طراحی آرایشگاه مردانه دکوراد در تهران / Concept Design Company

طراحی آرایشگاه مردانه دکوراد در تهران / Concept Design Company

توضیحات متن توسط معماران پروژه طراحی آرایشگاه مردانه ارائه شده است. پروژه نوسازی آرایشگاه Docard در یکی از طبقات مجتمع تجاری سام سنتر ، خیابان فرشته ، در یک واحد واحد تقریباً 165 متر مربع واقع شده است.  یکی از مهمترین اهداف در بازسازی این واحد ، پاسخگویی به نیازها و خواسته های کارفرما برای تفکیک کردن فضاهای خدماتی و کارکردهای مورد انتظار یک آرایشگاه از جمله محل های انتظار و پذیرش ، فضای پیرایش عمومی ، اتاق برای مشتری های خاص ، فضای شستشو ، و اتاق ماساژ بوده است.

معماران: شرکت طراحی مفهوم
مساحت: 165 متر مربع
سال: 2018
عکس ها: آلیسینا مدرس ، گروه عکاسی سام سن

به منظور برطرف کردن این خواسته ها ، ما سعی کرده ایم نقاط ضعف فضا را به طراحی پتانسیل ها تبدیل کنیم. انتخاب سبک در معرض نمایش بر اساس کمترین تداخل در معماری ساختمان موجود و استفاده از عناصر شبیه به بلندی که با روح سبک در معرض (آهن رنگی) سازگار باشد در این راستا بوده است.

اجزای سازگار با شرایط ، معماری کاملاً در معرض آجر با رنگ قرمز در ساختار بدنه ، باعث ایجاد گرمی فضا و نوعی صمیمیت و راحتی برای مشتریان می شود.  با توجه به محدودیت هایی از قبیل مساحت کم ، هندسه و محور پلان ، در بعضی از نقاط فضاها در عمق و بدون نور وجود دارد ، انتخاب عناصر نیمه شفاف که فضا را با ساختار شکاف جدا می کند ، ضمن کمک به تمایز بین مصارف استفاده می شود. عامل تابش نور به این فضاها در عمق و همچنین جلوگیری از بسته شدن بینایی و شفافیت در فضا است.

ساختار – ساختار این واحد از جنس فلز است که در شمالی ترین قسمت پارکینگ واقع شده است و دارای تیرهای شیب دار فلزی با زوایای مختلف است. در این پروژه ، ما سعی کرده ایم که ساختار موجود به جز ورودی ، روی سقف با شرایط واقعی آن حفظ و قابل رویت باشد.  ورودی گوشه نامطلوب سازه با یک لنگ فلزی ساخته شده در وضعیت پوشیده شده است.

مکانیکی – عملکرد آرایشگاه در نقاط معینی از فضا به تهویه قوی احتیاج دارد و تمام لوله ها و وسایل صنعتی در سقف قرار دارند.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون | پویانو