کاربرد صندلی های میکس اند مچ در طراحی داخلی!

صندلی های میکس اند مچ

کاربرد صندلی های میکس اند مچ در طراحی داخلی!

تعویض صندلی ها با هدف ایجاد تغییر و قدرت بخشیدن به دکوراسیون خانه، می تواند یک نقطه شروع بسیار ایده آلی باشد. تعویض تمام صندلی های میز غذا خوری، یک تغییر بسیار بزرگ خواهد بود، اما ممکن است که این موضوع به بودجه شما فشار وارد کند. اما تعویض تنها تعدادی از صندلی ها روشی اقتصادی تر است که به راحتی نتیجه ای قابل توجه و مشابه با تعویض تمام صندلی ها به همراه خواهد داشت. به این روش ایجاد تغییر، میکس اند مچ و یا روش ترکیب و تطبیق نیز گفته می شود. با پویانو همراه باشید تا با کاربرد صندلی های میکس اند مچ در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید:

کاربرد صندلی های میکس اند مچ در طراحی داخلی

در طراحی داخلی، موج میکس اند مچ و یا ترکیبی، به مدت 5، 6 سال است که محبوبیت خود را حفظ کرده است. این سبک در واقع به معنای استفاده از رنگ ها، طرح ها و حتی سبک های متفاوت در کنار یکدیگر است. البته تنها با ایجاد تغییر در رنگ ها نیز می توانید سبک میکس اند مچ را به نمایش بگذارید، اما علاوه بر این مورد، در هنگام اجرای این سبک مواردی وجود دارد که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

در روش میکس اند مچ، راحتی اولویت اول است. نباید صندلی های میز غذا خوری کمتر از صندلی های دیگر موجود در خانه، راحتی داشته باشند. ساعت هایی که پشت میز غذا خوری سپری می کنید را در نظر بگیرید؛ همان طور که یک صندلی آزار دهنده می تواند لذت یک غذای خوشمزه و بی نظیر را کاهش دهد، هم چنین می تواند مشکلات جسمی متعددی را به همراه داشته باشد. هرگز به خاطر طراحی ای زیبا، راحتی خود را نادیده نگیرید، زیرا می توان هر دوی این ویژگی ها را در کنار یکدیگر داشت.

صندلی های میز غذا خوری

موضوع دیگری که در سبک میکس اند مچ باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد و تناسبات است. دقت کنید تا ارتفاع میز با صندلی هایی که انتخاب می کنید هماهنگی داشته باشد. هم چنین تمام صندلی ها باید به خوبی در زیر میز جا شده و فضایی مرتب ایجاد کنند.  از آن جایی که گاهی در روش میکس اند مچ از صندلی هایی به سبک های متفاوت در کنار یکدیگر استفاده می شود، ممکن است که دارای ابعاد و ارتفاع های متفاوتی باشند. به همین دلیل شاید در لحظه اول به ذهن شما خطور نکند، اما ابعاد و تناسبات از اهمیت بسیار بالایی در این روش برخوردار هستند.

در آخر نیز اگر می خواهید از رنگ ها، ابعاد و طرح ها و نقوش متفاوت در کنار یکدیگر استفاده کنید، باید دقت داشته باشید تا در میان مدل هایی که انتخاب می کنید یک هماهنگی و ارتباط وجود داشته باشد. ممکن است این موضوع مانند یک تناقض به نظر برسد، اما آخرین کلید برای موفقیت در ترکیبی ناسازگار، انطباق و هماهنگی است.

سبک میکس اند مچ

  • سبک های متفاوت در کنار یکدیگر در دکور

یکی از زیباترین امکاناتی که جریان میکس اند مچ در اختیار شما قرار می دهد، این است که می توانید از سبک های متفاوت در کنار یکدیگر استفاده کنید. یعنی می توانید صندلی هایی به سبک های کلاسیک، مدرن، روستیک و یا اسکاندیناویایی را در کنار یکدیگر به کار برده و مورد استفاده قرار دهید. برای مثال صندلی های چوبی سبک کانتری در کنار صندلی های شیشه ای سبک مدرن، ترکیب قابل توجهی را ایجاد خواهند کرد.

سبک های متفاوت در کنار یکدیگر در دکور

  • ترکیب رنگ های متفاوت با یکدیگر در طراحی داخلی

برای این که این سبک طراحی ترکیبی، یعنی میکس اند مچ را به نمایش بگذارید، می توانید تنها رنگ های متفاوت را با یکدیگر ترکیب کنید. برای بسیاری از افراد استفاده از صندلی هایی با سبک های متفاوت در کنار یکدیگر، کار دشواری است. به خصوص اگر نتوان میان این گونه صندلی ها یک هماهنگی مناسب ایجاد کرد، واقعا کار دشواری خواهد بود و نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت. اما استفاده از رنگ های متفاوت در یک مدل صندلی، انتخاب کم خطر تری بوده و فضای مدرنی را در محیط زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

ترکیب رنگ های متفاوت با یکدیگر در طراحی داخلی

  • ترکیب سنت و مدرنیته با یکدیگر!

