طراحی اقامتگاه اسکی در کبک / گروه معماری Thellend Fortin Architectes

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

طراحی اقامتگاه اسکی در کبک / گروه معماری Thellend Fortin Architectes

استودیوی معماری «دلند فورتین» (Thellend Fortin Architectes) در طراحی اقامتگاه اسکی مونترال در هر دو فضای داخل و خارج این خانه ویلایی روستایی در کبک، مصالح خاکستری رنگ را با چوب ترکیب نموده‌است.

گروه معماری دلند فورتین این خانه ویلایی با مساحت 490 متر مربع را در خارج از شهر در «پتیت ریویر- سنت- فرانسوا» -یک دهکده کوچک در نزدیکی ایستگاه پرطرفدار اسکی «لو مسیف» (Le Massif) طراحی کرده‌است.

طراحی اقامتگاه اسکی

این خانه که «لانگ هوریزنتالز» نام گرفته‌است، شامل مجموعه‌ای از حجم‌هایی است که در بالای تپه‌ای با یکدیگر همپوشانی یافته و روی هم چیده شده‌اند و به فاصله رودخانه «سنت لاورنس» تا جنوب چشم‌اندازهای وسیعی دارند.

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

سطوح خارجی این احجام با چوب خاکستری و پنل‌های خاکستری‌رنگ پوشانده شده تا با فضای جنگلی پیرامونش ترکیب شود.

معمار و موسس این استودیو، «لوییس دلند» (Louis Thellend) ذر طراحی اقامتگاه اسکی گفت: «این مجموعه مصالح تک‌رنگ برای تعدیل و توازن با محیط طبیعی اطراف خانه انتخاب شده که در زمستان به رنگ سفید برف و در تابستان به رنگ سبز جنگلی درمی‌آید.»

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

دودکش‌های بتنی این خانه که متعلق به بخاری‌های چوب‌سوز اآن هستند در میان حجم‌های مختلف آن به بالا می‌رسند و به فرم حجمی این خانه نشانه می‌بخشند.

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

دلند گفت: «از آنجا که سایت این خانه بر روی یک شیب زیاد قرار گرفته، ما به دنبال حجم‌های بزرگ بتنی‌ای بودیم که این خانه را همچون ستون به سایت لنگر نمایند. این حجم‌های بتنی (دودکش‌ها) در میان لایه‌های حجمی این خانه بالا می‌روند تا حجم کلی آن را تعادل ببخشند.»

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

استثنایی که در بکارگیری از رنگ خاکستری در نمای این خانه وجود دارد، روکش چوبی است که زیر سقف معلق فضای ورودی اصلی را می‌پوشاند. این سقف برای پوشاندن فضای نگهداری هیزم و همچنین پوشش سقف پارکینگ ساخته شده‌است.

 

معماران این پروژه در طراحی اقامتگاه اسکی گفتند: «با افزودن یک پوشش طبیعی چوبی در اینجا، به دنبال این بودیم که حس و حالی گرم و استقبال‌کننده به ورودی این خانه ببخشیم.»

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

چوب روشن نما در داخل خانه ادامه می‌یابد. در فضای داخلی دیوارهای سفید و روشن با بتن و مبلمان خاکستری همراه شده‌اند.

فضاهای این خانه دارای یک سازماندهی عمودی هستند، بنابراین فضاهای اصلی نشیمن در بالاترین طبقه قرار دارند تا به بهترین چشم‌اندازها از رودخانه دست یابند. اتاق‌های خواب این خانه در طبقه پایین اند و تا حدی در زمین شیبدار سایت فرو رفته‌اند.

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

آشپزخانه این خانه مرکز فضا را در طبقه اول اشغال می‌کند و در کنار دو سالن قرار دارد: در شرق آن یک پاسیو با دیوارهای شیشه‌ای برای استفاده تابستانی جای گرفته، در حالی که سالن غربی توسط اتاق نشیمن اشغال شده‌است.

اتاق غذاخوری درون حجمی کنسول شده قرار گرفته که از کنار خانه بیرون نشسته و به سمت منظر جنوبی پیشروی کرده‌است. دیوارهای شیشه‌ای کف تا سقف هر سه وجه این اتاق را در بر می‌گیرند تا چشم‌اندازهایی زیبا از طبیعت اطراف را برای افراد حاضر در میز غذاخوری طویل فضا با ظرفیت 14 نفر فراهم کنند.

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

یک راه‌پله فلزی مشکی‌رنگ به طبقه پایین می‌رود که شامل یک اتاق خواب مستر، دو اتاق خواب با سرویس مجزا و دو اتاق خواب کودک که مشترکا یک سرویس دارند می‌شود.

تمام این اتاق‌ها در طبقه پایین حول یک اتاق بازی کودک سازمان یافته‌اند که در از آن با یک درب به فضای خارجی دسترسی فراهم می‌شود. دیگر فضاهای موجود در این طبقه شامل یک فضای رختشویی و انبارهای متعدد می‌شود.

طراحی ویلا و اقامتگاه اسکی

خانه لانگ هوریزنتال در میان شماری از پروژه‌هایی قرار دارد که اخیرا در «پتیت ریویر- سنت- فرانسوا» اجرا و تکمیل شده‌اند.

از دیگر پروژه‌های مذکور می‌توان به یک کابین کوچک اشاره نمود که توسط گروه معماری «کارگو» (Cargo Architecture) و با الهام از سبک اسکاندیناویایی طراحی شده‌است.

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: www.dezeen.com