طراحی آپارتمان مدرن ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی میگون / مهندس فرهاد ظفری

طراحی آپارتمان مدرن ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی میگون / مهندس فرهاد مظفری

طراحی آپارتمان مدرن ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی میگون / مهندس فرهاد ظفری

شما از یک آپارتمان مدرن لوکس و امروزی چه می خواهید؟ طراحی مدرن، نورپردازی جذاب، منظره عالی، امکانات ویژه یا ظرافت اجرا؟ شاید هم کلیه موارد در کنار هم! این ها همه، خصوصیاتی هستند که می توانید به وضوح در پروژه طراحی آپارتمان مدرن مهندس فرهاد ظفری مشاهده کنید؛ پروژه ای که به صورت حرفه ای، مدرن و چشمگیر در منطقه میگون اجرا شده و به پویانو بهانه ای داده برای دعوت از شما تا طراحی و اجرای آن را با مجموعه ای از تصاویر از نظر بگذرانید. اگر به معماری آپارتمان های مدرن علاقه مند هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معماری آپارتمان های مدرن

آپارتمان مسکونی میگون که توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی مهندس فرهاد نظری طراحی شده است، بنایی است 8 طبقه واقع در منطقه میگون که چشم انداز فوق العاده ای دارد. این ساختمان بلند مرتبه، دارای زمینی به مساحت 450 متر مربع می باشد و یک طبقه پیلوت، یک طبقه لابی و شش طبقه واحد مسکونی دارد که هر یک از آن ها دارای متراژی برابر با 250 متر مربع هستند.

معماری آپارتمان های مدرن

معماری آپارتمان های مدرن

طبق عادت، نخستین مرحله بررسی طراحی ساختمان را به مشاهده و نقد نمای آن اختصاص داده ایم؛ نمایی سفید رنگ با جان پناه های چوبی در هر طبقه که به شکل یک مجموعه حجم افقی و کشیده درون حجم اصلی جای گرفته اند و در مجموع، مکعب مستطیلی با فضاهای خالی که همان بالکن ها هستند را شکل داده اند. این جان پناه های چوبی به خاطر تفاوت داشتن مصالحشان با مصالح دیگر بخش ها که یکدست سفید است، کنتراست دلچسبی به نما بخشیده اند و با معیارهای یک نمای مدرن هماهنگ هستند. شما می توانید تصاویری از مراحل اجرای نما را نیز در زیر مشاهده کنید.

معماری آپارتمان های مدرن

معماری آپارتمان های مدرن

معماری آپارتمان های مدرن

معماری آپارتمان های مدرن

معماری آپارتمان های مدرن

حال وقت آن است که به داخل ساختمان سرک بکشیم.

معماری آپارتمان های مدرن

پلکان این آپارتمان، کاملا ساده طراحی شده است، به شکلی که با حس و حال مدرن کاملا جور در می آید. نقطه عطف طراحی که در تصویر فوق قابل مشاهده است، نحوه طراحی نرده هاست که در واقع نرده نیستند، بلکه مجموعه ای از کابل های طویلند که پلکان کل طبقات را به هم پیوند داده اند.

سالن واحدهای مسکونی، کفپوش چوبی تیره رنگ و دیوارهای سفیدی دارد که همان کنتراست زیبای نما را در ذهنمان تداعی می کنند. شما می توانید طراحی مدرن و باکس مانند سقف کاذب تیره و شومینه مکعبی شکل را نیز مشاهده کنید که انتخاب رنگ آن ها در راستای همین کنتراست به بهترین شکل صورت گرفته است. چیز دیگری که در تصویر دوم، بیش تر نظرمان را جلب می کند، تک دیوار تیره رنگی است که دقیقا مقابل شومینه قرار گرفته و انگار با آن در تعامل است، به طوری که از دیگر دیوارها متمایز به نظر می رسد.

پنجره قدی و سپس همان کنتراست دیدنی نما و سالن،

به آشپزخانه که می رسیم، نخست نور بی نظیر حاصل از پنجره قدی و سپس همان کنتراست دیدنی نما و سالن، نظرمان را جلب می کنند که این بار میان دو رنگ مشکی و چوب روشن حاکم شده است. شما در دکوراسیون این آشپزخانه، کابینت های تمام مدرن و مسلما ساده ای می بینید که دستگیره مخفی دارند. در کنار کابینت ها، قفسه های بدون درب، کانتر جزیره ای و باکس بیرون زده ای دیده می شود که داخل کانتر قرار گرفته است و این ها همه، خصوصیات معماری مدرن هستند.

قفسه های بدون درب، کانتر جزیره ای و باکس بیرون زده ای دیده می شود

قفسه های بدون درب، کانتر جزیره ای و باکس بیرون زده ای دیده می شود

در سرویس بهداشتی نیز کمابیش تم دکوراسیون به صورت مشابه اعمال شده است و این یعنی اولین چیزی که شما می بینید، کنتراست میان رنگ های تیره و روشن است که در این جا به خاکستری و مشکی در رده تیره و سفید در رده روشن تقسیم می شوند. انتخاب متریال پس زمینه کابینت دوش از میان رنگ های تیره و اجرای دیگر دیوارها با رنگ روشن از یک سو، در نظر گرفتن کابینت روشویی به رنگ خاکستری برای ایجاد تعادل و نهایتا کاسه روشویی، توالت فرنگی و گرم کن حوله که رنگ سفید دارند از سوی دیگر، ترکیب فوق العاده ای به دکوراسیون این فضا بخشیده است.

در سرویس بهداشتی نیز کمابیش تم دکوراسیون به صورت مشابه اعمال شده است

طراحی آپارتمان مدرن

در سرویس بهداشتی نیز کمابیش تم دکوراسیون به صورت مشابه اعمال شده است

پیش تر در مقدمه مطلب از منظره عالی که ممکن است تصور بسیاری از ما درباره یک آپارتمان ایده آل باشد، صحبت شد. حال در تصویر بالا می توان این تصور را به صورت واقعی مشاهده کرد. آپارتمانی که موضوع بحث ماست، هم از اتاق خواب ها و هم از بالکن به بیرون دید دارد و ناظر از پشت پنجره ها شاهد منظره ای دیدنی است که کم تر در سطح شهر پیدا می شود. گذشته از این، بالکن کشیده ای که در تصویر مشاهده می کنید، دقیقا همان فضای پشت جان پناه های چوبی است که با پهنای مناسبش می تواند مکانی برای لذت بردن از این منظره باشد.

هم از اتاق خواب ها و هم از بالکن به بیرون دید دارد و ناظر از پشت پنجره ها شاهد منظره ای دیدنی است

این آپارتمان مسکونی، یک امتیاز ویژه نیز دارد که بهره مندی از استخر می باشد. در طراحی استخر خطی شکل و فضای اطراف آن، مقید بودن به استفاده از خطوط مستقیم حس می شود. این یک طراحی کاملا مدرن با کاشی کاری های تیره رنگ در پله ها، کفپوش سفید رنگ و دیوارهای خاکستری رنگ است که انتخاب و طراحی آن ها به کنتراست حاکم در دیگر فضاها وفادار بوده است.

در ادامه می توانید سایر تصاویر این آپارتمان را نیز مشاهده کنید.

 

 

 

طراحی آپارتمان مدرن

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری