم های گازی و شومینه های برقی بهره بگیرید. در کنار استفاده از این ها، نورپردازی را نیز به خاطر داشته باشید.

گیاهان مورد استفاده در طراحی باغ ویلا و محوطه

گیاهان مورد استفاده در طراحی باغ ویلا و محوطه

گیاهان، عنصر اول فضای سبز هستند. اصلا به خاطر حضور همین گیاهان سرسبز و زیبا هست که ما به وقت گذرانی در فضای باز منزل خود علاقه نشان می دهیم. بدون وجود فضای سبز، منظره زیبایی در انتظار شما نخواهد بود. استفاده از گلدان های زیبا، گل های رنگارنگ، درختانی که سایه های وسیع دارند و هر عنصر سبز و زنده دیگری که بتواند روحیه شما را عوض کند، فوق العاده است. سعی کنید در طراحی فضای سبز به بهترین شکل عمل کنید.

آب نما و حوضچه در طراحی باغ ویلا و محوطه

آب نما و حوضچه در طراحی باغ ویلا و محوطه

بعد از این که همه مراحل فوق را پشت سر گذاشتید، شاید بد نباشد عنصر آب را هم به فضا اضافه کنید. اگر فضای کافی دارید و تعبیه یک حوضچه یا آب نما را شدنی می دانید، درنگ نکنید. با کمک آبنماها و حوضچه ها می توان فضایی رمانتیک و زیبا خلق کرد. شما می توانید از آب نماهای مدرن یا کلاسیک استفاده کنید. آبشارها، نهرها، گوی ها و مدل های بسیار متنوعی برای انتخاب، پیش روی شما قرار دارند.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری