طراحی آرایشگاه Slundre / معماری BHIS

طراحی آرایشگاه Slundre / معماری BHIS

آرایشگاه SLUNDRE در فوکوشیمای ژاپن واقع می باشد. این آرایشگاه، در سال 2014 به دست معماران BHIS مورد بازسازی قرار گرفته و از متراژی برابر با 137 مترمربع برخوردار می باشد. هدف این پروژه، بازسازی قسمتی از طبقه دوم یک فروشگاه در شهر ایواکی بوده است. نام این آرایشگاه به معنای “آرام و مطمئن” است. این نام از طرف مالک بنا انتخاب شده است.
دکوراسیون آرایشگاه
همان طور که پیش تر اضافه شد، معنی اسم این سالن زیبایی، “آرام و مطمئن” است که از سوی مالک آن برگزیده شده است. جالب است بدانید که این نام، از سقف و مشخصه های موجود در فضای آرایشگاه الهام گرفته شده است. قاب های فولادی، روکش های چوبی (LVL) و فضای باز در کنار برش های الماس شکل، حس امنیت را به وجود می آورند.
دکوراسیون داخلی آرایشگاه

طراحی آرایشگاهطرز ساخت عملکردهای ساختاری LVL و قاب فولادی به گونه ای است که ساختار کلی را حفظ می کند. همه LVLها یک دیوار می شود، قفسه و مبلمان ها به صورت مثلثی چیده شده اند. اگرچه از خارج صاف می باشد، اما ترکیب چند وجهی هایی فضای داخل پیچیده است و مردم فضایی را تجربه می کنند که باید از یک شکاف بزرگ چوبی به ارتفاع 5 متر عبور کنند.
طراحی داخلی آرایشگاه
وقتی یک آرایشگاه در دست طراحی است، توجه به مواردی مثل راحتی فضا برای انجام عملکردهای لازم، در اولویت قرار دارد، اما در کنار این موارد که اهمیت بیش تری دارند، نباید از در نظر گرفتن فضای مناسب برای انتظار مشتریان غافل شد. در صورتی که آرایشگاه مورد نظر از نور برخوردار باشد، باید تا حد امکان از آن بهره گرفت. ویو نیز می تواند با این امتیاز همراه شده و آن را تکمیل کند.
آرایشگاه مردانه

طراحی آرایشگاهبرخلاف تصور کلی، آینه های آرایشگاه نباید لزوما پشت به دیوار تعبیه شوند. همیشه امکان بهره گرفتن از فضاهای میانی برای قرار دادن آینه وجود دارد و حتی می توان با این روش، از یک آینه دو رو برای سرویس دادن به دو مشتری استفاده نمود. این چیدمان آرایشگاه برای پلان های باز و مربعی شکل با مساحت زیاد، خیلی مناسب است و نیاز به پارتیشن بندی را نیز از بین می برد. بنابراین لزومی ندارد یک فضای بزرگ را با نصب پارتیشن های هر چند کوتاه به چندین قسمت خرد تقسیم کنید. می توان به جای این کار به سادگی از آینه های استند کمک گرفت.
دکوراسیون آرایشگاه

دکور آرایشگاهدر رابطه با طراحی قفسه های آرایشگاه هم لزومی ندارد از فرم های روتین و همیشگی پیروی کنید. می توان از ایده های جالب تر و جدیدتر نیز کمک گرفت. به عنوان مثال، قفسه ها می توانند زاویه دار، دارای اندازه های متنوع و در بخش های مختلف قرار داشته باشند. زیبایی آرایشگاه شما نیز دقیقا به دیتیل هایی مثل همین طراحی قفسه بستگی دارد، پس برای این که یک آرایشگاه از فرم تکراری در آمده و دکوری شاخص پیدا کند، باید ایده های جدید را جایگزین کلیشه ها کرد؛ درست مانند کاری که طراحان این پروژه کرده اند.
پلان آرایشگاه
در تقسیم فضاهای آرایشگاه، باید هوشمندانه تر عمل شود. قرار دادن همه بخش ها در کنار هم و درون یک سالن، کار صحیحی نیست. بهتر است بخش پذیرش، مدیریت، استراحت، انتظار، قسمت های تخصصی کار و بخش های عمومی مانند سرویس بهداشتی به خوبی از هم جدا شوند. در صورتی که فضا کافی نیست، می توان برخی از این بخش ها را با هم ادغام کرد. همین تفکیک مناسب و اصولی فضاها سبب می شود طراحی پلان و مسلما دکوراسیون داخلی، حرفه ای تر به نظر برسد و حرفه ای بودن فضای کار می تواند روی حرفه ای شدن کار تاثیر بگذارد.

طراحی آرایشگاه
منبع: Archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو