طراحی اتاق نوزاد در 90 روز

طراحی اتاق نوزاد در 90 روز

زمانی که تصمیم به بچه دار شدن می گیرید، مسائل بسیاری وجود دارند که باید به آن ها فکر کرده و به خوبی خود را برای ورود یک فرد جدید به خانواده آماده کنید. یکی از مواردی که قبل از به دنیا آمدن کودک باید آماده باشد، طراحی اتاق نوزاد است. این موضوع بسیار مهم است، زیرا کودک علاوه بر این که باید استقلال داشتن را فرا بگیرد، باید فضایی برای قرار دادن لوازم او نیز وجود داشته باشد. به خصوص اگر فرزند اول شما قرار است به دنیا بیاید، از هیجان بیشتری برخوردار بوده و به همان اندازه نیز تجربه کمتری خواهید داشت. پس اگر زمان زیادی تا به دنیا آمدن فرزند شما باقی نمانده و هنوز دست به کار نشده اید، نگران نباشید. زیرا با یک برنامه ریزی 90 روزه می توانید اتاقی منحصر به فرد را برای فرزند خود آماده کنید. پس با پویانو همراه باشید:

گر فضای اتاق کوچک باشد، باید مبلمانی را انتخاب کنید که فضای رفت و آمد شما را محدود نکنند

می توان گفت که طراحی اتاق نوزاد، یکی از دشوار ترین طراحی ها در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. زیرا جزئيات بسیاری در آن وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. برای مثال مبلمان اتاق نوزاد باید بر اساس ابعاد آن انتخاب شود.

اگر فضای اتاق کوچک باشد، باید مبلمانی را انتخاب کنید که فضای رفت و آمد شما را محدود نکنند و برای این منظور باید سراغ ساده ترین مدل های موجود بروید. علاوه بر این رنگ و تزئیناتی که در اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرند نیز اهمیت بسیاری دارند. اما نگران نباشید، با کمی بررسی و مطالعه می توانید به بهترین نتیجه ممکن دست یابید. اما اکنون که تنها 3 ماه تا ورود فرزند شما به دنیای جدید باقی مانده، باید سریع تر دست به کار شده و آماده شوید.

3 ماه قبل از به دنیا آمدن کودک

  • 3 ماه قبل از به دنیا آمدن کودک

اگر تنها 3 ماه تا به دنیا آمدن فرزند شما باقی مانده، با همسر و نزدیکان خود نشسته و الویت های خود را مشخص کرده و در همین ماه سفارش های خود را قطعی کنید. برای این منظور قبل از هر چیزی تصمیم بگیرید که چه سبکی را می خواهید در اتاق فرزند خود به نمایش بگذارید و سپس مبلمان را بر اساس آن سفارش دهید.

  • اگر هنوز مبلمان اصلی اتاق نوزاد را خریداری نکرده اید، به فروشگاه هایی مراجعه کنید که در کوتاه ترین زمان سفارش شما را آماده کرده، محصولات آماده داشته و به طور مستقیم می توانید محصول را از فروشگاه خریداری کرده و به خانه ببرید.

بعد از این که حدودا سبک مورد نظر خود را مشخص کرده و مبلمان مورد نیاز را سفارش دادید

  • دو ماه و نیم قبل از به دنیا آمدن کودک

بعد از این که حدودا سبک مورد نظر خود را مشخص کرده و مبلمان مورد نیاز را سفارش دادید، یک مود برد کوچک برای خود آماده کنید و تزئینات اتاق نوزاد را بر اساس آن پیش ببرید. البته فراموش نکنید که برخی از اشیاء اساسی را باید به سرعت سفارش دهید. به همین دلیل اگر بر اساس سبک های سنتی و کلاسیک همیشگی پیش بروید، می توانید مطمئن باشید که قبل از به دنیا آمدن نوزاد، همه چیز آماده خواهد بود.

ابعاد آن ها با رشد کودک قابل تغییر بوده و از نوزادی تا سال های بعد قابل استفاده هستند

اگر اتاق را به گونه ای طراحی کنید که همراه با فرزند شما بزرگ شود، هم کار خود را ساده تر کرده و هم در بودجه خود صرفه جویی قابل توجهی انجام خواهید داد. منظور از اتاقی که همراه با کودک بزرگ شود، استفاده از مبلمانی است که ابعاد آن ها با رشد کودک قابل تغییر بوده و از نوزادی تا سال های بعد قابل استفاده هستند.

فراموش نکنید که تزئینات اتاق نوزاد را نیز در این ماه باید مشخص کنید. اگر توانایی هنری خاصی دارید، از هنر دست خود نیز برای تزئین اتاق کودک استفاده کنید. این گونه می توانید فضایی بسیار گرم تر و صمیمی تر برای نوزاد خود ایجاد کنید. به همین دلیل بافتنی ها، قلاب بافی ها، کاردستی و نقاشی هایی که می توانید با دست خود انجام دهید را در الویت قرار بدهید.

دو ماه قبل از به دنیا آمدن کودک

  • دو ماه قبل از به دنیا آمدن کودک

مبلمانی که سفارش داده اید را پیگیری کنید و اگر قرار است این لوازم از ابتدا ساخته شوند، برای جلوگیری از هر گونه تاخیری، تولید کننده را تحت فشار قرار دهید و اگر مبلمان آماده را خریداری کرده اید، با شرکت فروشنده تاریخ تحویل لوازم را هماهنگ کرده و مجددا آن را یادآوری کنید. برای جلوگیری از ریسک در این نوع مبلمانی که احتمال تاخیر در آن ها وجود دارد، لوازمی مانند تخت، کمد و میز تعویض پوشک را به صورت آماده خریداری کرده و سایر مبلمان تکمیلی ای مانند صندلی شیردهی،  تشکچه و یا گهواره نوزاد، پرده های مخصوص و پارچه های ضد لک را به صورت ویژه سفارش دهید.

  • یک ماه و نیم قبل از به دنیا آمدن کودک

در حالی که پیگیر سفارش ها هستید، تغییرات مورد نیاز در خانه را آغاز کنید. برای مثال اگر می خواهید اتاق کار و یا هر اتاقی را به اتاق نوزاد تبدیل کنید، ابتدا تمام لوازم موجود در آن را خارج کرده و سپس اگر کمدی در اتاق وجود دارد، تصمیم بگیرید که چه کاری با آن انجام خواهید داد.

در این ماه باید در مورد رنگ دیوار ها، گچبری های تزئینی، کاغذ دیواری و یا پانل های دیواری نیز تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که تمام این موارد را، هر چه قدر هم که متناسب با سلامت کودک بوده و سازگار با محیط زیست باشند، باز هم باید به طور مرتب تمیز کنید.

کار رنگ و تزئینات اتاق کودک تمام شده و سفارش های آن آماده شده است.

  • 48 ساعت قبل از به دنیا آمدن کودک!

دو روز قبل از به دنیا آمدن کودک، یعنی 48 ساعت قبل از زایمان، زمان به سرعت سپری می شود و ممکن است در چنین شرایطی هنوز کار اتاق کودک تمام نشده باشد. نگران نباشد، زیرا در ماه قبل کار رنگ و تزئینات اتاق کودک تمام شده و سفارش های آن آماده شده است. اکنون می توانید به چیدمان مبلمان و مونتاژ آن ها بپردازید. در این دو روز باقی مانده یک کنترل نهایی انجام داده و کم و کاستی ها را بررسی کنید.

برای این منظور شلف ها و قفسه های تزئینی، کوسن ها و تشکچه ها، سیستم روشنایی و سایر اکسسوار ها را بررسی کنید. البته ممکن است شرایط شما برای انجام این کار ها مساعد نباشد، اما همسر و یا نزدیکان می توانند این بررسی ها را برای شما انجام دهند. تنها کافی است که از آن ها بخواهید. اکنون می توانید با خیال راحت منتظر ورود فرد جدید خانواده خود باشید…

انتخاب رنگ، سبک، تزئینات و مبلمان مورد نیاز اتاق نوزاد موارد مهم دیگری هستند

انتخاب رنگ، سبک، تزئینات و مبلمان مورد نیاز اتاق نوزاد موارد مهم دیگری هستند که در این مطلب نمی گنجند، اما این که چه رنگ ها و چه سبکی برای طراحی اتاق نوزاد مناسب تر است را می توانید در مطالب قبلی پویانو مطالعه کرده و با بررسی آن ها به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

 

 

 

معماری دکوراسیون داخلی پویانو