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، برای میزی چوبی که ظاهری سنتی و روستایی دارد، از صندلی هایی با طراحی مدرن و در رنگ های متفاوت استفاده شده است. این ترکیب سنت و مدرنتیه در کنار یکدیگر، می تواند یک شخصیت منحصر به فرد به مکان بخشیده و ترکیبی متفاوت را ایجاد کند. در صورتی که اگر در کنار این میز، صندلی هایی قدیمی و مشابه میز به کار برده می شدند، ترکیبی کاملا معمولی و بدون ویژگی خاص ایجاد می شد.

ترکیب سنت و مدرنیته با یکدیگر

  • ترکیب صندلی هایی با ارتفاع های متفاوت

اگر چه امروزه در بسیاری از خانه ها، اتاق مجزایی برای غذا خوری وجود ندارد، اما هم چنان بسیاری از صاحب خانه ها میز و صندلی هایی مجلل و با شکوه را به عنوان میز غذا خوری خود انتخاب می کنند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به ظاهر مجلل مبلمان علاقه مند بوده، اما می خواهید سبک میکس و اند مچ را نیز در خانه خود به نمایش بگذارید، باز هم می توانید از صندلی هایی با ظاهر متفاوت استفاده کنید. برای مثال می توانید صندلی هایی که در عرض میز قرار می گیرند را با پشتی های بلند و قابل توجه انتخاب کرده و صندلی های دیگر را در ارتفاع کوتاه تر به کار ببرید.

ترکیب صندلی هایی با ارتفاع های متفاوت

  • صندلی های دو رنگ

به کار بردن صندلی های مشابه، اما رنگارنگ، می تواند فضایی جذاب و دوست داشتنی در مکان ایجاد کند. اما ممکن است استفاده از چندین رنگ متفاوت، با طراحی کلی مکان مورد نظر شما هماهنگی و سازگاری نداشته باشد. زیرا معمولا در طراحی بسیاری از سالن ها و یا حتی آشپزخانه ها، از چندین رنگ مشخص استفاده می شود. در چنین شرایطی به جای استفاده از 5 یا 6 رنگ متفاوت برای صندلی ها، می توانید تنها دو رنگ موجود در طراحی مکان را انتخاب کرده و در صندلی ها به کار ببرید.

صندلی های دو رنگ

  • ترکیب رنگ و طرح ضندلی

اگر می خواهید از صندلی های مشابه، اما در رنگ های متفاوت استفاده کنید، می توانید به جای استفاده از دو یا چند رنگ مختلف، تعدادی از صندلی ها را به شکل ساده و رنگی و تعداد دیگر را به شکل طرح دار، مانند طرح های گلدار، به کار ببرید. به خصوص اگر رنگ گل ها و یا سایر نقوش مورد نظر شما مشابه با رنگ صندلی های تک رنگ باشد، می توانید یک ارتباط و هماهنگی زیبا میان آن ها ایجاد کنید.

ترکیب رنگ و طرح

  • ترکیب صندلی و نیمکت

در استفاده از صندلی های میکس اند مچ اگر در به کار بردن صندلی هایی با ابعاد و اندازه های متفاوت دچار مشکل هستید، می توانید از یکی از ترند های محبوب در طراحی داخلی، یعنی نیمکت استفاده کنید. با این روش، ست میز و صندلی شما، ظاهر مدرن تری پیدا کرده و فضای منحصر به فردی را در اختیارتان قرار خواهد داد. استفاده از نیمکتی به درازای میز در یک طرف آن، به جای چندین صندلی متعدد، هم فضای بیشتری را برای نشستن در اختیار شما قرار خواهد داد و هم ظاهر معمولی میز و صندلی ها را از بین برده و جلوه ای متفاوت به آن خواهد بخشید. فراموش نکنید که در این ترکیب بندی نیز می توانید از رنگ های متفاوتی برای صندلی ها و نیمکت مورد نظر خود استفاده کنید.

ترکیب صندلی و نیمکت

ترکیب صندلی و نیمکت

ترکیب صندلی و نیمکت در دکوراسیون داخلی

ترکیب صندلی و نیمکت در دکوراسیون داخلی

ترکیب صندلی و نیمکت در دکوراسیون داخلی