طراحی استودیو سینمایی THE SEA  مدولار الهام گرفته از دریای مدیترانه

طراحی استودیو سینمایی THE SEA  مدولار الهام گرفته از دریای مدیترانه

طراحی استودیو سینمایی THE SEA  مدولار الهام گرفته از دریای مدیترانه : Clap Studio استودیوی مدولار را طراحی می کند که نشانه هایی از دریای مدیترانه می گیرد. Clap Studio ، عمل طراحی مستقر در والنسیا ، دریا را ایجاد کرده است ، یک نصب مدولار موقتی برای یک استودیوی تلویزیونی که توسط اقیانوس اطلاع داده شده و از جعبه های مشبک و کروی های روشن ساخته شده است.

The Sea واقع در ساختمان Veles e Vents در والنسیا که توسط دیوید چیپرفیلد طراحی شده است ، نصب دریا به عنوان بخشی از برنامه جهانی طراحی جهانی 2022 با حمایت شورای شهر والنسیا و همچنین سایر ارگان های حاکم ساخته شد.

این نصب به عنوان یک نقطه ملاقات مورد استفاده قرار می گیرد و ماهانه یک بار به یک استودیوی تلویزیونی تبدیل می شود و در آن فیلم به عنوان بخشی از رویدادهای پایتخت طراحی جهانی فیلمبرداری می شود.

به عنوان بخش اصلی : نصب به عنوان بخشی از World Design Captial Valencia ایجاد شد. در بالا: استودیو از جعبه های مشبک مدولار برای طراحی خود استفاده کرده است.

ساختمان طراحی شده توسط David Chipperfield که محل استقرار در آن قرار دارد ، از همان ابتدا طراحی آن را اطلاع داد.

آنجلا مونتاگود ، بنیانگذار استودیوی Clap به دزین گفت: “این الهام اولین روز بازدید ما از فضا و ساختمان” Veles e Vents “بود.

“ساختمان” Veles e Vents “در” La Marina de Valencia “، اسکله تاریخی شهر واقع شده است. از نظر جسمی و بصری به دریا متصل است. ما در مورد تجربه کاربر ، سفری که برای رسیدن به فضا.”

مش مشبک لایه ای ایجاد شد تا کدورت های متنوعی ایجاد شود

با اطلاع از شکل امواج و نزدیک دریای مدیترانه ، نصب به عنوان مجموعه ای از جعبه های مش مدولار مشبک شکل گرفته است.

Clap Studio از سه جعبه مدولار در اندازه های مختلف برای انباشت و ساخت حجم هایی استفاده کرد که می تواند به عنوان صندلی های مخاطبان برای استفاده در فضا به عنوان یک استودیوی تلویزیونی استفاده شود.

طراحی کلی این پروژه یک پایان آبی است.

این شرکت توضیح داد که از طریق لایه بندی و پشته کردن ماژول ها ، می توان به کدورت لایه ای دست یافت که دامنه ای از عمق و کدورت را ایجاد می کند.

کره های روشن در داخل و اطراف حجم های مشبک قرار داده شدند ، و بیشتر به ساختار بیش از حد عملکرد اضافه می کنند.

برای راحتی صندلی ها از کف صوتی استفاده شده بود

مونتاگود گفت: “برای مفهوم سازی دریا ، ما به یک مش الکترو جوشکاری فکر کردیم که با قرار دادن یک مش بر روی شبکه دیگر ، ما موفق شدیم کدورت ها و عمق های مختلف را ایجاد کنیم ، همانطور که در مورد آب دریا اتفاق می افتد.”

“ما یک نصب سبک ایجاد کردیم که دریای آن را همراهی می کند و فضای جادویی را فراهم می کند. با استفاده از این کره های روشن ، چتر دریایی را که در داخل دریا شناور است مفهوم سازی کردیم.”

صندلی ها و مبلمان با استفاده از جعبه های مشبک تشکیل می شوند

جعبه های مشبک مدولار مجهز به کف بازیافتی بودند که صندلی های راحتی ایجاد می کنند ، اما به آکوستیک فضا نیز کمک می کنند.

روی صحنه ، صندلی ها شکل سنتی تری به خود گرفتند. در اینجا ، از حجمهای مشبک مشبک برای ایجاد فرمهایی استفاده شده است که نمایانگر شکل سنتی صندلی است و به همین ترتیب برای راحتی از صندلی کف و پشتی استفاده می شود.

این استودیو توضیح داد که می خواهد فضایی ایجاد کند که هم متنوع باشد و هم عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.

پالت مواد سبک آن به این معنی است که دریا می تواند به راحتی تجزیه ، مونتاژ ، حمل و نقل شود و به تعداد بی شماری از محلول ها پیکربندی شود.

لایه های مش به رنگ آبی عمیق در می آیند

مونتاگود گفت: “ما تصور می کنیم فضا شکل و پیکربندی خود را تغییر می دهد و از نظر فرم با عملکرد آن سازگار می شود.”

“ما فهمیدیم که این باید فضایی با زندگی شخصی باشد که با طراحی جهانی طراحی وین در طول 2021 و 2022 رشد می کند. به همین دلیل تطبیق پذیری یکی از مهمترین نکات پروژه بود.”

نصب مازول ها می تواند پیکربندی شده و تغییر کند.

این استودیو توضیح داد که امیدوار است بتواند نصب را از فضای داخلی ساختمان Chipperfield به صورت زنده ببیند و اظهار داشت که می تواند در هر زمینه ای مورد استفاده قرار گیرد.

مونتاگود گفت: “هنگامی که ما نصب را طراحی کردیم ، از ایده پایتخت جهانی طراحی برای تغییر فضا آگاه بودیم ، بنابراین ما دوست داریم که تمام یا بخشی از نصب را در زمینه دیگری ببینیم ، که با منظره دیگری احاطه شده است.”

“ما تصور می کردیم که دریا را در وسط شهر احاطه شده توسط ساختمانها زندگی می کنیم و کاملاً در فضای شهری بیشتری زندگی می کنیم.”

این فضا به عنوان یک استودیوی تلویزیونی فعالیت خواهد کرد

Clap Studio یک استودیوی خلاق است که در طول ایجاد تجربه از طریق طراحی داخلی ، محصولات و نصب آن ها کار می کند.

از دیگر کارهای استودیوی طراحی می توان به این فضای داخلی سفالی برای یک کافه مد در هنگ کنگ و همچنین این فضای داخلی بازیگوش برای فروشگاه کفش کودک اشاره کرد.

عکاسی پروژه توسط David Zarzoso انجام شده است.

 

 

 

منبع : WWW.DEZEEN.COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو