صندلی رکلاینر، راکینگ و گلایدر : تفاوت ها و کاربردها در منزل

صندلی رکلاینر، راکینگ و گلایدر : تفاوت ها و کاربردها در منزل

صندلی رکلاینر، راکینگ و گلایدر : شاید شما هم با نام این صندلی ها آشنایی داشته باشید. رکلاینر، راکینگ و گلایدر نام های سه نمونه صندلی هستند که این روزها در دکوراسیون داخلی بسیاری از منازل کاربرد دارند. خصوصیت مشترک این صندلی ها آرامش بخش بودن آن هاست که برای استراحت مورد نظر قرار می گیرد. با این حال، صندلی های نام برده دارای تفاوت هایی در ساختار و عملکرد نیز می باشند که قابل توجه است. اگر می خواهید یکی از این صندلی ها را برای چیدمان منزل تان انتخاب کنید، خوب است با ویژگی های آن ها بیش تر آشنا شوید.

در این مطلب، این سه نمونه صندلی و کاربرد هر یک را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

صندلی رکلاینر

صندلی ها یا مبل های رکلاینر دارای تکیه گاه متحرک و تطبیق پذیر هستند و یک استراحتگاه قابل تنظیم نیز برای قرار گرفتن پاها دارند که می توانید ارتفاع و حالت آن را تنظیم کنید و به شکل دلخواه تان درآورید. سیستم کار این صندلی به موتوری وابسته است که در این صندلی قرار گرفته است. این صندای ها دارای کنترل از راه دور نیز هستند و در نتیجه، شما می توانید آن ها را به هر شکلی که دوست دارید تنظیم کنید. این مبل ها برای قرار گرفتن در حالت ریلکس و استراحت، یک گزینه مناسب هستند.

صندلی راکینگ

صندلی های راکینگ یا گهواره ای از محبوبیت خاصی برخوردارند و از گذشته تا امروز در چیدمان منازل بسیاری کاربرد داشته باند. فرم صندلی های راک، مشابه سبک لهستانی است و به همین خاطر می توان این صندلی را جایگزین صندلی های لهستانی کرد. این صندلی، یکی از قدیمی ترین مدل های صندلی به شمار می آید و وجود آن در دکوراسیون منزل می تواند فضای بسیار خاص و دنجی ایجاد کند. خصوصیت جالب این صندلی ها این است که به سبک خاصی اختصاص ندارند و شما می توانید از انواع مختلف آن ها در ترکیب با سبک کلاسیک، مدرن یا تلفیقی استفاده کنید.

صندلی گلایدر

صندلی گلایدر هم یکی از صندلی هایی است که می تواند در نقش آرامش بخش نقش ایفا کند. ساختار و عملکرد این صندلی تا حدود زیادی شبیه صندلی راکینگ است؛ با این تفاوت که به جای حرکت گهواره ای، به طرف عقب و جلو می رود و حرکت بسیار آرام تر و ملایم تری دارد. البته برخی از گلایدرها با مکانیزمی دقیقا مشابه راکینگ ها کار می کنند و تنها برخی از آن ها متفاوت هستند. این صندلی ها نیز از تنوع شکل و رنگ متنوعی برخوردارند و می توانند با سبک های مختلف دکوراسیون ست شوند.

 

 

 

 

 

صندلی رکلاینر، راکینگ و گلایدر

تحریریه پویانو