طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی : چگونه به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید!

طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی : چگونه به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید!

طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی : چگونه به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید!

طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی : چگونه به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید! همه ما با ظاهر تمیز طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی آشنا هستیم. این یک زیبایی شناسی مینیمال و مدرن با بافت های گرم و لایه های ارگانیک برای ایجاد فضایی جذاب و در عین حال راحت است.

سبک اسکاندیناوی به موضوع غالب طراحی داخلی مدرن تبدیل شده است. اگرچه ممکن است یک روند جدید سبک به نظر برسد، زیبایی شناسی طراحی اسکاندیناوی به چندین دهه قبل برمی گردد.

محبوبیت ظاهر سبک اسکاندیناویایی به دهه 1950 و با ظهور مدرنیسم برمی گردد. ظاهر سبک اسکاندیناوی در هیچ کجا به اندازه آشپزخانه مورد توجه قرار نمی گیرد.

اینجا جایی است که زندگی خانوادگی زیادی در آن زندگی می کند و سبک راحت ظاهر اسکاندیناوی در آن می درخشد.

ایده های طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی

ما تعدادی آشپزخانه اسکاندیناوی با سبک های مختلف از فوق مینیمال تا گرم و دنج را گردآوری کرده ایم. از این تصاویر الهام بگیرید و راه هایی را برای ترکیب سبک اسکاندیناوی در آشپزخانه خود بیابید.

کابینت آشپزخانه اسکاندیناوی

یکی از بارزترین ویژگی های طراحی آشپزخانه شما، کابینت ها هستند. آشپزخانه های اسکاندیناوی از سبک کابینت خود برای تکمیل طرح های ساده و کاربردی آشپزخانه استفاده می کنند.

کابینت‌های آن‌ها ظاهری بدون تزئین و تزئینات کمی دارند. از کابینت هایی استفاده کنید که دارای درب تخت یا شیکر هستند.

سخت افزار ساده اضافه کنید یا کابینت های باز را انتخاب کنید. کابینت ها را با رنگ های خاکی آرام رنگ کنید و عناصر چوب طبیعی را در طراحی کابینت بگنجانید.

بافت های روستیک و ارگانیک

در طراحی اسکاندیناوی، تمرکز زیادی بر ترکیب مواد از دنیای طبیعی وجود دارد. این شامل دکور چوب، سنگ و شیشه است.

اگر سبک آشپزخانه شما به سمت سبک روستایی گرایش دارد، یک آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی پس زمینه ایده آلی برای شماست تا ظاهر خود را ترکیب کنید.

 

این آشپزخانه با طراحی اسکاندیناویایی در مینیاپولیس دارای پشتی سنگی رنگارنگ است. رنگ‌های فوق‌العاده این بک اسپلش آشپزخانه اسکاندیناوی با کابینت‌های بلوط سفید صفحه تخت ترکیب می‌شود تا ظاهری سبک اما گرم و بافت داشته باشد.

پالت رنگ خاکی

 

بهترین طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی عشق به دنیای طبیعی را با استفاده از رنگ نشان می دهد. این رنگ ها می توانند روشن و خنثی باشند و نور منعکس شده در اتاق را پخش کنند، یا ممکن است این رنگ ها اشباع تر باشند. به هر سمتی که متمایل شوید، رنگ‌ها باید رنگ‌های زمینی را که آرام و تسکین‌دهنده هستند منعکس کنند.

به رنگ های این طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی توجه کنید. طراحان از رنگ سبز جنگلی خاکی برای کابینت های سبک Shaker و بک اسپلش پانل شده استفاده کردند. آن‌ها رنگ‌های چوبی را اضافه کردند تا بافت طرح را ببخشند و از سخت‌افزار برنجی برس‌کاری شده استفاده کردند تا کمی درخشندگی بیشتری به آشپزخانه ببخشند.

لایه های گرم

دکوراسیون آشپزخانه اسکاندیناوی باید شامل بافت های گرم باشد زیرا طراحی اسکاندیناوی راحتی را بر سبک ترجیح می دهد. در بهترین طرح های آشپزخانه اسکاندیناوی، می توانید به هر دو دست پیدا کنید. در این آشپزخانه مدرن اسکاندیناوی در دنور، طراح عناصر دنج را وارد کرده است که ظاهر و احساس گرمی دارند. اینها شامل یک شومینه، یک روکش کوسن از پوست گوسفند و یک فرش رنگارنگ است.

نورپردازی آشپزخانه اسکاندیناوی

کشورهای شمال اروپا در ارتفاعات نیمکره شمالی قرار دارند و زمستان های تاریک و سردی را تجربه می کنند. سبک آنها از تمام نور موجود برای روشن و دنج کردن فضای داخلی خود استفاده می کند. از نور طبیعی و مصنوعی برای افزایش زیبایی و گرمای آشپزخانه خود استفاده کنید.

این به این معنی است که پوشش های پنجره را به حداقل برسانید یا آنها را به طور کلی حذف کنید. همچنین، منابع نور مصنوعی را اضافه کنید تا زمانی که تمام نور طبیعی موجود از بین رفت، بتوانید فضای داخلی را روشن کنید.

کابینت های بالایی مینیمال

طراحی مینیمالیستی آشپزخانه اسکاندیناویایی ظاهری آرام و آرامش بخش دارد. با حذف کابینت های بالایی در فضای خود، می توانید با به حداقل رساندن حواس پرتی های بصری در آشپزخانه خود به این ظاهر دست یابید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که در مکان های دیگر به اندازه کافی فضای ذخیره سازی اضافه کنید تا آشپزخانه شما بی نظم بماند.

طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی : چگونه به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید!

این طراح یک بانک از کابینت های آشپزخانه پایین و همچنین یک کابینت دیواری به همان سبک را در دیوار مقابل اضافه کرد تا از ذخیره سازی کافی اطمینان حاصل کند.

 

صندلی راحت در آشچزخانه

طراحی آشپزخانه اسکاندیناویایی مفهوم hygge را در طراحی های خود در بر می گیرد. این کلمه دانمارکی است که ایده راحتی و زندگی راحت را در بر می گیرد.

با افزودن فضاهایی که خانواده‌تان می‌توانند در آن استراحت کنند، بخوانند و چرت بزنند، ظاهری جذاب را در آشپزخانه خود به دست آورید. این ممکن است یک ضیافت صبحانه راحت یا یک گوشه پنجره راحت باشد.
آن را با بالش های مخمل خواب دار و پرتاب پشمی گرم بره بپوشانید. اگر فضایی برای این وسایل اضافی ندارید، یک میز آشپزخانه اسکاندیناوی با صندلی راحت در اطراف آن اضافه کنید تا بتوانید برای غذا و بازی جمع شوید.

 

کاربرد فراتر از فرم

قبل از اینکه فرم را در نظر بگیرید، ابتدا در مورد عملکرد آشپزخانه خود فکر کنید. این بدان معنی است که قبل از اینکه در نظر بگیرید که کدام سبک به نظر می رسد، به چیدمان، فضای ذخیره سازی و لوازم خانگی فکر کنید.

در این آشپزخانه اسکاندیناویایی با اندازه متوسط، طراحان یک مثلث آشپزخانه کارآمد و نشیمنگاه وسیع را تضمین کردند تا این آشپزخانه بهترین عملکرد را داشته باشد.

نقاط تمرکز پررنگ

از افزودن نکات شخصی که آشپزخانه شما را متعلق به شما می کند نترسید. نورپردازی جالب یا پارچه مورد علاقه خود را اضافه کنید.

این می تواند آشپزخانه شما به سبک اسکاندیناوی را از ظاهری بیش از حد تیره و غیر شخصی جلوگیری کند. به هر حال، سبک باید شخصی باشد نه اینکه به نظر برسد که مستقیماً از یک مجله آمده است.

 

دکور قدیمی و آنتیک

اگر آشپزخانه اسکاندیناویایی روستایی را به آشپزخانه مدرن اسکاندیناوی ترجیح می دهید، مبلمان و دکور قدیمی یا قدیمی را به فضای خود اضافه کنید.

یک میز خراشیده و فرورفته را برای استفاده به عنوان جزیره آشپزخانه اسکاندیناوی پیدا کنید. یا از آن به عنوان میز مرکزی استفاده کنید و آن را با چند صندلی اواسط قرن مخلوط کنید. این ظاهر ترکیبی یک سبک کلی آشپزخانه ظریف تر و معتبرتر ایجاد می کند.

 

تنالیته ها سیاه، سفید و چوب

در حالی که رنگ‌های خاکی مانند آبی و سبز در طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی بی‌جا به نظر نمی‌رسند، قلب طراحی آشپزخانه مینیمالیستی اسکاندیناوی از جمله سبک دانمارکی بر روی رنگ‌های خنثی تمرکز دارد.

اکثر طرح های رنگی از جمله دیوارهای سفید و اغلب کابینت های سفید را سفید نگه دارید. برای ایجاد کنتراست در اتاق، رنگ های مشکی را اضافه کنید. این رنگ های متضاد را با رنگ های چوبی در دکوراسیون و کابینت گرم کنید.

هنر نمایش

سبک عملی در سبک آشپزخانه اسکاندیناوی مهم است. به جای کابینت های بالایی از یک قفسه کوچک استفاده کنید. اقلامی را که هر روز استفاده می کنید از جمله بشقاب، لیوان و ظروف نمایش دهید.

اگر به دنبال ایجاد یک سبک مینیمالیستی هستید، این مجموعه را انتخاب کنید. اگر به دنبال ایجاد سبک آشپزخانه مزرعه اسکاندیناوی هستید، مجموعه در معرض دید شما می تواند گسترده تر باشد. شامل هنرهای رنگارنگ، شیشه های ادویه جات و گیاهان باشد.

 

بافت ها و رنگ های  طبیعی

طراحی اسکاندیناوی زیبایی جهان طبیعی را در استفاده از مواد اولیه مانند چوب، سنگ و منسوجات طبیعی منعکس می کند.

شما می توانید فضای آشپزخانه خود را با ترکیب متریال های طبیعی از جمله گیاهان زنده، شاخه ها، کاسه های مخروط کاج و آجیل، میوه، انواع توت ها و برگ ها گرم کنید. آنها را روی پیشخوان یا میز خود قرار دهید یا آنها را به عنوان بخشی از دکور قفسه خود اضافه کنید.

سبک مدرن اواسط قرن

سبک اسکاندیناویایی در دوران مدرنیسم به وجود آمد. بنابراین، منطقی است که اکثر طراحی‌های آشپزخانه اسکاندیناوی از یک ظاهر طراحی شده در اواسط قرن استفاده کنند. این شامل کابینت‌های جلو تخت، نورپردازی در اواسط قرن، و طرح‌های صندلی مجسمه‌سازی می‌شود.

آیا سبک اسکاندیناوی ماندگار خواهد بود؟

سبک اسکاندیناوی به دلیل استفاده از مواد طبیعی در سراسر طراحی، تمرکز آنها بر ساخت با کیفیت، و ادای احترامی که این سبک به تاریخ نوردیک دارد، کیفیت جاودانه تری دارد. این سبک ظاهری کلاسیک دارد اما ارگانیک نیز هست. این به این معنی است که در حالی که آشپزخانه های اسکاندیناوی ظاهر خاصی دارند، این سبک به روش های جدید خود را تغییر می دهد تا همیشه تازه و هیجان انگیز باشد.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو