طراحی آشپزخانه مدولار : سبکی برای همه

طراحی آشپزخانه مدولار : سبکی برای همه

طراحی آشپزخانه مدولار: سبکی برای همه : گزینه های آشپزخانه مدولار در طراحی آشپزخانه مدرن ترند هستند. آشپزخانه ها ارزان تر هستند و فضای کمتری مصرف می کنند. همچنین طراحی مهم ترین اتاق خانه را آسان تر می کنند.

آشپزخانه مدولار : چیست؟

آشپزخانه های مدولار با کابینت های از پیش ساخته و اندازه گیری شده ساخته می شوند. واحدها در اندازه های مختلفی هستند و در اکثر فضاها مناسب هستند. همچنین، آنها به صورت فله ای ساخته می شوند، به این معنی که ارزان تر هستند.

تفاوت بین آشپزخانه های مدولار و غیر مدولار چیست؟

آشپزخانه های مدولار، نیمه مدولار و سفارشی ساخته شده است. ابتدا آشپزخانه های مدولار را در نظر بگیرید. اینها از واحدهایی استفاده می کنند که در کارخانه ساخته می شوند و به طور کامل به آشپزخانه آورده می شوند.

آشپزخانه های نیمه مدولار دارای کابینت هایی هستند که در خارج از محل ساخته شده اند. با این حال، در طراحی ها از قطعات منحصر به فرد برای هر آشپزخانه استفاده می شود.

آنها دارای کابینت های سفارشی ساخته شده در محل با طرح های منحصر به فرد هستند. همچنین مواد آنها گرانتر است.

کابینت آشپزخانه مدولار

متداول ترین مواد مورد استفاده برای ساخت کابینت های مدولار آشپزخانه عبارتند از تخته سه لا، چوب های مهندسی شده مانند ام دی اف و اچ دی اف، تخته خرده چوب، فلز و چوب.

مواد مزایا و معایب دارند. به عنوان مثال، چوب جامد طولانی مدت اما گران است. در همین حال، تخته سه لا و ام دی اف ارزان تر هستند اما دوام کمتری دارند.

طراحی آشپزخانه مدولار

هنگام برنامه ریزی این نوع آشپزخانه باید به نکاتی توجه کرد. ابتدا چیدمان آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. به شکل اتاق فکر کنید. برای بهترین استفاده از فضا، ممکن است یک طرح L شکل یا طراحی U شکل در نظر بگیرید.

دوم، بپرسید به چه لوازمی نیاز دارید و کجا خواهند رفت؟ محل.

 

سوم، موادی را که برای کابینت می خواهید برنامه ریزی کنید و در مورد سبک درها تصمیم بگیرید.

 

چهارم، آیا لوازم جانبی اضافی مانند کابینت های بلند آشپزخانه وجود دارد؟

 

در آخر، روشنایی زیر کابینت را در نظر بگیرید.

انواع طراحی آشپزخانه مدولار

سبک های طراحی زیادی وجود دارد که در آشپزخانه های مدولار امکان پذیر است. حالا بیایید عکس های طراحی آشپزخانه مدولار را در نظر بگیریم. خواهید دید که چقدر تنوع امکان پذیر است. همچنین، ممکن است از کابینت های مدولار آشپزخانه برای انعکاس سبک خود الهام بگیرید.

آشپزخانه مدولار معاصر

ابتدا این طراحی آشپزخانه معاصر از مایکل وودال می آید. رنگ‌های خاکستری عمیق و سفید با پیشخوان چوبی گرم جزیره تضاد دارند. آشپزخانه از کابینت های تخت استفاده می کند. بعلاوه، هیچ قفسه باز وجود ندارد که درهم ریختگی را به حداقل برساند و ذخیره سازی را به حداکثر برساند.

در نهایت نورپردازی را در نظر بگیرید. چراغ های آویز میله ای عمودی نور وظیفه را بر روی جزیره اضافه می کند. شما متوجه نور فرورفته بالای سینک و روشنایی حالت در بالای کابینت خواهید شد. آنها سبک تمیز و ساده آشپزخانه را نشان می دهند.

آشپزخانه مدولار مینیمالیستی

در مرحله بعد، این آشپزخانه به سبک مینیمالیستی در لندن را در نظر بگیرید که توسط Do South Shop طراحی شده است. به قفسه ها و کابینت های مدولار توجه کنید. آنها در صورت نیاز برای نگه داشتن چیزهایی که دارید قابل تنظیم هستند. قفسه های باز برای ابزارهای در دسترس وجود دارد.

کابینت های بسته برای ابزار و به هم ریختگی وجود دارد. رنگ چوب روشن، لهجه های سیاه را در سراسر اتاق متعادل می کند. در حالی که این سبک طراحی ویرایش شده است، امان نیست.

این آشپزخانه از Logan Killen Interiors است و از کابینت های پایه خاکستری مایل به آبی روشن استفاده می کند. اگرچه کابینت ها مدولار هستند، اما آشپزخانه بی نظیر است. عناصر طراحی شامل آینه بالای سینک و چراغ عتیقه است.

 

میزهای بلوک قصابی و جلو کابینت به سبک شیکر طراحی آشپزخانه را تکمیل می کنند.

آشپزخانه مدولار مدرن اواسط قرن

از Cucine Lube، آشپزخانه سبک مدرن اواسط قرن را با پوشش چوبی تصفیه شده و درهای کابینت براق ارائه می دهد. همچنین، دیوارهای خاکستری، چراغ‌های حلقه‌ای، و صندلی‌های بار، سبک اواسط قرن را برجسته می‌کنند. پاشش های مس کنتراست اتاق با رنگ تیره را ایجاد می کند.

آشپزخانه مدولار روستیک

سبک روستیک چیزی نیست که شما به عنوان یک گزینه آشپزخانه مدولار فکر کنید. با این حال، DWFI Interiors با استفاده از کابینت های از پیش ساخته شده، یک آشپزخانه روستایی ایجاد می کند. ظاهر با دیوارهای چوبی و تیرهای سقف بیشتر شده است. پشتی آجری و نوار ظروف بالای محدوده به کاربردی بودن و سبک روستایی آشپزخانه می افزاید.

آشپزخانه مدولار به سبک صنعتی

این آشپزخانه دارای عناصر سبک صنعتی است. این شامل فلزات در معرض، یک ظاهر طراحی یدکی، بتن، و قفسه باز است. جزیره Aster به خوبی جا می شود و فضای پیشخوان و ذخیره سازی را فراهم می کند. همچنین دیوارهای چوبی با قفسه های باز گرما و رنگ می بخشد.

این طراحی آشپزخانه به سبک سنتی را از Rencraft Ltd در نظر بگیرید. آشپزخانه دارای کابینت های اصلی دو رنگ است. این طرح همچنین یک جزیره خاکستری عمیق و سفید ملایم را در کابینت های دیوار پشتی برای کنتراست به نمایش می گذارد.

رنگ های چوبی صندلی و گیاهان به اتاق بافت می بخشد. نورپردازی بر روی جزیره برای مطالعه و کارهای آماده سازی خوب عمل می کند. نورپردازی زیر کوه گوشه های تاریک را از بین می برد.

آشپزخانه های کوچک مدولار

این آشپزخانه کوچک از Arclinea طراحی مدرن را در یک محیط تاریخی ارائه می دهد. آشپزخانه کوچک گالی از دو بخش کابینت سفید استفاده می کند. اگرچه آشپزخانه کوچک است، اما فضای ذخیره سازی زیادی دارد. علاوه بر کابینت های پایه، دارای قفسه های باز با سبک مینیمال است. همچنین دیوار کابینت فضای ذخیره سازی بیشتری را ارائه می دهد.

چگونه یک چیدمان آشپزخانه را طراحی می کنید؟

ابتدا فضا، انبار و نیازهای آشپزی خود را در نظر بگیرید. دوم، به محبوب ترین انواع چیدمان نگاه کنید. ایجاد یک مثلث کاری برای بهترین استفاده از فضا را در نظر بگیرید. سوم، هزینه ها را بر اساس مواد و رنگ های طرح خود حساب کنید. در آخر، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این پروژه را خودتان انجام دهید یا خیر. اگر احساس می کنید زیاد است، با یک شرکت سازنده این نوع آشپزخانه ها صحبت کنید. در نهایت داشتن یک ارائه دهنده هزینه پروژه را بالا می برد. با این حال، ممکن است در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و غم شما شود.

 

نتیجه گیری طراحی آشپزخانه مدولار

گزینه های مدولار یک روند مهم و ماندگار در طراحی آشپزخانه است. نکته مهم این است که آنها گزینه های شیک و ارزان تری نسبت به کابینت های سفارشی ارائه می دهند. در نهایت، لازم نیست همه یا هیچکدام را انتخاب کنید. گزینه های زیادی برای استفاده از واحدهای مدولار و سپس سفارشی سازی آنها بر اساس نیازهای شما وجود دارد. علاوه بر این، می توانید از آنها برای متناسب با هر سبک طراحی که می خواهید استفاده کنید.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو